8 őszi gyümölcs és zöldség a fényes és egészséges hajért
Belülről tápláld, hogy sokáig szép legyen!
Ezeket fogyaszd a szép hajhoz!

Dia

	Szőlő	A szőlő feszessé teszi a bőrt, illetve selymessé a hajat, gyümölcssavainak köszönhetően pedig élettel telivé, fényessé varázsolja, emellett megújítja a bőrsejteket, így a szőlő egy igazi fiatalító gyümölcs.	Ha élvezni szeretnéd áldásos hatásait, akkor érdemes szőlőkúrát tartanod: három hetet javasolnak a tisztítókúrához a szakemberek, melynek során naponta két-három kiló szőlőt ajánlott fogyasztani.	Amennyiben ennyi szőlőt nem szeretnél fogyasztani, akkor a magjából készült olajat közvetlen a bőrödre is kenheted, míg a szőlőmagőrleményt úgy érdemes étrendedbe iktatni, hogy naponta 3-5 gramm őrleményt belekeversz joghurtba, müzlibe, turmixba vagy valamilyen italba.

Szőlő

A szőlő feszessé teszi a bőrt, illetve selymessé a hajat, gyümölcssavainak köszönhetően pedig élettel telivé, fényessé varázsolja, emellett megújítja a bőrsejteket, így a szőlő egy igazi fiatalító gyümölcs.

Ha élvezni szeretnéd áldásos hatásait, akkor érdemes szőlőkúrát tartanod: három hetet javasolnak a tisztítókúrához a szakemberek, melynek során naponta két-három kiló szőlőt ajánlott fogyasztani.

Amennyiben ennyi szőlőt nem szeretnél fogyasztani, akkor a magjából készült olajat közvetlen a bőrödre is kenheted, míg a szőlőmagőrleményt úgy érdemes étrendedbe iktatni, hogy naponta 3-5 gramm őrleményt belekeversz joghurtba, müzlibe, turmixba vagy valamilyen italba.

Dia

	Alma	Az almában bőséggel találhatók biotinok, melyek serkentik a hajnövekedését. Emellett procinidin B-2 vegyület-tartalmának köszönhetően, ami dúsabbá teszi a hajat, megakadályozza a hajszálak elvékonyodását és a kopaszodást.	Ősszel érdemes mindennap legalább egy almát megenni. Hatását rövid időn belül érzed majd.

Alma

Az almában bőséggel találhatók biotinok, melyek serkentik a hajnövekedését. Emellett procinidin B-2 vegyület-tartalmának köszönhetően, ami dúsabbá teszi a hajat, megakadályozza a hajszálak elvékonyodását és a kopaszodást.

Ősszel érdemes mindennap legalább egy almát megenni. Hatását rövid időn belül érzed majd.

Dia

	Körte	A körte rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, melyek közül a C-vitamin és a réz az, mely áldásos hatást fejt ki a hajkoronára. Ezek nélkül ugyanis könnyen töredezetté válik a haj, színe kifakul. Ha tehát ezt szeretnéd megelőzni, akkor fogyassz sokat - de legalább napi egyet - ebből az ízletes gyümölcsből.	Hajpakolást is készíthetsz körtéből. Ehhez nem kell mást tenned, mint egy szép nagy, puha körtét, egy evőkanál mézet és 3 dl vizet összeturmixolnod. A keveréket vidd fel a hajadra, majd fél órás hatóidő után mosd le.

Körte

A körte rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, melyek közül a C-vitamin és a réz az, mely áldásos hatást fejt ki a hajkoronára. Ezek nélkül ugyanis könnyen töredezetté válik a haj, színe kifakul. Ha tehát ezt szeretnéd megelőzni, akkor fogyassz sokat - de legalább napi egyet - ebből az ízletes gyümölcsből.

Hajpakolást is készíthetsz körtéből. Ehhez nem kell mást tenned, mint egy szép nagy, puha körtét, egy evőkanál mézet és 3 dl vizet összeturmixolnod. A keveréket vidd fel a hajadra, majd fél órás hatóidő után mosd le.

Dia

	Brokkoli	A brokkoli, ahogy más sötétzöld leveles zöldségek is, tele van A- és C-vitaminnal. Ez a két vitamin hozzájárul ahhoz is, hogy a szervezet faggyútermelése optimális legyen, gondoskodva ezzel a fejbőr és a haj természetes hidratáltságának fenntartásáról. Vagyis, ha úgy tetszik, a brokkoli egyfajta balzsamként működik, melyet azonban nem a hajadra kensz, hanem elfogyasztasz.	Ráadásul a brokkoli nagyon változatosan készíthető el, így nem lesz nehéz rendszeresen fogyasztani. Nálunk is rengeteg brokkolis receptet találsz, melyeket könnyen elkészíthetsz.

Brokkoli

A brokkoli, ahogy más sötétzöld leveles zöldségek is, tele van A- és C-vitaminnal. Ez a két vitamin hozzájárul ahhoz is, hogy a szervezet faggyútermelése optimális legyen, gondoskodva ezzel a fejbőr és a haj természetes hidratáltságának fenntartásáról. Vagyis, ha úgy tetszik, a brokkoli egyfajta balzsamként működik, melyet azonban nem a hajadra kensz, hanem elfogyasztasz.

