Nem az a baj, hogy pucérak, hanem hogy kövérek
A baba vagy a kiló volt túlzás?
Idén tavasszal a Lane Bryant, a híres plus size ruházati brand kezdeményezésével kampány indult This Body címen. Pontosabban indult volna, ha a két legfőbb amerikai tévétársaság, az NBC és az ABC nem állta volna útját már a kezdeteknél.
A kampány ugyanis egy videóval kezdődött, amelyben a modellek azt veszik sorra, testük milyen szerep beteljesítésére teremtetett, és ez miért ad okot az elégedettségre. A videót azonban az említett tévécsatornák nem adták le, mondván, a benne szereplő lányok - köztük a Sports Illustrated magazin első plus size címlaplánya, a gyönyörű Asley Graham - megjelenése obszcén, közönséges, tehát nem tesz eleget a sugárzás irányelveinek.
Kettős mérce a megítélésben?
Ezt azzal indokolták, hogy a modellek a videón fehérneműben, sőt, esetenként félmeztelenül, a testüket részben takarva szerepeltek, valamint az egyik modell a kisbabáját szoptatva is szerepel néhány másodpercig.
A csatornák által adott magyarázat azonban azért is homályos, mert modellek ilyen hiányos öltözetben, valamint ehhez hasonló helyzetekben már jó néhányszor szerepeltek korábban például a Dove és a Victoria's Secret kampányaiban. Csak ők karcsúbbak voltak.
Az elutasítás hírére a Lane Bryant egy nyilatkozattal reagált a Racked.com-on, amelyben szintén meglepettségüknek adnak hangot.
A fent említett kampányokhoz képest videójuk ugyanis legfeljebb a kisbaba etetésében és a nagyobb méretekben mutat eltérést. Ez pedig jogos felháborodásra ad okot.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A This Body eredetileg kitűzött célja elmondásuk szerint ugyanis korántsem a meztelenkedés, annál sokkal több akar lenni. Mint ahogy közleményükben írják, a kampány "minden egyes nő ünneplése abban a méretben, amelyben igazán gyönyörűnek érzi magát: akár az újszülött gyermekét szoptatja, akár csak büszke arra, ami miatt őt erősebbé teszi teste, ahogyan áttöri segítségével a gátakat, vagy ahogy önmagát elfogadva egyszerűen csak az lesz, aki lenni akar".
A fél perc hosszúságú videót egyébként többek között a Lane Bryant Facebook-oldalán is megosztották, a látogatottsága itt már többmilliós. Ide kattintva te is megnézheted. Te mit gondolsz a videó visszautasításáról?