Csökken a dezodor hatékonysága, ha így használod: mire figyelj, hogy jól fejtse ki a hatását?
Sokáig véd majd az izzadásgátló, ha ezekre odafigyelsz. Így fejti csak ki a maximális hatását.

dezodor
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A dezodor ma már az alapvető higiéniai rutin része, és bár használata egyszerű, egyértelmű, a maximális hatékonyság elérése érdekében érdemes néhány fontos részletre odafigyelni,

Egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy mikor, hogyan veted be az izzadásgátlót. Egyes rossz szokások még a termékek hatását is csökkenthetik.

Mikor használd a dezodort?

A közhiedelemmel ellentétben nem csak reggel kell használni a deókat, hanem este, zuhanyzás után is. Akkor a leghatékonyabbak, amikor a bőr tiszta, a nedvesség minimális, a verejtékmirigyek pedig kevésbé aktívak. Joel Schlessinger bőrgyógyász ezért azt javasolja, hogy fürdés után töröld szárazra a hónaljadat, majd ezután alkalmazd az izzadásgátlót, és reggel is ismételd meg a használatát vékony rétegben. Ha ugyanis csak ébredés után veted be, nem fejti ki a maximális hatékonyságát.

Ne kend egymásra a nap folyamán a rétegeket

Bár sokan úgy gondolják, minél többször, minél több rétegben viszik fel a dezodort, annál jobban csökkenti majd a kellemetlen szagokat, valójában ez nem így van, sőt. Csak akkor igazán hatásos, ha tiszta bőrre kened fel, hiszen így közvetlenül a bőrrel érintkezik. Ha viszont a korábbi rétegre viszed fel, csökken a hatékonysága. Napi 2-3 alkalomnál többször így csak akkor érdemes bevetned, ha előtte megtisztítod a hónaljadat a szennyeződésektől és a korábban használt izzadásgátlótól.

A cikk az ajánló után folytatódik

Nem mindegy, mikor milyet használsz

Fontos szempont a dezodorválasztás során az is, hogy mikor tervezed bevetni. A hétköznapokra például teljesen más izzadásgátló kell, mint az edzésekhez. Érdemes ezért legalább kétfélét vásárolnod: egyet a mindennapokra, egy speciálisan mozgáshoz, fizikai aktivitáshoz ajánlottat pedig sportoláshoz.

Ne csak kis területen vesd be!

Arra is érdemes figyelni, hogy az optimális hatékonyság eléréséhez nem csak közvetlenül a hónaljadra ajánlott kenni vagy fújni az izzadásgátlót. Vidd fel kicsit az oldalsó területekre is, hogy nagyobb bőrfelületet fedj le, és jobban védhessen a kellemetlen szagoktól. Arra viszont ügyelj, hogy a választott termék lehetőleg ne tartalmazzon az egészségre káros anyagokat, például alumíniumsókat, triklozánt vagy parabéneket.

Nem jó, ha évekig ugyanazt alkalmazod

A test képes hozzászokni egy-egy termékhez, így gyakran előfordul, hogy az a dezodor, ami hónapokig szuperül bevált, egy idő után hatástalan lesz. Ezért is fontos időnként leváltani a megszokott izzadásgátlót, és olyat kipróbálni, amilyet addig még nem használtál. 

Házi módszerek izzadás ellen

Ha úgy érzed, a 30 fok feletti hőségben már semmi sem hat, akkor érdemes az otthonodban található házi kencékhez nyúlnod. Ha tényleg sehogy sem tudod csökkenteni a kellemetlen szagokat, akkor inkább próbáld ki az alábbi házi szereket önmagukban vagy az izzadásgátlód előtt alkalmazva. Kend fel őket a hónaljadra, majd várj 15-30 percet, végül, ha kell, jöhet az alkohol- és alumíniummentes, golyós dezodor - amennyiben biztosra szeretnél menni. Persze, napközben is bevetheted őket, ha a helyzet úgy kívánja.

Ezt is szeretjük