Ónodi Eszter majdnem bukta a Chicago premierjét: „Jelentős baki csúszott be”
Ónodi Eszter először játszott musicalben. A Szegedi Szabadtéri Játékok színpadán ő alakítja a Chicago ikonikus karakterét, Velma Kellyt.
A cikket a Szegedi Szabadtéri Játékok támogatta
Chicago - talán az egyetlen olyan helységnév a világon, amelyről a legtöbbünknek előbb jut eszébe egy színházi darab, mint maga az amerikai város. 1975-öt írtunk, amikor a New York-i 46. Utcai Színházban először láthatta a közönség John Kander, Fred Ebb és Bob Fosse mára ikonikussá vált musicaljét. Az azóta eltelt közel négy évtized során számtalan teátrum színpadra állította, valamint hollywoodi film is készült belőle. 2022 augusztusában Béres Attila rendezésében, parádés szereposztással mutatták be a Szegedi Szabadtéri Játékokon.
A közönségsikert aratott előadás 2023 nyarán, július 28-án, 29-én és 30-án visszatér a Dóm térre. A Velma Kellyt alakító Ónodi Eszterrel többek között a karakterről, a sors furcsa fintorairól és a próbafolyamat kihívásairól beszélgettünk.
Ónodi Eszter a Chicagóban
Meseautó, Valami Amerika-filmek, Állítsátok meg Terézanyut!, Anyám és más futóbolondok, Swing, Aranyélet - oldalakon át lehetne sorolni, a nagyközönség mi mindenből ismerheti a színésznőt. Színházi munkáival kiegészítve, végképp hosszú lenne a lista. Bár filmben és a színpadon egyaránt hallhattuk énekelni - például a Katona József Színházban a 2000-es évek elején Polly Peachum karakterét formálta meg a Koldusoperában - prózai színésznőnek tartja magát. Épp ezért érte nagyon váratlanul, amikor Béres Attila rendező felajánlotta neki a zenés színház egyik legismertebb karakterét.
- Konkrétan nem is hittem el, amikor felhívott. Azt hittem, ugratni akar azzal, hogy ezt a szerepet nekem szánta. Annyi előzménye volt, hogy az Ónodi Eszter & the Open Pub nevű formációban elkezdtem munkálkodni, kiadtunk egy lemezt. Ezt Attila meghallgatta, ez alapján gondolta azt, hogy el fogom tudni énekelni a szerepet.
Még sosem szerepeltem musicalben, nem is gondoltam, hogy valaha bármely zenés rendező fejében megfordulok mint potenciális musicalszínésznő.
Velma Kelly figuráját talán a legtöbben a 2002-es hollywoodi filmváltozatból ismerik, amelyben Catherine Zeta-Jones alakította a karaktert. Te inspirálódtál az ő játékából, miután megkaptad a szerepet, vagy tudatosan kerülted, hogy megnézd a filmet?
- Amikor Catherine Zeta-Jones megkapta érte a legjobb mellékszereplőnek járó díjat, kíváncsiságból megnéztem, mindig megnézem, hogy az Oscar-díjas kollégák mit domborítanak. Már akkor bírtam az egész filmet, de azután nyűgözött le igazán, hogy már konkrétan a darabra készülve megnéztem belőle néhány a YouTube-on fellelhető werkvideót. Azok a vérverítékes ének- és táncpróbák megemelték a szememben ennek az Oscar-díjnak az ázsióját.
Elárulta, a dalok hangzásvilágán kívül az előadás és a film között nem vonható párhuzam. Improvizációk tarkítják a prózai részeket, és maga a történet is egy mai, magyar közegbe helyeződött át. Adódik a kérdés, a karakter megformálása így nagyobb kihívás volt-e.
- Próbáltam a lehető legkomolyabban venni azt, hogy itt tényleg egy férjgyilkos nőről van szó. Az a jó ebben a karakterben, hogy bár nem sokat van a színen, mégis nagy ívet jár be. Az elején a börtönön belül ő a királynő, de amint a 15 perc hírnév lejár, és jön valaki, aki még érdekesebb, még nagyobbat durran, abban a pillanatban semmivé válik a hírneve. Ez a része nagyon rezonál a mai világra. Remélem, a mi nézőink is könnyen találnak vele kapcsolódási pontot.
