4 mentőlépés, ha lassú a net

Így hozd rendbe

Ha gyors internetkapcsolattal rendelkezel, a net mégis csigalassúsággal vánszorog, vesd be a következő gyorsító trükköket!

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A legdrágább, leggyorsabb internetkapcsolat mellett is megtörténhet, hogy váratlanul lelassul a weboldalak betöltése, akadozik a kapcsolat, vagy éppen teljesen megszakad. Ez általában akkor történik, amikor a leginkább szükséged lenne az internetre.

Mielőtt kétségbeesnél, és nekikezdenél ki- és bekapcsolgatni a gépet, vagy éppen idegesen a szolgáltató számát tárcsáznád, próbálj ki néhány trükköt! Csak akkor emeld fel a telefont, ha még ezek után sem lesz ismét villámgyors a kapcsolat.

Ellenőrizz más oldalakat is!

Ha szorít az idő, és egy weboldal éppen akkor nem képes betöltődni, mikor arra a legnagyobb szükség lenne, ne idegeskedj. Jobban teszed, ha higgadt maradsz, és mielőtt elkönyvelnéd a problémát az internet hibájának, ellenőrzöl több weboldalt is.

Az ingyenes levelezőszolgáltatások vagy a közösségi weboldalak akkora terhelésnek vannak alkalmanként kitéve, hogy - a számtalan szerver ellenére - bármikor megakadhatnak. Ha lelassul az internet, mindig ellenőrizz más oldalakat is, például a google.com-ot, a hirkereso.hu-t, a wikipedia.org-ot. Ha ezek sem töltődnek be, akkor biztos, hogy az internetkapcsolattal van a gond.

Vizsgáld meg a modemet!

Könnyen lehet, hogy az internet-szolgáltatással semmi gond nincs, sokkal inkább a modem a felelős az akadozásért. Ellenőrizd, hogy az ADSL- vagy kábelmodem lámpái megfelelően világítanak-e, nincs-e bármelyik részen piros jelzés. A modem általában akkor működik megfelelően, ha balról az első lámpa folyamatosan villog, a többi lámpa pedig ég.
Ha wifit használsz, ügyelj rá, hogy a modemen a wifit jelző lámpa is égjen - könnyen lehet, hogy egyszerűen nincs bekapcsolva ez a funkció, és emiatt nincs internet. Ha valamelyik lámpa nem ég, vagy pirosan világít, keresd meg a modem kikapcsoló gombját - ezt általában a hátulján vagy az alján találod -, és egyszerűen indítsd újra.

Tipp
Ha a modem és a router nincs egybeépítve, akkor a modem után a routert is érdemes újraindítanod. Hasznos, ha az újraindítás előtt feljegyzed, hogy az eszközökön melyik lámpák hogyan világítottak. Ha a visszakapcsolás után a lámpák máshogy égnek, elképzelhető, hogy a szolgáltatónál van a gond.

Ellenőrizd a kábeleket, indítsd újra az internetkapcsolatot!

Várd meg, amíg a modem és a router ismét üzemkész állapotba kerül. Ha ez nem oldotta meg a problémát, akkor a tálcán az internetkapcsolatot jelző ikonra jobb egérgombbal kattintva - vagy az internetkapcsolatnak a Vezérlőpultban található ikonjára kattintva - szakítsd meg a kapcsolatot, majd engedélyezd újra. Figyelj, hogy a kezed ügyében legyen a jelszó és a felhasználónév a szolgáltatáshoz. Elképzelhető, hogy ez néhány másodpercet igénybe vesz, de légy türelemmel.

Ha ezután sincs internet, és a kábelek csatlakozását is ellenőrizted - mind a modem, mind a számítógép esetében -, akkor gondold végig, hogy közvetlenül azelőtt, hogy az internetkapcsolat megszakadt, nem telepítettél-e valamilyen programot, vagy nem állítottál-e a tűzfalon. Ha igen, a Vezérlőpultban a Rendszer visszaállítása funkcióval állítsd vissza a számítógépet egy korábbi időpontra - ezzel visszahozhatod a korábbi, problémamentes állapotot.

Hívd a szolgáltatót!

Ha ezek ellenére sem sikerül visszaállítani az internetet, akkor nincs más hátra, mint felvenni a kapcsolatot a szolgáltatóval. A kezelőnél kérdezz rá, hogy nincs-e fennálló tartozásod, amiért esetleg korlátozhatták vagy kikapcsolhatták az internetet. Ehhez szükség lehet az ügyfélszámodra, készítsd elő.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ha nincs, érdeklődj azzal kapcsolatban, hogy érkezett-e bármilyen hibabejelentés a lakóhelyed környékéről a szolgáltatással kapcsolatban, vagy ők tudnak-e bármilyen hibáról, ami az internet-szolgáltatás akadozását okozhatja. Néhány szolgáltató már a hívás kezdetén egy automata üzenetben tájékoztat, ha valóban központi problémáról van szó.

Ezt is szeretjük