Ezen spórol a legtöbbet a magyar – Nem költünk annyit étkezésre
A megkérdezett magyaroknak a gyerek és a rezsi befizetése áll az első helyen.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A magyar fogyasztók 40%-a ritkábban megy vásárolni, ha többe kerül az élelmiszer, 67% pedig alkalmanként kevesebbet költ - derül ki a Nielsen által végzett felmérésből.

A megkérdezettek alapján az derül ki, hogy ha drágul az élelmiszer Magyarországon, akkor négy fogyasztó közül három biztos, hogy változtat a vásárlási szokásain.

Globális felmérés

A Nielsen globális információs és piackutató vállalat felmérést végzett az élelmiszerárak hatásáról a világ 58 országában. A felmérésben 29 ezer embert kérdeztek meg összesen.

Ebből lehet következtetni, hogy a megkérdezettek közül legtöbben az élelmiszer árának növekedése hatására tízóraira vagy uzsonnára költenének máshogy, új ruhára saját részre, továbbá az otthonon kívüli étkezésre.

Mit gondol a magyar?

A magyar fogyasztók véleménye 77%-ban az, hogy ha drágább lesz az élelmiszer, akkor változtatnak a vásárlási szokásokon, leginkább pedig a főétkezések közötti élelmiszerről mondanak le, az új ruházati cikkekről és az otthonukon kívüli étkezésről.

A magyarok 40%-a állítja, hogy ebben az esetben ritkábban megy vásárolni, és ha elmennek, akkor is 67%-uk kevesebbet költ általánosságban egy vásárlás alkalmával. A magyar fogyasztók 37%-a többször megy diszkontba, 23% szupermarketbe és 22% hipermarketbe. A piacot és a kisebb boltokat csak 19 és 11% említi.

A fent említett tételeken kívül a magyarok 37%-a nem vesz otthoni fogyasztásra italt, 34% nem költ tevékeny pihenésre, valamint szórakozásra, 33% a mindennapi közlekedésre, és 30% mondja azt, hogy nem költ utazásra, illetve nyaralásra.

Van, ami viszont nem változik az emberek kiadásai szempontjából az élelmiszerárak növekedése ellenére sem. Az első természetesen a lakhatás költségei, hiszen 67% mondja, hogy nem változtat ezeken, valamint 59% az egészségével kapcsolatos kiadásain sem. Szintén 59% gondolja úgy, hogy fontos az otthoni főétkezés és a gyerekneveléssel kapcsolatos kiadások.

A gyártók oldaláról fontos felmérni

Ezek a felmérések a másik oldalról is fontosak, mert ezek alapján a kínálati oldalról is meg tudják határozni, hogy mely termékek állják meg a helyüket, és melyek labilisak. A fogyasztók ilyen esetekben határozottan tudnak dönteni, mit vegyenek meg, és mit ne. A magyar válaszadók 55%-a költene a saját öltözködésére kevesebbet, ugyanakkor, ha a gyereke ruházatáról van szó, csak 10% gondolja, hogy csökkentené a kiadásait.

Éppen emiatt kell a gyártóknak és a kereskedőknek felmérni az újabb igényeket, amiket ki tudnak elégíteni. Ez nagy kihívást jelent nekik, ugyanis ebben az esetben új márkákat és új termékeket kell bevezetni az üzletekben.

Ezt is szeretjük