Ráadásul a brokkoli nagyon változatosan készíthető el, így nem lesz nehéz rendszeresen fogyasztani. Nálunk is rengeteg brokkolis receptet találsz, melyeket könnyen elkészíthetsz.

Dia

	Sárgarépa	Tartalmaz kalciumot, káliumot, nátriumot, foszfort, vasat, magnéziumot, krómot, sót, A-, B-, C-, E- és K-vitaminokat, azonban mégis magas béta-karotin-tartalma miatt került most a listára. A szervezet a béta-karotint A-vitaminná alakítja át, mely nélkülözhetetlen a bőr és a haj épségének megőrzésében. Ennek hiányában ugyanis a bőr és a haj szárazzá, repedezetté válik.	Rendszeres napi fogyasztásával hajad fényes és egészséges lesz. A nyers zöldség reszelékéből kipréselt répalevet azonban akár bőröd ápolására is használhatod, közvetlenül a rákenve, egyfajta testvízként.	 

Sárgarépa

Tartalmaz kalciumot, káliumot, nátriumot, foszfort, vasat, magnéziumot, krómot, sót, A-, B-, C-, E- és K-vitaminokat, azonban mégis magas béta-karotin-tartalma miatt került most a listára. A szervezet a béta-karotint A-vitaminná alakítja át, mely nélkülözhetetlen a bőr és a haj épségének megőrzésében. Ennek hiányában ugyanis a bőr és a haj szárazzá, repedezetté válik.

Rendszeres napi fogyasztásával hajad fényes és egészséges lesz. A nyers zöldség reszelékéből kipréselt répalevet azonban akár bőröd ápolására is használhatod, közvetlenül a rákenve, egyfajta testvízként.
 

Dia

	Bab	A bab és a többi hüvelyes is nagyszerű hatással van a hajra. Egyrészt, mivel bőséges növényi fehérjetartalmával elősegíti a haj növekedését, másrészt vashoz, cinkhez és biotinhoz is hozzájut a szervezet a hüvelyesek fogyasztásával.	Figyelj arra, hogy a napi fehérjebeviteled egy részét rendszeresen valamilyen hüvelyes tegye ki, hogy szervezeted, ezáltal a hajad elegendő tápanyaghoz jusson a növekedéshez.

Bab

A bab és a többi hüvelyes is nagyszerű hatással van a hajra. Egyrészt, mivel bőséges növényi fehérjetartalmával elősegíti a haj növekedését, másrészt vashoz, cinkhez és biotinhoz is hozzájut a szervezet a hüvelyesek fogyasztásával.

Figyelj arra, hogy a napi fehérjebeviteled egy részét rendszeresen valamilyen hüvelyes tegye ki, hogy szervezeted, ezáltal a hajad elegendő tápanyaghoz jusson a növekedéshez.

Dia

	Dió	A fényes hajhoz elengedhetetlen a diófélék fogyasztása is. A dió omega-3 zsírsavat tartalmaz, mely segíti a haj kondicionálását, vagyis rendszeres fogyasztásával vagy a dióolaj hajpakolásként történő alkalmazásával a haj ruganyos lesz, valamint egészséges fényű.	 

Dió

A fényes hajhoz elengedhetetlen a diófélék fogyasztása is. A dió omega-3 zsírsavat tartalmaz, mely segíti a haj kondicionálását, vagyis rendszeres fogyasztásával vagy a dióolaj hajpakolásként történő alkalmazásával a haj ruganyos lesz, valamint egészséges fényű.
 

Dia

	Sütőtök	A sütőtök kalciumot, cinket, rezet, vasat, magnéziumot, foszfort, C-vitamint, béta-karotint, biotint, A- és B1-, B-2 és B6-vitaminokat tartalmaz. A sárgarépához hasonlóan karotin- és az A-vitamin-tartalmának köszönhetően szépíti a hajat.	A tökmagból készült olajat pedig remekül tudod hajvégápolónak használni. Így, ha töredezett a hajad, akkor első lépésben keresd fel a fodrászodat, aki levágja a roncsolt részt, ezután pedig minden hajmosás előtt dörzsöld be a hajvégeket tökmagolajjal, és hagyd rajta hatni legalább fél órán át.

Sütőtök

A sütőtök kalciumot, cinket, rezet, vasat, magnéziumot, foszfort, C-vitamint, béta-karotint, biotint, A- és B1-, B-2 és B6-vitaminokat tartalmaz. A sárgarépához hasonlóan karotin- és az A-vitamin-tartalmának köszönhetően szépíti a hajat.

A tökmagból készült olajat pedig remekül tudod hajvégápolónak használni. Így, ha töredezett a hajad, akkor első lépésben keresd fel a fodrászodat, aki levágja a roncsolt részt, ezután pedig minden hajmosás előtt dörzsöld be a hajvégeket tökmagolajjal, és hagyd rajta hatni legalább fél órán át.

Ezt is szeretjük
Fotó: