Egyszerű étrend narancsbőr ellen a szakértő ajánlásával
A cellulitisz makacs társ, és csupán krémekkel nem lehet tőle megszabadulni.

Ez is érdekelhet

Nyerj 2 főre szóló, 3 éjszakás nyaralást Ausztriába, az aktív pihenés paradicsomába (x)

Ingyenes lesz Budapest legnagyobb szezonnyitó borfesztiválja - Ekkor érdemes a Városligetbe menni (x)

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

A legnőiesebb tavaszi parfümújdonságok: friss és különleges illatok »

Kalóriaszegény, epres turmixtál: ínycsiklandóan finom, pedig fogyaszt »

10 egyszerű mód, ahogy a fehér pólót viselheted: hogy változatos legyen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A cellulit nem zsírfelhalmozódás. Sovány embereknél is megjelenhet a narancsbőr. A zsír és a narancsbőr közt csupán annyi az összefüggés, hogy a megnövekedett zsírsejtek ránehezednek a zsírüregek közti kötőszövetre, ez pedig kihat a bőr simaságára és feszességére.

Elhízás esetén sok zsír rakódik le, az egész anyagcsere-folyamat lelassul. Ha sikerül biztosítani a kötőszövet egészséges működését, alacsonyabb lesz a narancsbőr kialakulásának kockázata is, mivel a kötőszövet még nagyobb zsírlerakódás esetén sem deformálódik.

A narancsbőr leküzdése

A legjobb, ha megelőzöd a narancsbőr kialakulását, de a legtöbb nő számára ez már elszalasztott lehetőség. Ha tehát narancsbőrrel küzdesz, a leghelyesebb, ha több fronton veszed fel a harcot: a minimálisra csökkented a méreganyag-felhalmozódást és a felesleges zsírlerakódást, serkented a vérkeringést, ügyelsz testsúlyra, valamint erősíted a kötőszövetet. A drasztikus fogyókúra azonban nem megoldás, mert a szervezet olyankor nem feltétlenül méregtelenít.

Narancsbőr elleni étrend

A legjobb, ha eleve elkerülöd a méreganyagok felhalmozódását a szervezetben. Mit is jelent ez az étkezés szempontjából? Fogyassz friss, a lehető legkevésbé feldolgozott ételeket, és amennyire lehetőségeid engedik, alapanyagul használj bioélelmiszereket.

Fogyassz minél több nyers zöldséget, hiszen fiatalító és tisztító hatásúak. Kerüld azokat a feldolgozott, tartósított, készen forgalomba hozott ételeket, amelyeknek tápanyagtartalmuk alacsony, viszont sok adalékanyagot és zsírt tartalmaznak.

Iktass ki minden zsíros és nehéz ételt az étrendedből, és ügyelj a cukorbevitelre is, ez nemcsak a kristálycukor minimalizálását jelenti, rengeteg étel tartalmaz cukrot, az egészségesnek mondott kekszek, joghurtokban is sok a szénhidrát.

Egyél minél több olyan élelmiszert, amely erősíti a kötőszöveteket. Igen gazdag C-vitamin-forrás a paprika, a kivi, a brokkoli, a citrusfélék, a paradicsom, a feketeribizli, az eper és a bab.

A cseresznye, az áfonya, a szeder, a piros szőlő és a hajdina pedig telis-tele van bioflavonoidokkal. Az ilyen növényi eredetű táplálékok kedvező hatása a jelek szerint abból ered, hogy serkentik a bőr mélyén elhelyezkedő struktúrák működését. A bőr alja biztosítja ugyanis a kollagénrostok tápanyagellátását.

Nemcsak a narancsbőrre lesz jó hatással a megemelt folyadékbevitel, de az egész bőrállapotra is. Igyál tiszta vizet, illetve salaktalanító hatású gyógyteákat, igaz, ezekből kúrát érdemes tartani. Ilyen hatása van a csalánnak, a pitypang gyökerének, a citromfűnek. Nem kell azonban magadnak összeállítani, minden drogériában beszerezhetsz ilyen teakeveréket.

Sajnos a narancsbőrt nem lehet egyik percről a másikra eltüntetni, de kitartással csökkenni fog a mértéke.

Cikkünk Paul Holford Az egészséges bőr titka című könyve alapján készült.

Blog.hu ajánló