Felismered a Sugár reklámarcát? A 80-as évek manökenjei ma így néznek ki

Ennyit változtak a legismertebb magyar manökenek négy évtized alatt.

Manökenek ma
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

1949-ben indult hódító útjára Magyarország egyik legnépszerűbb lapja, az Ez a divat, melyben nem neves divatdiktátorok ruhakölteményeit, hanem a konfekciógyártás darabjait népszerűsítették. Az unalmas viseleteket csak különleges szépségű, fiatal nőkkel lehetett érdekessé tenni, akiket akkoriban még nem modellnek, hanem manökennek - francia szó: mannequin, jelentése próbababa - neveztek.

Akkoriban ez az egyetlen forrás volt a nők számára, hogy tájékozódjanak az aktuális trendekről. Mai mércével mérve hihetetlenül szerették az emberek ezt a kiadvány. A '80-as években, amikor Zsigmond Márta volt a főszerkesztője, a 250 ezres eladott példányszámot is elérték, ami addig csak a Nők Lapjának sikerült. Amelyik manöken ebben az újságban szerepelt, országos ismertséget szerzett, és más munkákkal is elárasztották.

A manökenek szépsége vetekedett a mai magyar modellekével, hasonlóan feltűnő jelenségek voltak, mint Palvin Barbara, Mihalik Enikő vagy Ebergényi Réka és a többiek. Akkoriban még kevesen űzték ezt a hivatást, ezért azt, aki egyszer egy országos kiadványban vagy a tévében szerepelt, utána évekig megismerték az utcán, előbb kiszolgálták a közértben, és igazi sztárként kezelték.

A '80-as években a manökeneket a nők utánozták, a férfiak álmodoztak róluk

A szocializmus jellegzetességei voltak az autószerelő műhelyeket, gyárakat, ipari öltözőszekrényeket díszítő, színes reklámok, melyek mindegy, mit hirdettek, csak az volt bennük közös, hogy gyönyörű nők szerepeltek rajtuk. Akkoriban a reklámipar ezen része egyszerűen működött: kell egy feltűnő szépség, nyomj a kezébe egy fúrógépet, és kész a hirdetés. Így a manökenek is reklámoztak táskarádiótól kezdve üdítőig mindent, de heti rendszerességgel lehetett őket látni olyan újságok címlapján is, mint a Füles.

Képes összeállításunkban megnézheted, milyen reklámokban szerepeltek a nyolcvanas évek legismertebb magyar manökenjei, és most hogy néznek ki.

Liener Márta a Füles címlapján a '80-as években, illetve a Hogy Volt?! című műsorban 2014-ben.
Fotó: facebook.com/marta.liener, MTVA
Sütő Enikő bal oldalon életbiztosítást népszerűsít, jobb oldalon egy napjainkban készült képe látható.
Fotó: facebook.com/eniko.suto
Bíró Ica egy húsipari cég kártyanaptárján kívánt boldog új esztendőt úgy 35 éve. Jobb oldalon az egykori manöken mutatja meg, hogy még hatvanévesen is bombázó.
Fotó: facebook.com/ica.biro
Pataki Ági egy budapesti rádiótechnikai gyár naptárán, BRG MK27-es kazettás magnóval a kezében. Ma már csak nemes célokra készült hirdetésekben vállal szerepet, jobb oldalon a Magyar Hospice Alapítvány felhívásának fényképe látható.
Fotó: Facebook
Szedres Mariann a magyar bort népszerűsítette népviseletben. Jobb oldalon: manapság még mindig tökéletes alakkal pózol bikiniben.
Fotó: Facebook/Szedres Mariann

Ehhez a cikkhez ajánljuk

Ezt is szeretjük