Egyetlen szó, ami tönkreteheti a kapcsolataidat
Mikor mondasz nemet?
Egyes negatív töltésű szavak súlyos károkat okozhatnak.

Ez is érdekelhet

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

A szabad gyöknek mindent szabad? (x)

Van, amiben nagyon rosszak a magyarok - az utolsó helyen állunk az EU-ban, és ez szomorú

beauty and style

Bárhová nézünk, tengernyi gyöngy mindenütt: így viseld a szezon kedvenc díszítőelemét, ha unod a nyakláncot »

Átlagos lányból dögös Intsa-modellé sminkelte magát: elképesztő átváltozás! »

Palvin Barbara karikás szemekkel is gyönyörű: a Victoria’s Secret végre nem tolta túl a Photoshopot »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Olykor hajlamosak vagyunk alábecsülni a szavak erejét, pedig teremteni és rombolni egyaránt tudnak. Ezért fontos helyzetekben nem árt alaposan átgondolnod, mit és hogyan fogalmazol meg.

Ahogyan sokat árthat az, ha sohasem tudsz nemet mondani, a túl gyakran használt vagy nem megfelelően csomagolt elutasítás is komoly károkat okozhat a kapcsolataidban - legalábbis így tartják a pozitív pszichológiának nevezett irányzat hívei.

Ezek szerint a gondolataiddal és a szavaiddal sem arra érdemes koncentrálnod, ami hiányzik az életedből, vagy ami panaszra ad okot, hanem épp ellenkezőleg: arra, ami elégedettséggel, örömmel tölt el, mert így találhatsz megoldást a problémáidra is.

A romboló nem

Az MRI-vizsgálatok azt mutatják, hogy a nem szócska önmagában is komoly kémiai stresszreakciókat indít el az agyban, melyek akadályozzák a normális működést, és rontják a kommunikációs készségeket. Az ártó erő pedig megsokszorozódik, ha valaki haraggal, indulattal mondja ki ezeket a szavakat. A legrosszabb azonban, ha valaki beleragad az aggodalmaiba, és már nem tudja eldönteni, mi az, aminek van alapja, és mi az, aminek nincs.

Már pusztán attól rosszabbul érezheti magát a szorongásra hajlamos ember, hogy negatív töltésű szavakat olvas. Ha pedig gyakran és ismétlődően találkozik ilyenekkel, az negatív hatással lehet az érzelmeire, illetve alááshatja a hosszú távú egyensúlyt a kapcsolatokban is - ugyanis a negatív töltésű szavak nemcsak annak ártanak, aki mondja, hanem annak is, aki hallja őket.

Aki gyakran ad hangot az aggodalmainak, és sokszor mond nemet, az visszavetheti az együttműködést és a bizalmat. Ugyanakkor azt is megfigyelték, hogy minél többet van valaki negatív beállítottságú emberek társaságában, annál több előítéletet fog táplálni mások felé.

A pesszimista és az optimista

Persze van különbség az egyes emberek beállítódása között is. Vannak, akik alapvetően derűsebben látják a világot - nekik nagyobb esélyük is van arra, hogy mindezt megéljék, mint pesszimista társaiknak, akik sokkal inkább elégedetlenséget generálnak maguk körül. Ugyanakkor evolúciósan, túlélése érdekében az ember pesszimizmusra van kódolva, ezért nehéz felülírni a negatív gondolatmintákat. 

Kiút a panaszáradatból

A negatív gondolkodás önfenntartó és újratermelődő folyamat, ezért, ha hajlamos vagy rá, érdemes azonosítanod és megfigyelned a mintáidat - vajon tényleg van-e reális alapjuk. Nem arról van szó, hogy szemet hunyj a problémák felett, vagy ne mondd el, mi nyomja a szíved, inkább arról, hogy ne süllyedj el mindebben, és vedd észre, ha nincs valódi alapja a félelmeidnek. Ha sikerül kiszállnod a negatív gondolati körökből, hamarabb megoldást találhatsz az égető problémákra is.

Az igen ereje

Úgy tűnik, minden egyes negatív gondolatot öt pozitív töltésű tud ellensúlyozni. Ennyire van szükség ahhoz, hogy megőrizd jó kapcsolataidat, esetleg még fejleszd is őket. Ha hajlamos vagy pesszimizmusba süllyedni, eleinte a gyakorlás a fő. Egyáltalán nem baj, ha magad sem hiszel a pozitív gondolataidnak - akkor is kifejtik áldásos hatásukat: csökkentik az érzelmi stresszt, és segítenek abban, hogy boldog kapcsolatokat ápolj.

Ezt is szeretjük