Téged mi vesz le a lábadról? A külső, vagy a belső tartalom?

Nem minden esetben csak az egyik érvényesül, van, hogy a kettő egyszerre működik. (x)

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

2014 szeptemberében a SEAT martorelli gyárában, az üzem 1-es számú gyártósoráról legördült az ötmilliomodik SEAT Ibiza. A spanyol márka ikonikus modellje éppen 30. évfordulóján érkezett ehhez a mérföldkőhöz.

Az Ibiza az elmúlt 30 évben a SEAT legkiválóbb nagykövete volt, egyben a spanyol márka legkeresettebb, legnagyobb számban exportált modellje. Hetven százaléka ennek az ötmillió darabnak - körülbelül 3,5 millió - Spanyolország határain kívül talált gazdára azon 75 ország egyikében, ahol a vállalat jelen van.

A vállalat történetének legkeresettebb autója komoly sikereket ért el, legfontosabb piacainak pedig Olaszország, Franciaország, Németország, az Egyesült Királyság, Portugália és Mexikó bizonyultak.

A SEAT növekedési stratégiájának ugyan már van egy második erős pillére az új Leon személyében, amelynek kiszállítási számai az utóbbi időben először érték el az Ibizáét, mégis az Ibiza marad a SEAT első saját fejlesztése. Az Ibiza a német műszaki tartalom és a mediterrán formaterv ötvözése, amely kulcsfontosságú volt a SEAT DNS-ének meghatározásához, hogy a gondtalan vezetés élményét továbbörökíthessék más modellekbe, illetve a márka alapértékeinek definiáláshoz.

További érdekességek a stílusikonról

  • 700 SEAT Ibiza hagyja el minden nap a martorelli gyárat.
  • A SEAT hozzávetőleg 1.600 dolgozónak biztosít munkát az Ibiza gyártása során.
  • Körülbelül 700 robot működik közre a SEAT Ibiza gyártásában.
  • A SEAT Ibiza gyártása során körülbelül 12 kilométert hosszú utat tesz meg.
  • Ha az 5 millió SEAT Ibizát egymás mögé állítanánk, összesen 19 300 kilométer hosszan kígyóznának, ami Martorell és az új-zélandi Auckland városa közötti távolság.

  • Az 5 millió Ibizához 70 millió kilogram festéket használtak fel.
  • Az Ibiza volt az első SEAT, amely ajtót nyitott és helyet biztosított a nők számára is a gyártás folyamatában. A gyártósor munkáinak 21 százalékát nők végzik.
  • A legkeresettebb SEAT reklámfilmjéhez két női pop ikon, Shakira és Katy Perry is szolgáltatta a zenét.
  • A SEAT Ibiza volt a barcelonai nyári olimpiai játékok hivatalos autója 1992-ben.
Ezt is szeretjük