Az örök fiatalság titka
Melatonin!
Vajon teljesül az emberiség vágya? Tudósok szerint, ha nem is örökké, de egy hormon segítségével sokáig megőrizhető a fiatalság.

Ez is érdekelhet

Nyerj 2 főre szóló, 3 éjszakás nyaralást Ausztriába, az aktív pihenés paradicsomába (x)

Ingyenes lesz Budapest legnagyobb szezonnyitó borfesztiválja - Ekkor érdemes a Városligetbe menni (x)

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

10 egyszerű mód, ahogy a fehér pólót viselheted: hogy változatos legyen »

10 perces intenzív hasizomtorna: leizzasztja a felesleges zsírt »

40 évesen leöregezték, 60 felett újra a márka arca lett a gyönyörű színésznő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A régmúlt időkben az emberek századokon át remélték, hogy az alkímia tudománya rátalál a bölcsek kövére, ami minden fémet arannyá változtat és nem mellesleg az örök élet és fiatalság záloga. Az alkímia még a XX. század elején is fel-felütötte fejét.

Ma már nem a visszafiatalítás lehetőségét keresik, hanem a szervezet öregedését próbálják meggátolni. Nem „fiatalító csodaszert” keresnek, hanem az öregedés biológiai, kórtani és fizikai okait kutatják.

Melatonin a megoldás?

A melatonin javítja a szív és keringési rendszer munkáját, szabályozza az élettani alvásfolyamatokat, növeli a szexuális cselekvõképességet, mennyiség és minőség tekintetében is, lassítja az Alzheimer-kór lefolyását, véd a szabadgyökök sejtkárosító hatása ellen.
Néhény kutató arra a megállapításra jutott, hogy a melatonin nevű hormon segítségével a fiatalság a valós életkortól függetlenül fenntartható.

A melatonin éjjel termelődik, a sötétség hatására. A fiziológiás alvás élettani szabályozója. A melatonin befolyásolja az alvás-ébrenlét ritmusát, a hangulatot, a hőszabályozást, a zsíranyagcserét, a nemi funkciókat, illetve más hormonok működését.

Az öregedést kutatók az öregedés folyamatában nagy szerepet tulajdonítanak annak, hogy az örgedő szervezet mind kevésbé képes a szabadgyökök sejtkárosító hatását kivédeni.
Bizonyos vitaminoknak is van ilyen hatásuk (C, E vitamin), de ezek csak bizonyos sejtek bizonyos részein működnek. A melatonin ezzel szemben a test valamennyi részének valamennyi sejtjére hat – beleértve az agyat is.

A melatonin és az alvás

Az élettani alvásnak 3 stádiumát különböztetjük meg:
  • felületes
  • könnyű
  • mély alvás

A szervezet teljes regenerálódása a mélyalvási szakaszok alatt megy végbe, és inkább függ az alvás mélységétől, mint időtartamától. Az emberi szervezetnek napi 5 órai alvásra feltétlenül szüksége van.

Bőröd alvás közben szépül igazán. Ez a regenerálódás, méregtelenítés ideje. Ha nem hagysz időt rá, az hamar meglátszik!
A fiatalság hormonjának is nevezett melatonin csak sötétben, alvás közben termelődik. A bőr regenerálódása éjfél előtt kb. egy órával a legintenzívebb, nem jó, ha ez az időpont még ébren talál.

Egy felnőtt ember számára az ideális alvásmennyiség 7-8 óra. Se a több, se a kevesebb nem tesz jót. Hogy bioritmusod is egyensúlyban legyen minden nap ugyanabban az időben indulj a tollas bálba! Természetesen ha egyszer-egyszer kimaradsz még nem baj, de ne csinálj rendszert az éjszakázásból!

OLVASD EL EZT IS!

Blog.hu ajánló