Ezen spórol a legtöbbet a magyar – Nem költünk annyit étkezésre

A megkérdezett magyaroknak a gyerek és a rezsi befizetése áll az első helyen.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A magyar fogyasztók 40%-a ritkábban megy vásárolni, ha többe kerül az élelmiszer, 67% pedig alkalmanként kevesebbet költ - derül ki a Nielsen által végzett felmérésből.

A megkérdezettek alapján az derül ki, hogy ha drágul az élelmiszer Magyarországon, akkor négy fogyasztó közül három biztos, hogy változtat a vásárlási szokásain.

Globális felmérés

A Nielsen globális információs és piackutató vállalat felmérést végzett az élelmiszerárak hatásáról a világ 58 országában. A felmérésben 29 ezer embert kérdeztek meg összesen.

Ebből lehet következtetni, hogy a megkérdezettek közül legtöbben az élelmiszer árának növekedése hatására tízóraira vagy uzsonnára költenének máshogy, új ruhára saját részre, továbbá az otthonon kívüli étkezésre.

Mit gondol a magyar?

A magyar fogyasztók véleménye 77%-ban az, hogy ha drágább lesz az élelmiszer, akkor változtatnak a vásárlási szokásokon, leginkább pedig a főétkezések közötti élelmiszerről mondanak le, az új ruházati cikkekről és az otthonukon kívüli étkezésről.

A magyarok 40%-a állítja, hogy ebben az esetben ritkábban megy vásárolni, és ha elmennek, akkor is 67%-uk kevesebbet költ általánosságban egy vásárlás alkalmával. A magyar fogyasztók 37%-a többször megy diszkontba, 23% szupermarketbe és 22% hipermarketbe. A piacot és a kisebb boltokat csak 19 és 11% említi.

A fent említett tételeken kívül a magyarok 37%-a nem vesz otthoni fogyasztásra italt, 34% nem költ tevékeny pihenésre, valamint szórakozásra, 33% a mindennapi közlekedésre, és 30% mondja azt, hogy nem költ utazásra, illetve nyaralásra.

Gyurcsány Ferenc még az éjszaka közepén is nekiáll főzni

Nézegess képeket!

Elolvasom

Van, ami viszont nem változik az emberek kiadásai szempontjából az élelmiszerárak növekedése ellenére sem. Az első természetesen a lakhatás költségei, hiszen 67% mondja, hogy nem változtat ezeken, valamint 59% az egészségével kapcsolatos kiadásain sem. Szintén 59% gondolja úgy, hogy fontos az otthoni főétkezés és a gyerekneveléssel kapcsolatos kiadások.

A gyártók oldaláról fontos felmérni

Ezek a felmérések a másik oldalról is fontosak, mert ezek alapján a kínálati oldalról is meg tudják határozni, hogy mely termékek állják meg a helyüket, és melyek labilisak. A fogyasztók ilyen esetekben határozottan tudnak dönteni, mit vegyenek meg, és mit ne. A magyar válaszadók 55%-a költene a saját öltözködésére kevesebbet, ugyanakkor, ha a gyereke ruházatáról van szó, csak 10% gondolja, hogy csökkentené a kiadásait.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Éppen emiatt kell a gyártóknak és a kereskedőknek felmérni az újabb igényeket, amiket ki tudnak elégíteni. Ez nagy kihívást jelent nekik, ugyanis ebben az esetben új márkákat és új termékeket kell bevezetni az üzletekben.

Ezt is szeretjük