Mi történik azokon a napokon?
Hogy lehet megkülönböztetni a PMS-t a hasonló tüneteket okozó egyéb betegségektől? Ismerd meg a testedben zajló folyamatokat! (x)

Nyereményjáték

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

Nyerj páros belépőt Vekerdy Tamás januári előadására a Femina Klubon! (x)

Nyerd meg a Világörökségek Magyarországon című könyvet, és merülj el hazánk csodás világában! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat a diabétesz - Így tehetsz a kialakulása ellen (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Gondtalan és felszabadult nyugdíjas éveket szeretnél? Mutatjuk, mi kell hozzá (x)

Évente 34 ezer kisbaba hal meg ettől a betegségtől - 18 országot érint (x)

Nem kell többé macerálni a mentes étrendekkel - Bármilyen diétát követsz, innen tudsz rendelni (x)

beauty and style

A női intimtájék ápolása új szintre lép: egyelőre nevetségesnek tűnik a vaginafiatalító szérum »

Idd ezt minden reggel, és garantáltan beindul a fogyás! »

Isteni tea az édes álomért: idd ezt lefekvés előtt, és hamarabb elalszol »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A PMS-t úgy lehet megkülönböztetni a hasonló tüneteket okozó egyéb betegségektől, hogy a menstruáció végétől a peteérésig tünetmentes időszak van a nő életében.

Ha ismered a testedben zajló természetes folyamatokat, akkor magyarázatot kaphatsz a változásokra is, amelyeket hónapról-hónapra észlelsz magadon, és könnyebben meg tudsz küzdeni a tünetekkel is.

Lássuk tehát, hogyan is néz ki a női ciklus!

A női szervezet minden hónapban felkészül a fogantatásra, azaz a megtermékenyült petesejt befogadására. Amennyiben ez nem következik be, a szervezet kilöki a petét és vele együtt a feleslegessé vált belső nyálkahártyát, és létrejön a menstruációs vérzés. A menzesz első napjától számítjuk a mindenkori új ciklust.

A menstruációs ciklust a hipotalamusz irányítja. Amikor a menstruációs vérzés véget ér, a hipotalamusz GnRH hormont bocsájt ki, ami az agyalapi mirigyet az FSH - tüszőérlelő - és az LH - tüszőrepesztő - hormonok kibocsájtására ösztönzi. Ezek a hormonok a petefészket ösztrogén termelésre késztetik, amely elindítja a petesejtérlelést a tüszőben. Az ösztrogénnek más feladata is van: a ciklus körülbelül 5-14. napja között, az úgynevezett „felépítési” - proliferációs - szakaszban hatására újul meg a méhnyálkahártya.

A 14. napon az ösztrogén elér egy bizonyos szintet a vérben, amely a hipofízist luteinizáló hormon (LH) termelésére serkenti. Ez a hormon váltja ki a tüsszőrepedést.

A kiszabadult petesejt útnak indul a méh felé, a visszamaradt tüsző-burok pedig sárgatestté alakul és nagy mennyiségű sárgatest-hormont, azaz progeszteront kezd termelni. Ezzel a női ciklus új szakaszához érkezik, a PMS tüneteinek megjelenése szempontjából különösen fontos luteális - sárgatest - szakaszba. Ez a szakasz a ciklus 14. napjától a menstruáció kezdetéig tart, a premenstruációs tünetek is ehhez az időszakhoz köthetők. Az ovuláció idején a progeszteron átveszi a hatalmat az ösztrogéntől, koncentrációja pillanatok alatt 2-300-szorosára változik annak érdekében, hogy a méhnyálkahártyát a beágyazódáshoz előkészítse.

Ha a megtermékenyítés nem következik be, a petefészek csökkenti az ösztrogén és progeszteron termelését. A menstruáció kezdete előtt fokozatosan visszafejlődik a sárgatest, és nem termel több progeszteront. Ebben az időszakban mindkét hormon szintje hirtelen leesik, a feleslegessé vált nyálkahártya leválik, azaz megkezdődik a menstruáció és vele együtt az új női ciklus.

Figyelj az életmódodra és kerüld el a tüneteket!

E precíz összjáték sikeréhez fontos a hormonális egyensúly. A hormonszintet pedig befolyásolja sokféle életmóddal kapcsolatos tényező. A magas cukortartalmú ételek, a finomított szénhidrátban gazdag étrend, a koffein, stressz, a húsokban és tejtermékekben található hormonok, a környezetszennyezés és a növényvédő szerekben található ösztrogén-szerű toxinok, az alacsony vitamin és ásványi anyag bevitel, a túl sok só fogyasztása mind felelősek lehetnek a menstruációt megelőző kellemetlen tünetekért.

Az emésztési zavarok, a székrekedés szintén közrejátszhat megjelenésükben, mivel ilyenkor a bélrendszerben található baktériumok az ösztrogént visszajuttathatják a belekből a vérkeringésbe. A stressz és a mozgásszegény életmód szintén növelik a PMS esélyét.(%oldalmero(http://ad.adverticum.net/img.prm?zona=1759478&kampany=1810615&banner=1810616&ord=RANDOM_NUMBER)%)

Blog.hu ajánló