Mást vált ki az agyból a bor, mint a vodka: a legkedveltebb alkoholos italok hatásai
Komoly tanulmány készült arról, melyik ital milyen érzelmi hatást vált ki.
Ha az ember mértéket tart, akkor az alkoholnak kis mennyiségben és rövidtávon sok pozitív hatása van. Persze ez nem indok arra, hogy állandóan igyunk, mutat rá egy ezzel kapcsolatos felmérés.
A Bangor Egyetem és a londoni King's College által végzett kutatás szerint vörösborfogyasztás után megkönnyebbülést és szeretetet érez az ember, a vodka pedig egyenesen energikussá tesz.
A fehérbor nem olyan jó választás, mint a vörös
A mintegy 30 ezer embert vizsgáló tanulmány azt biztosan állítja, hogy az alkoholt ivók jelentősen eltérő emocionális válaszokat adtak a különböző alkoholfajták fogyasztása után. A vörösbor ellazította az azt ivókat, de a fehérbor után kevésbé pihentető reakciók érkeztek. A vodka után tettre készek és aktívak voltak az emberek, a whiskey fogyasztása pedig elsősorban agressziót váltott ki. A nők a vörösbortól szexinek és nyugodtnak érezték magukat, ugyanakkor érzelmesebbek és fáradtabbak lettek tőle.
Az erős röviditalok nem szerepeltek jól
A röviditalok hatására sokan agresszívnak és nyugtalannak érezték magukat, feltételezhetően a magasabb etanolszint miatt, ami gyorsabb stimuláló hatást eredményezett, és a véralkohol szintjét drasztikusan megemelte. A kutatást Mark Bellis, a Bangor Egyetem professzora vezette, aki közegészségügyért felelős politikus is egyben. Azt nyilatkozta, hogy a rum, a gin, a vodka és más szeszes italok évszázadokon keresztül erőszakkal itatták át a történelmet, ezért nem is lehet csodálkozni az eredményeken.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A sör a derűs emberek itala
A sör viszont jól szerepelt, mert akik itták, önbizalom-növekedésről és jó kedélyről számoltak be. A felmérést 18-34 évesek körében végezték, a világ 21 országában és 18 nyelven. A szerzők szerint az alkoholfogyasztással kapcsolatos érzelmek megértéséhez és magának az alkoholizmusnak a kezeléséhez elengedhetetlen, hogy legyen rátekintés arra, milyen érzelmek befolyásolják az italválasztást a lakosság különböző csoportjaiban.
Az emberek tulajdonképpen azért isznak, hogy megkapják a vágyott érzelmi reakciót önmaguktól. Bellis professzor szerint az alkoholos italokat gyártó nagyvállalatok marketingje ezekkel az érzelmi válaszokkal manipulál a reklámjaiban is. A tanulmány eredményeit a BMJ Open tudományos hírportálon tették közzé.