Felismered a Sugár reklámarcát? A 80-as évek manökenjei ma így néznek ki
Ennyit változtak a legismertebb magyar manökenek négy évtized alatt.

Ez is érdekelhet

A tökéletes szőrtelenítő módszer a nyárra - Hetekig sima lesz tőle a bőröd (x)

Ez lesz a legmókásabb gyereknapi program a hétvégén - 14 év alatt ingyenes! (x)

Rengeteget spórolhatsz, ha így vásárolsz júniusban - Ezek a legjobb akciók a hónapban (x)

Milyen konyha illik hozzád? Rengeteget spórolhatsz, ha így alakítod át (x)

Nem kerül milliókba, mégis saját medencéd lesz - 10 érv a földfeletti medence mellett (x)

beauty and style

Az ifjú hercegi párt már a körmödre is kérheted: nem ismernek akadályt a rajongók »

Menőbb, mint a bőrtáska: így viseld a szezon kedvencét »

Elképesztően nőies balerinacipők, olcsótól a drágáig: a legdivatosabb fazonok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

1949-ben indult hódító útjára Magyarország egyik legnépszerűbb lapja, az Ez a divat, melyben nem neves divatdiktátorok ruhakölteményeit, hanem a konfekciógyártás darabjait népszerűsítették. Az unalmas viseleteket csak különleges szépségű, fiatal nőkkel lehetett érdekessé tenni, akiket akkoriban még nem modellnek, hanem manökennek - francia szó: mannequin, jelentése próbababa - neveztek.

Akkoriban ez az egyetlen forrás volt a nők számára, hogy tájékozódjanak az aktuális trendekről. Mai mércével mérve hihetetlenül szerették az emberek ezt a kiadvány. A '80-as években, amikor Zsigmond Márta volt a főszerkesztője, a 250 ezres eladott példányszámot is elérték, ami addig csak a Nők Lapjának sikerült. Amelyik manöken ebben az újságban szerepelt, országos ismertséget szerzett, és más munkákkal is elárasztották.

A manökenek szépsége vetekedett a mai magyar modellekével, hasonlóan feltűnő jelenségek voltak, mint Palvin Barbara, Mihalik Enikő vagy Ebergényi Réka és a többiek. Akkoriban még kevesen űzték ezt a hivatást, ezért azt, aki egyszer egy országos kiadványban vagy a tévében szerepelt, utána évekig megismerték az utcán, előbb kiszolgálták a közértben, és igazi sztárként kezelték.

A '80-as években a manökeneket a nők utánozták, a férfiak álmodoztak róluk

A szocializmus jellegzetességei voltak az autószerelő műhelyeket, gyárakat, ipari öltözőszekrényeket díszítő, színes reklámok, melyek mindegy, mit hirdettek, csak az volt bennük közös, hogy gyönyörű nők szerepeltek rajtuk. Akkoriban a reklámipar ezen része egyszerűen működött: kell egy feltűnő szépség, nyomj a kezébe egy fúrógépet, és kész a hirdetés. Így a manökenek is reklámoztak táskarádiótól kezdve üdítőig mindent, de heti rendszerességgel lehetett őket látni olyan újságok címlapján is, mint a Füles.

Képes összeállításunkban megnézheted, milyen reklámokban szerepeltek a nyolcvanas évek legismertebb magyar manökenjei, és most hogy néznek ki.

Ezt is szeretjük