Augusztusban elindulhat a MOL Bubi

Már tesztelik a bringások

Tovább emelkedhet az amúgy sem csekély számú fővárosi bringások száma.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Mint korábban megírtuk, sok bizonytalanságot tapasztaltunk a MOL Bubi névre keresztelt közösségi kerékpáros rendszer kivitelezésével kapcsolatban. Azóta a BKK illetékesei lapunkat tájékoztatták a projekt jelenlegi helyzetével kapcsolatban, és újra elérhetővé vált a projekt szerződése. Ismét van esély arra, hogy hamarosan elinduljon a Bubi, és még több kerékpáros közlekedjen a városban.

Az alvállalkozó javította a hibákat

A mai napon indult el a bringák nyilvános tesztje, így elvileg már csak hetek lehetnek hátra a végleges átadásig. A BKK két hétre teszi a tesztek időtartamát. Ez azt is jelentheti, hogy a T-Systemsnek sikerült kijavítani a belső teszt alatt felmerült hibákat. Hogy pontosan mikor fejeződik be a nyilvános teszt, a BKK egyelőre nem tudta megmondani.

Ahogy a BKK levele fogalmaz: "A próbaüzem a kerékpárok és a rendszer működését 'járatja be', hogy feltárja az esetleges javítanivalókat, és értékes tapasztalatokat adjon a MOL Bubit hamarosan éles üzemben használó ügyfeleinknek."

Mivel tegnap lejárt az alvállalkozó T-Systems kötbérezése - közel 180 millió forint kötbért fizetett a cég a BKK-nak -, korábbi cikkünkben felvetettük, hogy esetleg szerződést bontana a központ az alvállalkozóval. A BKK szerint azonban a nyilvános tesztüzemmel fontos előrelépést tettek a problémák megoldásában, így egyelőre nincs terítéken a szerződésbontás.

Ez már csak azért is problémás lenne, mert a projektet 85%-ban az Európai Unió finanszírozza, ezért Brüsszel engedélye is kellene a változtatáshoz.

Vajon az alábbi politikusok közül használja majd valaki a bérbringákat? Nézed meg, most mivel járnak!

Képek! Tarlós és Orbán sofőrjével bárki utazhat

Nézegess képeket!

Elolvasom

Augusztustól tovább nőhet a budapesti bringások száma

Így, ha végez az ezer regisztrált tesztelő, indulhat végre a budapesti közösségi tekerés. A lelkesedés nem hiányzik, hiszen egy óra alatt betelt az ezerfős keret. A tesztelők számára talán komoly ösztönző az is, hogy mindenki, aki legalább tíz alkalommal használja a bringákat, féléves bérletet kap ajándékba.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Talán mégis megéri a késlekedés. Mint arról korábban írtunk, a tesztek vélhetőleg azért húzódtak el, mert olyan rendszer bevezetését tervezik a Bubi esetében, amilyen másutt még nem üzemel. Bankkártyás fizetésre nemcsak a termináloknál lesz lehetőség, hanem a rendszer honlapján és mobiltelefonon is. Ez az integrált rendszer sehol a világon nem elérhető.

Augusztus elejétől, a tervek szerint, tehát végre Budapesten is könnyedén lehet bérbringával tekerni. Ezzel pedig tovább emelkedhet az amúgy is rohamosan terjedő kerékpározók száma a városban.

Bár a Bubi árai kissé borsosnak tűnhetnek, kis odafigyeléssel nem kell olyan sokat fizetned. Fél óra használat ingyen van, ennyi idő alatt pedig könnyedén el lehet érni a város különböző pontjait. Az első ezer éves-bérletet váltó személy pedig 18 900 forint helyett 12 000 forintért- 5000 forintos felhasználható kerettel - juthat hozzá a használat jogához. A Budapest-bérlettel rendelkezők féláron válthatnak éves bérletet, és diákkedvezményekre is lehetőség lesz. Az éles üzem első 10 napjában a napi, a háromnapos és a hetijegy is ingyenes lesz- minden hasonló esetben 25 000 forintot zárol a rendszer a bérlő számlájáról, ami a 30 percen belüli használat után visszajár.

Fotó: Facebook.com/molbubi

Ezt is szeretjük