Ennyiszer szabadna zuhanyozni télen a bőrgyógyász szerint
Nagyon nem mindegy, hogy ápolod és tisztítod a bőrödet. Ezekre kell figyelned.

nagykep?cikkid=168865&kep=furdes no1-lead
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A tél, az extrém hideg, a fűtött lakások szárazabb levegője és a kinti-benti hőmérséklet közti különbség megviseli a bőrünket. Dr. Torma Katalin, az Oxygen Medical bőrgyógyász szakorvosa kilenc hasznos tippel szolgál a bőr védelmében.

A központi fűtés, a hideg, a szél és a kinti-benti hőmérséklet közti jelentős különbség csökkentik a bőr nedvességtartalmát, és erősebben igénybe veszik azt. A bőr legfelső rétege kiszárad, berepedezik, kipirosodik, ellenálló képessége csökken, fokozódhatnak az ekcémás, rozaceás panaszok. Dr. Torma Katalin, az Oxygen Medical bőrgyógyász szakorvosa olyan hasznos tanácsokkal szolgál, amelyek segítenek a problémás, viszkető bőrt újra selymessé, hidratálttá tenni.

A bőrgyógyász tanácsai

Mindennap hidratálj. Télen a zsírosabb, sűrűbb állagú krémek sokkal jobbak, mint a könnyű testápolók, az úgynevezett lotionök. Az érzékeny bőrűeknek ajánlott kerülniük az illatosított, lanolint tartalmazó készítményeket. A testápolót közvetlenül fürdés után kell felvinni az enyhén nedves bőrre, hogy még a felületi nedvességet is magába zárja.

Bánj csínján a forró vízzel és a szappannal, ugyanis mindkettő szárítja a bőrt! Különösen a téli viszketéssel küzdőknek ajánlott a langyos vizes, gyors zuhanyozás nem irritáló készítménnyel, javasolt szappannal vagy speciális tusfürdővel fürdeni. Utána feltétlenül testápolót ajánlott használni.

Ne fürödj naponta többször. Napi egyszeri fürdés tökéletesen elég, sőt, a karokat, a lábat és a törzset nem is kell feltétlenül szappanozni vagy tusfürdővel sikálni, az öblítés is megteszi, így nem radírozod le a bőr természetes védelmét.

Párásíts, a száraz levegő nedvességet von el a bőrtől, ezért a szobai párásítók jó szolgálatot tehetnek télen. Fontos, hogy ezeket rendszeresen tisztítsd, és cseréld bennük a vizet, hogy kivédd a penészgombák megjelenését.

Védekezz a szél ellen. Tekerj sálat az arcodra - de ne a szád elé -, hordjunk kesztyűt és sapkát, és az ajkakat is védjük hidratáló készítményekkel. A gyakori kézmosás és a hideg miatt különösen fontos a gazdag, tápláló kézkrémek gyakori használata is. Az arcot is érdemes védeni kifejezetten e célból kifejlesztett cold krémekkel vagy egyéb arcápolókkal.

Télen is fontos felkészülni a napsütésre, a 15 faktoros naptejek a mindennapi kint tartózkodáshoz elegendőek, de ha például szabadtéren sportolunk, ennél erősebb védelemre is szükség lehet. Síelésnél - főként tél végén - érdemes emelni a faktorszámot- és ajkak fényvédelméről is gondoskodni. A túl sok és túl erős sugárzásnak kitett bőr a korai öregedés jeleit mutathatja- és megnő a bőrdaganatok kialakulásának esélye is. Ugyanez érvényes a szoláriumozásra is. Az önbarnítókról pedig érdemes tudni, hogy szárítják a bőrt.

Pótold a D-vitamint, mivel ezt a hormonként viselkedő vitamint nyáron a bőr állítja elő a napfény segítségével, télen nyilván alacsonyabb mennyiséghez jutsz belőle. Mielőtt azonban bármilyen mennyiségű és minőségű készítményhez fordul, érdemes egy egyszerű vérvétellel ellenőriztetni a D-vitamin-szintet.

A hideg bőrelváltozásokat okozhat, érzékenyebbeknél, kisgyermekeknél akár fagyási sérüléseket is. Azonnal fordulj orvoshoz, ha megváltozik a kezed vagy a lábad színe, ha fájdalmat vagy érzéskiesést tapasztalsz.

Ha a szárazság nem szűnik, esetleg fokozódik, a bőr viszket, kivörösödik, kiütések, növedékek jelennek meg rajta, romlik az ekcéma, a rozacea állapota, feltétlenül fordul orvoshoz!

Ezt is szeretjük