A japán cseresznyevirágzás ismeretlen oldala: lélegzetelállító fotók

Számos képet láttunk már a japán cseresznyevirágzásról, de a magyarok közül csak kevesen tudják, micsoda gasztronómiai élmény a hanami.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Cseresznyelevélbe tekert sakuramochi, cseresznyevirágos macaron - a sakura, magyarul cseresznyevirág nemcsak a szemünknek nyújthat lenyűgöző látványt, de bizony, az ízlelőbimbóinkat is elvarázsolhatja. Japánban a hanami, vagyis a cseresznyevirágzás idején szinte minden a rózsaszín virágokról szól, nem csoda hát, hogy ilyenkor az éttermek, kávézók és a helyi boltok kínálatát elárasztják a sakurával megbolondított finomságok.

A Japánspecialista összegyűjtötte a legkülönlegesebb gasztronómiai ínyencségeket, nemcsak a Japánba utazó gourmet-knak. Ha szeretnéd egy igazán különleges koffeinbombával indítani a napot, akkor mindenképp próbáld ki a sakura frappuchinót, amivel magába a tavaszba kóstolhatsz bele. A kávé szokatlan állagát a Domyoji-ko adja, ami egy ragacsos rizsliszt.

Ez pedig Domyojiból, egy osakai templomból származik, melynek gyógyító hatást tulajdonítanak. A sakura frappuchinót emellett apró, sós cseresznyelevél-darabkákkal bolondítják meg, amitől az embernek valóban olyan érzése támad, mintha egy igazi sakuramochit szürcsölne.

Cseresznyevirág a gasztronómiában

Vagy vegyük például a sakuramochit, az egyik legnépszerűbb vagasit, vagyis japán édességet, ami cseresznyevirágzás idején megkerülhetetlen gasztrocsoda. Ez az ínyencség édes, rózsaszín mochiból - rizslepény - és vörösbabkrémből áll, melyet sakuralevélbe tekernek. Gyakran egyszerűen gombócba gyúrják a fehér, ragacsos rizst, ami vörös, édes babpasztát rejt a közepén. A jellegzetes, sós-erjedt ízt pedig a cseresznyelevél szolgáltatja, amit sós lében pácolnak-puhítanak. Képek!

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük