Dugódíj: tényleg elveszhet a 181 milliárdos támogatás?

A főpolgármester nem tiltakozott, amikor leszavazták, ami furcsa, mert nagy a tét.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Tarlós István főpolgármester a dugódíj bejelentésekor arra hivatkozott, hogy ha nem vezetjük be, veszélybe kerülhet a 4-es metró támogatása, hiszen a támogatási szerződésben feltételként szabták az új adót. A tét nem kevés, 181 milliárd forintról van szó.

Mivel ez már-már elképzelhetetlenül magas összeg, meglehetősen érdekes, hogy miután leszavazták a dugódíjat, Tarlós István nem tiltakozott. Sőt, György István főpolgármester-helyettes közleményében azt írta: a dugódíj bevezetéséhez sem Tarlós István főpolgármester, sem a főváros más vezetői nem ragaszkodnak. Talán azért, mert az EU-nak a dugódíj mégsem olyan fontos?

Ez egy vállalás, másként nem értelmezhető

A Főpolgármesteri Hivatal kérdésünkre, hogy a főpolgármester a dugódíj leszavazása után is fenntartja-e állításait a támogatás elvesztésével kapcsolatban, közölte: igen, hiszen a behajtási díj bevezetéséről még az előző közgyűlés szavazott.

Felvetésünkre, hogy miért nem tiltakozott a dugódíj leszavazása ellen, azt írták: azért, mert Tarlós István 2010. december 3-án lemondott országgyűlési képviselői mandátumáról. Ezzel arra utalhattak, hogy Tarlós a Parlament falain belül csak az igen gomb megnyomásával támogathatta volna a dugódíjat, ám mivel nem képviselő, így nem szavazott. Viszont más formában tiltakozhatott volna, így kérdésünkkel Szűcs Somlyó Mária kommunikációs igazgatóhoz fordultunk.

Szűcs Somlyó Mária kérdésünkre, hogy a támogatás elvesztésének árnyékában miért reagált így Tarlós, csak nem azért, mert az EU mégsem követelésként tekint a dugódíjra, azt mondta, a szerződésben foglaltak csak így értelmezhetők.

Figyelem! Erre vigyázz, ha a BKV-hajóval utazol

Nézegess képeket!

Elolvasom

A szerződésben ez áll: "összhangban a Budapesti Közlekedésfejlesztési Tervben lefektetett intézkedésekkel, úgynevezett hozzáférési díj - vagy dugódíj - kerül bevezetésre a főváros belső, legforgalmasabb területein, legkésőbb a 2007-2013-as programozási időszak végéig".

- Ez egy kikötés, csak dátum nincs hozzá - mondta a szóvivő. Kérdésünkre, hogy akkor mit tesznek annak érdekében, hogy a támogatás ne vesszen el, közölte: ha tényleg nem lesz dugódíj, akkor a kormány segítségével a kérdéses szerződést újra kell tárgyalniuk az EU illetékeseivel.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Nem is biztos, hogy nem lesz dugódíj

A lényeg ebben az, hogy ha tényleg nem lesz dugódíj, mivel ez egyáltalán nem biztos. Az Index információi szerint a Fidesz és a KDNP képviselői nem azért szavazták le az indítványt, mert nem akarják a díjat, inkább azért, mert egy korábbi alkotmánybírósági döntés alapján a dugódíj jelenlegi koncepciójával szemben aggályokat fogalmazott meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Tarlós: a parlament döntése miatt a teljes támogatás bizonytalanná válhat
Tarlós István az ATV Egyenes beszéd című műsorában közölte, hogy Horváth Csaba - aki szintén a fenti kérdéseket tette fel - hazudik, amikor azt mondja, hogy nem volt vállalás a dugódíj. Tarlós szintén a határozatra hivatkozott, és megismételte, szükséges és kötelező feltétel a dugódíj a támogatáshoz, ezt határozatban "vállalta be" a szocialista, SZDSZ-es többség, és a parlament döntése miatt, amely leszavazta a dugódíjat, a teljes támogatás bizonytalanná válhat.

György István főpolgármester-helyettes, a dugódíjra vonatkozó javaslat egyik benyújtója hétfőn az Indexnek azt mondta: korábban sem ragaszkodtak a dugódíj bevezetéséhez, és a jövőben sem fognak, az erről szóló javaslatot azonban azért kellett benyújtani az Országgyűlésnek, hogy az elfogadás esetén 2013 nyarára életbe tudjon lépni. A főváros által elkészített tanulmányokból szeptemberre ki fog derülni, van-e értelme bevezetni a dugódíjat - mondta György.

OLVASD EL EZT IS!

Ezt is szeretjük