Csíkok és foltok a körmödön - Mire utalnak a tünetek?
Az apró fehér foltok és más elváltozások különböző hiánybetegségre utalnak.

Az apró fehér foltok és más elváltozások különböző hiánybetegségre utalnak, ezért érdemes odafigyelni rájuk és tenni ellenük. Hiszen egy-egy hiánybetegség később komolyabb gondokat is okozhat.

Ha egy-egy foltocska látható valamelyik körmödön, akkor nem olyan nagy a baj, de ha egyre több folt jelenik meg több körmödön, vagy már keresztirányú fehér csíkokká alakultak, netán a körmöd barázdálttá is vált, ideje komolyabban étrendet változtatnod, esetleg orvoshoz fordulnod.

Cikkünkben végigvesszük, melyek azok a legjellemzőbb vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek, melyek elégtelen bevitele okozhatja a problémát, és azt is, hogy milyen élelmiszerekben találod meg őket nagyobb mennyiségben, hogy pótolni tudd a hiányt.

Csíkok és fehér foltok

Az A-vitamin zsírban oldódó vitamin, amelynek komoly szerepe van a szem épségének, valamint a bőr rugalmasságának megőrzésében. Hiányában látás- és bőrproblémák jelentkezhetnek: a kötőhártya kiszáradásához, a szaruhártya elhomályosodásához, a bőr szárazzá válásához, hajhulláshoz és a gyermekeknél növekedési zavarokhoz vezethet. A hiányállapot első jelei pedig a körmön feltűnő apró fehér foltok, csíkok lehetnek.

Az ősz beköszöntével minden nő rádöbben, hogy itt az ideje a megújulásnak: a nyári napozás és strandolás után regenerálnunk kell hajunkat, bőrünket, körmeinket. Külsőnket azonban nemcsak kívülről ápolhatjuk, hanem egy szépségvitamin-kúrával belülről hozhatjuk felszínre természetes szépségünket. A Biovanne plus+ ligetszépe olajjal és szőlőmagkivonattal ebben segít nekünk.

Fogyassz minél több sárga színű növényt: sütőtököt, sárgarépát, de a tengeri halak és más állati eredetű táplálékok is biztos forrásai az A-vitaminnak.

Töredező körmök

A kalcium nélkülözhetetlen a csontok és a fogazat szilárd felépítéséhez, emellett a körmök erősségéért, valamint izom-összehúzódásokért felel. Hiányában hosszú távon csontritkulás, rövidebb távon körömproblémák és fogszuvasodás alakulnak ki. De a vér kalciumszintjének lassú, fokozatos csökkenése memóriazavart, depressziót, viselkedésbeli változásokat is okozhat.

Elsősorban a tejtermékek - tej, joghurt vagy sajt - gazdagok kalciumban, de a szója, a brokkoli vagy szardínia is biztos forrás.

Gyenge, elvékonyodott körmök

Ez a nyomelem felel az enzimműködések összehangolásáért, felelős a zavartalan anyagcsere-folyamatokért és a szép bőrért. Erősíti immunrendszeredet, miközben körmödet is széppé teszi. A cinkhiány tünetei rendkívül szerteágazók, ez egyben jelzi a cink számos funkcióját a szervezetben.

Ha nem fogyasztasz eleget belőle, szervezted nehezebben áll ellen a különféle fertőzéseknek, étvágytalanság alakulhat ki, hajad, bőröd és körmeid gyengülhetnek, hajhullás léphet fel, továbbá aknék csúfíthatják bőrödet.

A legjobb cinkforrások: borjúmáj, marhahús, babfélék, búzacsíra, olajos magvak - tökmag, mandula, dió.

Kanálköröm

A vashiányos vérszegénység igen gyakori probléma nők körében. Ennek hátterében legtöbbször az erős menstruáció áll. A vas nélkülözhetetlen a hemoglobinképzéshez - tehát közvetve a sejtekhez történő oxigénszállításhoz. Vérszegénység esetén a körmök homorúvá válhatnak, illetve benyomódnak egy szakaszon, különösen a hüvelykujjon, ez az úgynevezett kanálköröm.

Igyekezz több állati eredetű táplálékot fogyasztani, mert ezek a legbiztosabb vasforrások: a májban, tonhalban, marhahúsban sok található ebből a létfontosságú ásványi anyagból. Növényi forrásai pedig az aszalt gyümölcsök - például sárgabarack és mazsola -, valamint a bab- és borsófélék.

Ezt is szeretjük