Ennyiszer és így kellene zuhanyozni a szakértő szerint - Te helyesen csinálod?
Nagyon sokan esnek durva túlzásokba vagy hanyagok.

nagykep?cikkid=167791&kep=zuhany1-lead
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Ezt idd reggelire, ha laposabb hasat szeretnél: vízhajtó smoothie céklával »

Egyszerű őszi smink, amit mindenki el tud készíteni »

A szupermasni most a legmenőbb az Instán – Így tedd a hajadba, hogy nőies legyen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A zuhanyzás a többség számára a mindennapi rutin része, így általában fel sem merül, hogy lehet esetleg rosszkor vagy éppen rosszul zuhanyozni. A szakértők szerint azonban ez gyakoribb, mint gondolnád!

A helytelenül végzett zuhanyzás valójában roppant káros lehet a bőrre, sőt, a személyes higiénia sem javul feltétlenül, ha gyakrabban zuhanyozik valaki. Tudd meg, milyen gyakran, mikor és pontosan hogyan is kellene jól csinálni!

Milyen gyakran kell zuhanyozni?

A legtöbben minden egyes nap zuhanyoznak, holott ez a bőrgyógyászok és bakteriológusok szerint nemcsak felesleges, de akár ártalmas is lehet.

A helyes mennyiség nagyjából heti egy-két, esetleg három alkalom lenne, ez ugyanis ülőmunka mellett bőséggel elegendő ahhoz, hogy sose legyen testszagod. Természetesen a nehéz fizikai munka, az edzés és minden más olyan tevékenység, melynek során erősen izzadsz, kivételt jelent és abszolút indokolttá teszi a sűrűbb zuhanyzást.

A túlzás azért nem javasolt, mert ezzel megfosztod a bőrödet azoktól az anyagoktól, amelyeket saját védelmében termel, így könnyen kiszáradhat, lassabban gyógyul, sőt, a bakteriális fertőzésekkel szemben is érzékenyebb lesz.

Reggel vagy este jobb zuhanyozni?

A reggeli zuhanyzás főleg azoknak ajánlott, akik zsíros bőrrel rendelkeznek, éjszaka ugyanis erősen felhalmozódhat a test által termelt zsírmennyiség. A reggeli zuhany emelt kiválóan alkalmas reggeli ébresztőként, a kreativitás beindítására, sőt, lazításként és tisztálkodásként is szinte kötelező, ha reggelente edzel.

Az esti zuhany nemcsak az elalvást könnyíti meg, de kíméletes a száraz bőr számára, mely éjszaka könnye regenerálódhat. Emellett nagyon fontos akkor, ha a munkád során különböző anyagok, például jelentős mennyiségű por kerülhetnek a bőrödre.

Hogyan kell zuhanyozni?

Sajnos korántsem ideális, ha szívesen áztatod magadat fél óráig a gőzölgően forró vízben. A magas hőfokú víz jobban oldja a bőr természetes zsírosságát, így ajánlott inkább langyos - a bőrön kipirosodást egyáltalán nem okozó hőmérsékletű - vízzel nagyjából öt-tíz perc alatt lezuhanyozni. Érdemes a hideg vizet vagy a váltózuhanyt is beiktatni néha, ezeket ugyanis összehúzzák az ereket, feszesítik a bőrt és élénkítik a vérkeringést.

Ami a tusfürdőket illeti, a legtöbbjük hatóanyagainak köszönhetően erősen szárítja a bőrt - ezekről itt tudhatsz meg többet. Érdemes ezek használatát a leginkább baktériumokkal szennyezett területekre korlátozni. Ilyen például az ágyék, a hónalj, a mellek alatti rész és a lábfej. A napi rendszerességű bőrradírozás szintén roppant káros, így legfeljebb hetente egy-két alkalommal kerüljön elő testradír vagy luffaszivacs.

A zuhanyzás közben végzett arcmosás veszélyes a bőrre, így nem ajánlott.

Ezt is szeretjük