Nagy Ervin (Billy Flynn), Janza Kata (Muter), Lakatos Márk (Konferanszié), Mészáros Máté (Amos Hart), Czakó Julianna (Roxie Hart) - a főszereplők névsora illusztris. A szereplők alapján úgy képzelem, a próbafolyamatot átitatta a jókedv. Jó a megérzésem?
- Jól látod! Egy nagyon jófajta csapat verődött össze. Márkot, Ervint és Mészáros Mátét ismertem, akivel először találkoztam, és nagyon örülök, hogy megismertem, Janza Kata! Azon túl, hogy csodálatos musicalénekesnő, hiper-szuper jó fej nő is! Aki pedig szerintem a széria nagy felfedezettje, Czakó Julcsi. Őt a színházi szakma már ismerte, de nagyobb kitekintésben még kevéssé ismert színésznő volt. Ha nem olyan lett volna Roxie-ként, mint amilyen, biztosan nem lett volna ekkora a siker.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Úgy tartják, nincs két egyforma színházi darab. Nemcsak a közönség reakciója miatt, hanem azért is, mert a színfalak mögött sokszor óhatatlanul mennek az ugratások, egy-egy jelenethez kapcsolódó beépült aranyköpések, viccek. Esetetekben voltak/vannak ilyenek?
- Ervinnek van egy sokszövegű, minimális, de pontos mozgást igénylő száma. Nálunk ebben az előadásban ennél egy hosszú széksoron ülnek a táncosok, Ervin és Czakó Juli középen - így ülve táncolják el az izgalmas koreográfiát. Ezt Ervin az utolsó utáni pillanatban tanulta meg. Mindig hihetetlen izgalom volt, hogy sikerül-e csont nélkül lehozni. A színfalak mögötti takarásban azt néztem, ahogy Ervin és Juli egy széken ülve még háromszor lejárják a koreográfiát úgy, hogy egy perc múlva már ők jönnek a színpadon. Szép volt látni ezt a szorgalmat, amit a rettegés idézett elő. Aztán persze minden alkalommal óriási sikert arattak.
Mindig izgalmas kérdés, milyen, ha becsúszik egy baki az előadásba, pláne, ha olyan grandiózus produkcióról beszélünk, mint a Chicago. Nálatok történt bármi nem várt dolog?
- Elég jelentős baki csúszott be a próbafolyamatba: konkrétan az, hogy nagyon csúnyán lebetegedtem a főpróbahétre. Olyannyira, hogy a nyilvános főpróbát nem is tudtam megcsinálni. Egy csodálatos beugró kolléganő mentette meg azt az estét. A premierre felturbóztam magam gyógyszerekkel, vitaminokkal, így nem volt kérdés, ha a két lábam meg a hangom bírja, a bemutatót meg kell csinálnom.
Mindez nem volt kis falat, hiszen így a premier volt az első alkalom, amikor végigjátszotta a darabot az tizenkétezer négyzetméter alapterületű Dóm tér hatalmas színpadán.
- Ott élesben, a premieren ment le számomra először a darab. A finálé előtt majdnem eltévedtem a takarásban, mert nem voltam biztos benne, hogy jó helyen állok-e, ha majd befordul a revülépcső...
Még nem volt ilyen a pályámon.
- Abban az utolsó három-négy napban, amikor betegen feküdtem otthon, végig az volt bennem: „Tényleg, a Jóisten ezt így tervezte, hogy életem első és egyetlen musicalszerepét nem kell megcsinálnom? Vagy pont az, hogy még ezt is túl fogom élni?” Kerestem, hogy mi az üzenet ebben.
A premier végül elsöprő siker volt. Ráadásul a betegségből és az ismeretlen helyzetből adódó izgalom elfeledtette a megszokott, premierek előtti lámpalázat.
Nézd meg a Valami Amerika sztárjait akkor és most fotókon!
Képes összeállításunkban megnézheted a Valami Amerika szereplőgárdáját akkor és most.
Oroszlán Szonja volt a Valami Amerika szőke bombázója - 20 év alatt rengeteget változott
Nézegess képeket!
ElolvasomCover-fotó: Szegedi Szabadtéri Játékok/Szabó Luca