A magyar vezetők csupán 8%-a nő, pedig többre lenne szükség: nőnapi kampány indult 80 magyarországi vállalattal
A Hungarian Business Leaders Forum és 80 magyarországi vállalat felsővezetője kampányt indított a női vezetőkért.

nonap-hblf-cover
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Március 8-án, a nemzetközi nőnapon az egész világ a nőket ünnepli, azonban a nyolcas szám egy változást sürgető adatra is rámutat Magyarországon: a legnagyobb árbevételű hazai vállalatok felsővezetőinek csupán 8 százaléka nő. Annak érdekében, hogy ez a szám a jövőben magasabb legyen, és az üzleti életben egyre több nő kapjon lehetőséget, a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és 80 magyarországi vállalat felsővezetője összefogásra szólít.

A HBLF nőnapon induló kampányának célja, hogy még több lehetőséget teremtsen a női vezetők számára. A kezdeményezéshez eddig 80 magyarországi vállalat elsőszámú vezetője csatlakozott. A főszerep a 8-as számé, hiszen ez a szám más nézőpontból végtelent is jelent, amely gondolatiságában a női vezetők végtelen lehetőségét szimbolizálja. 

A Hungarian Business Leaders Forum nőnapi kampánya

A HBLF kampányában arra kéri a hazai vállalatok vezetőit, hogy támogassák azokat a női munkatársakat, akik tehetségüknek, szorgalmuknak és szakmai tudásuknak köszönhetően a jövő vezetői lehetnek. A változáshoz azonban nem elég az elhatározás, konkrét vállalásokra is szükség van.

istenesne-solti-andrea

- A vállalatvezetésben nagy szükség van a nők részvételére is annak érdekében, hogy egy fenntarthatóbb, jobb és mindenekelőtt békésebb világot építsünk. A változáshoz nők és férfiak közös összefogására van szükség. Elkötelezetten támogatjuk a női vezetők következő generációjának fejlesztését, hogy a jövőben minél több tehetséges női vezető kapjon lehetőséget az üzleti életben - mondta el az összefogás kapcsán Solti Andrea, a Hungarian Business Leaders Forum elnöke. 

nonap-hblf

A HBLF egy közös kiállást is kezdeményezett, így 2022. március 4-én már közel nyolcvan magyar vállalat elsőszámú vezetője, nők és férfiak közösen egy időben, egy térben, jelenlétükkel és konkrét vállalásaikkal is támogatták a célt. A nézőpontváltás jelképeként a résztvevők egy nyolcast ábrázoló installációt fordítottak át végtelen jellé.

A kampány nem zárul le a nőnapi felhívással, a HBLF továbbra is várja az érdeklődőket, hogy minél több magyar vállalat csatlakozzon a kezdeményezéshez vállalásaival együtt. Az eseményről készült videó itt tekinthető meg:

Ezt is szeretjük