Mennyi kávét iszol egy nap? Így befolyásolja a mellméreted

Sokat iszol, vagy csak egyetlen csészével? Esetleg nem is fogyasztasz kávét?

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Kétféle ember létezik: aki kávézik, és aki nem. Ha te az előbbiek táborát erősíted, akkor bizonyára érdekel, hogyan befolyásolja a mellméretet a kávéfogyasztás. Svéd kutatók ugyanis rájöttek, hogy lehet összefüggés a kettő között.

Így befolyásolja a kávé a mellméretet

Helena Jernstroem onkológus a svédországi Lundi Egyetem intézményénél a mellrákkutatás elszánt doktora, aki arra a következtetésre jutott megfigyelései során, hogy a kávéfogyasztás kicsinyítő hatással lehet a mellméretre.

Háromszáz nő részvételével végeztek kutatást, melynek eredményeként kiderült, hogy azoknak a nőknek, akik naponta több kávét is fogyasztanak, pontosan három csészével, a mellmérete kisebb, mint azoké, akik ennél kevesebbet kávéznak, vagy egyáltalán nem.

A kávéfogyasztás szervezetre gyakorolt hatása ugyanis nem merül ki a frissítő, élénkítő hatásában: koffeintartalma révén a szervezet metabolikus és hormonális folyamatait befolyásolja, konkrétan az ösztrogén hormon működésére is hatással van, mely női nemi hormonként a mellek fejlődéséért, növekedéséért is felelős. Ez tehát az összefüggés kulcsa.

Ami ennél is fontosabb

A kávéivással összefüggésben megállapítottak meglephettek, akár meg is ijeszthettek, hogy esetlegesen nagyobb kávéigényed miatt kényszerülhetsz majd a kisebb melltartók után nézni a fehérneműboltokban. A változás azonban nem gyors és nem is drasztikus a kutatók szerint.

Ami ennél fontosabb, és végül mégis pozitív megvilágításba helyezi az eddig borúsnak tűnő képet, az, hogy a koffein, mivel az ösztrogén szervezetbeli működésére pozitív hatással van, egyfajta mellrákmegelőző szerként is értelmezhető a svéd kutatók szerint.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük