4 szexista reklám, ami a férfiakat sérti
Eleged van a hímsoviniszta sörreklámokból? Ha elégtételt akarsz, nézd meg ezeket!
Amíg a hagyományos nemi sztereotípiák mentén gyártott, sokszor hímsovinizmusba hajló reklámokból Dunát lehetne rekeszteni, addig ellenpéldákra sokáig kitartóan kellett vadászni.
Ma azonban egyre több a girl power-hirdetés, ahol a nő uralja a terepet, sokszor pedig a férfit is: ráébred saját szexualitására, ami már nem egyenlő a passzív befogadással, kicsit fordul a kocka, és a férfi feladata lesz, hogy kívánatossá tegye magát.
A D-kosárral és nagy őzikeszemekkel hódító, butácska lánykák helyét sok reklámban ma már átveszi az öntudatos nő, aki válogat a férfiak közül, használja, bünteti és félreteszi a pasit, ha úgy alakul. Tökéletes példa minderre a következő négy rövid alkotás is.
Szexre szomjas nők
A füttyszóval flörtölő munkások sztereotípiájának egy idealizált változata jelenik meg a Coca Cola Light 1994-es kampányában, ahol egy csapat irodista lány várja az egész napos unalmat megtörő kólaszünetet, hogy végigmérhesse a szexi építőmunkás srácot, ahogy megszabadul átizzadt pólójától, és kivillannak izmai.
A sóvárgó nők az ablaküvegre tapadva figyelik a jelentet, miközben a férfi egy doboz hűs diétás kólával frissíti fel magát.
Ha a meglehetősen egyértelmű motívumok ellenére valakiben felmerülne a kétség, az I Just Wanna Make Love To You című számmal nyomatékosítják az üzenet szexuális tartalmát.
Diet Coke Hunk, vagyis a reklámban szereplő fiú annyira mély benyomást tett a light kólát fogyasztó lányokra, hogy még ennyi idő távlatából is visszakövetelik: Facebook-csoportok cserélnék le a későbbi light kólás fiúkat - a reklámnak számos verziója született azóta - a régi, sisakos Adoniszra.
Macsók a fű alatt, első rész
Amíg a nők gondosan megtervezik a vásárlást, és igyekeznek minden szempontot figyelembe véve kiválasztani a legjobb ajándékot, addig a pasik egyszerűen, célirányosan ejtik meg a dolgot, végig a funkció lebeg a szemük előtt. Így eshet meg, hogy mosolyogva nyújtanak át évfordulós vagy születésnapi meglepetésként egy extra teljesítményű porszívót, és csodálkoznak, hogy a nő nem fogadja lelkesen a praktikus ajándékot.
A JC Penny ékszerüzletlánc reklámfilmjében a férfiak ajándékozós gikszereit lovagolja meg, és küldi őket a többi bűnös macsó közé, egy kerti kutyaólba. A porszívós fiú egy földalatti börtönmosodában találja magát, ahol a koszos ruhákat válogatják, miközben a hangszóróból hasznos instrukciókat kapnak arról, hogyan viselkedik az ideális férj.
Macsók a fű alatt, második rész
A börtönmosodából persze van kiút - bár a legtöbb pasinak fogalma sincs, hogyan juthat a felszínre, akadnak szemfülesek. A határozott nőkből álló bíróság előtt való megjelenés mindenki számára adott, azonban az ítélet a legtöbb esetben nem túl kedvező.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A szabadulás záloga némi bűnbánat - nem árt, ha őszinte - és egy megfelelő ajándék. A nősovinizmus ezen a ponton látszik megtorpanni.
Le a mezekkel, fiúk!
Amíg a pasiknak szóló sörreklámok többsége háttérbe szorítja a másik nemet, addig a nőket célzó Jillz alkoholos ital filmjében főszerepet kapott a férfitest. Ezúttal a szunnyadó női szexuális vágyakat akarták felébreszteni a futballpályán szaladgáló, A kategóriás felsőtestű férfiakkal.
A történet hátterében - és a reklámguruk célkeresztjében - a focimeccseket nagy eséllyel végigunatkozó, mellesleg bulira, piára, jó pasikra fogékony csajok állnak, akikre doppingként hatna, ha egy-egy góllal jutalmul formás mellizom- és kockahas-mustra is járna.
A szabályok szerint a pályán minden gólörömös pólóledobásért sárga lap jár, ezért a Jillz az ital fogyasztásán túl arra buzdítja a futballista férfitestekért lelkesedő nőket, hogy csatlakozzanak a cég akciójához, és töröljék el végleg az értelmetlen megvonást.
OLVASD EL EZT IS!
- botrány
- reklám
Minden idők legnézettebb betiltott reklámjai
- internet
- weboldal
Ezek ma a legjobb blogok a neten
- videó
- érdekességek a világból