Olyan dolog derült ki a spanyol nőkről, amit nem gondoltál volna
Tudd meg a különbséget! (x)
Az utóbbi időben többször foglalkoztunk azzal, hogy milyen szempontokat vesznek figyelembe a nők, ha autóvásárlásról, autóvezetésről van szó, hogy ez mennyire egyezik vagy sem a témában kialakult, nőkről alkotott sztereotípiákkal. Az autózás azonban éppúgy mindennapi életünk része, mint mondjuk a különféle munkahelyi szituációk kezelése, vagy a napi szépségápolási rutinunk elvégzése, ezért továbbra is igyekszünk az autózás kapcsán felmerülő kérdéseket körüljárni.
Ezúttal arra voltunk kíváncsiak, hogy vajon élsportolóink a volán mögött is a sportosság hívei-e, előbújik-e belőlük a versenyszellem az utakon is. Rövid interjúinkhoz a SEAT nyújtott nekünk segítséget, akik több sportolót és sportcsapatot is támogatnak, többek között Cseh Lacit, Kovács Katalint és a Fradi csapatát – őket kérdeztük autózási szokásaikról.
Cseh Laci
- A medencében azon dolgozol, hogy egyre gyorsabb legyél, és hogy lefaragd a másodperceket, tizedmásodperceket az idődből. Mennyire hat rád az élsport kiélezett teljesítménycentrikussága az utakon?
- Korábban tényleg csak az érdekelt egy autónál, hogy 0-ról 60-ra mennyi idő alatt tudok felgyorsulni vele, de mára azért ez egy picit alábbhagyott. Úgy érzem, kezdek kinőni ebből a „minél erősebb a motor, annál jobb” hozzáállásból.
Most inkább az a fontos, hogy minél kevesebbszer kelljen megállnom tankolni, de természetesen továbbra is szeretem, hogy ha arról van szó, oda tudjak lépni, akár mikor felhajtok a nullásra és szeretnék besorolni, de egy előzésnél is jó tudni, hogy van elég tartalékom.
- Mi az, ami számodra nélkülözhetetlen egy autóban?
- Nekem nagyon fontos, hogy automataváltós legyen az autóm. 2006-ban kaptam az első SEAT Leonomat automata váltóval, amit akkor nagyon megszerettem és én azóta is automata párti vagyok. Tudom, hogy sokan a manuális váltóra esküsznek, de nekem egyrészt kényelmesebb így vezetni, másrészt egész egyszerűen jobban tud váltani, mint én. A start-stop rendszerrel kiegészítve pedig különösen könnyedén lehet vele városban közlekedni.
Emellett kifejezetten szeretem az erős, kissé már extrém színeket, ha autóról van szó. Ha lehetőségem van választani a SEAT-nál, akkor mindig olyan szín mellett döntök, amit szerintem rajtam kívül nemigen kér más. Most például már nagyon várom az új SEAT Leon Kombit, amire hamarosan váltani fogunk a SEAT-tal, és már ki is néztem a türkizkéket a palettáról - ez szerintem nagyon jól áll a kombinak.
- A barátnődet, Diát milyen gyakran hagyod vezetni? Jó sofőrnek tartod őt?
- Igen, abszolút. Dia szeret és tud is vezetni, én bármikor elalszom mellette. Évközben a Balatonhoz gyakran le szoktunk ugrani kicsit pihenni, és ilyenkor szívesen át is engedem neki a volánt.
Kovács Katalin
Kovács Katalin a legsikeresebb női magyar evezős, aki egyéniben és csapatban is számtalanszor maga mögé utasította a világot. Jelenleg újabb izgalmas ponthoz érkezett életében, hamarosan anyuka lesz. Többek között erről is kérdeztük a világbajnokot.
- Most, hogy hamarosan jön a baba vezetsz még?
- Persze, vezetek, csak arra nagyon odafigyelek, hogy a biztonsági öv ne legyen a pocakomon, hanem alatta, hogy ha bármi történne, akkor ne okozzon problémát az öv.
De én nagyon szeretek vezetni, és fel is tudnak csigázni az újdonságok és az új autók. Élvezem, ha kipróbálhatok egy-egy új modellt.
- Vezetési stílusodban észrevettél bármi változást kismamaként?
- Nem is tudom, én inkább azt érzem, hogy folyamatosan változom és változtam. Nem a közelgő anyasággal kapcsolnám ezt össze. Nyilván minél több tapasztalata van az embernek, annál óvatosabban közlekedik. Én valóban sokat ülök a kormány mögött, hosszú autóutakat teszek meg, és így az ember időnként beleszalad egy-egy veszélyesebb szituációba, még ha nem is ő a hunyó - ilyenkor döbbenek rá, hogy hát hova is rohanok igazából, és természetesen elkezdtem egyre megfontoltabban vezetni.
- Hogy fogadtad mikor megtudtad, hogy kislányod lesz?
- Mikor megtudtam, hogy babát várok, akkor valahogy ösztönösen kislányban gondolkodtunk. A kislánynevünk volt meg, és kislányként kezdtünk együtt élni vele. De volt pár hét, amikor az orvosok azt mondták, hogy kisfiunk lesz, és ezzel valahogy nem is tudtunk mit kezdeni. És ugyan nem volt bennem olyan álom, hogy kimondottan kislányt vagy kisfiút szeretnék, de úgy éreztem, hogy ő egy kislány, és mikor végérvényesen be is bizonyosodott, hogy valóban az, akkor helyére került a dolog és nagyon örültünk.
David Mateos
A Ferencváros tavaly szeptemberben igazolta le a Real Madrid játékosát, David Mateost, aki hátvédként erősíti a csapatot. A spanyol focistától azt is megkérdeztük, milyennek látja a magyar autósokat.
- Hogy érzed magad Budapesten? Milyen autóval a város?
- Nagyon jól érzem magam Budapesten, egyre több helyet ismerek már és egyre könnyebben tájékozódom az utakon. Nyilván a délutáni-esti dugókat nem annyira szeretem, de szerencsére közel lakom az edzőközponthoz így ez sem annyira zavaró.
- Melyek azok a tulajdonságok, amit fontosnak tartasz egy autónál?
- Fontos a kényelem, hisz már családos ember vagyok. A SEAT Toledo, amit kaptam a csapat szponzorától igazi családi autó, aminek nagyon örülök, hiszen kényelmesen elfér benne a kisfiam, Alejandro is, aki nemrég született.
De kedvelem a gyorsaságot is, és szeretem kihozni az autóból néha a maximumot, természetesen a szabályok adta lehetőségek és a józanész határain belül.
- Milyennek látod a magyar autósokat? Látsz különbséget a férfi és a női sofőrök között? Másképp vezetnek, mint a spanyolok?
- Néha azt tapasztalom, hogy a magyar autósok egy része a külső sávokban nagyobb sebességgel közlekedik, ahol pedig lehetne nyomni a gázt, ott 40-50-el mennek. Ez nagyon zavar.
Természetesen van különbség a két nem vezetési stílusában, de inkább azt tudnám kiemelni, hogy bár temperamentumosabb nemzet vagyunk, Spanyolországban valahogy a nők sokkal nyugodtabbak, higgadtabban közlekednek autóval, mint a magyar hölgyek.