Vetélés és vérszegénység
Egyetlen szer, amivel megelőzheted
A terhesség alatt az egészségedet és a picit is óvnod kell. Íme, egyetlen dolog, ami mindkettőben segít!

Ez is érdekelhet

Nemzetközi ízélményekkel vár a budapesti ÁRKÁD (x)

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

beauty and style

Andie Macdowell lánya ugyanolyan szép, mint édesanyja: a 24 éves Margaret Qualley színésznőként bontogatja szárnyait »

Egyszerű ételek, amik felgyorsítják az öregedést: a reggeli pirítósban sem bízhatunk »

Sikkes és nőies: mutatjuk a legszebb virágmintás blúzokat, árral, lelőhellyel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbb jövendőbeli anyuka retteg attól, hogy elveszítheti gyermekét, még mielőtt a világra jönne. Sajnos tucatnyi oka lehet a vetélésnek, de, bár a baj nem mindig megelőzhető, várandósságod előtt és kismamaként is sokat tehetsz azért, hogy mindketten biztonságban legyetek a kilenc hónap alatt. Nem csak a babára kell azonban gondolnod, hiszen, ha a te szervezetedben nincs minden rendben, az ugyanúgy hatással lehet rá is.

Hasonló jellegű probléma a terhességi vérszegénység, ami súlyosabb esetekben a babára nézve is veszélyt jelenthet. Most a két problémára egyetlen gyógyírt mutatunk be: tudd meg, hogyan előzd meg mindezt folsavval!

Mi a folsav?

Ezt a vízben oldódó, folacinnak vagy folátnak is nevezett B-vitamint az 1940-es években fedezték fel: a spenótból vonták ki először. Mivel a szervezet nem képes hosszú ideig raktározni, a bevitele naponta szükséges. Főzés és hosszú tárolás során az élelmiszerek folsavtartalmuknak majdnem a felét elveszítik, ezért a legjobb, ha táplálékkiegészítő formájában rendszeresen pótlod ezt a létfontosságú tápanyagot.

A szervezetben a folsav több ezernyi élettani folyamat során kerülhet felhasználásra: fontos szerepet játszik a vérsejtek képzésében, segíti a sebek gyógyulását és az izomszövet felépülését - tulajdonképpen mindenhez nélkülözhetetlen, ami sejtosztódással jár. Alapvető fontosságú a DNS és az RNS szintézisében is, de különösen jelentős szerepet kap a magzati fejlődésben, mivel az agy és az idegrendszer működéséhez elengedhetetlen kémiai anyagok képződéséért felel.

Előzd meg a vetélést!

A fogantatás idején és a terhesség első három hónapjában a megfelelő mennyiségű folsav fogyasztásával nagymértékben csökkenthető a súlyos fejlődési rendellenességek, különösen a nyitott gerinc kialakulásának veszélye.

Közvetett módon így segít megelőzni a korai vetélést is, hiszen egyes kutatások kimutatták, hogy az első trimeszterben nagyobb valószínűséggel veszítik el gyermeküket azok az anyák, akiknek a vérében alacsony a homocisztein-, vagyis a folsavszint. Bár ez egyelőre nem tudományosan igazolt tény, számos orvos javasolja a folsav szedését már a terhesség előtt, hogy így a várandósság korai szakaszában se legyen gond.

Harcolj a vérszegénység ellen!

Folsav hiányában a vérsejtek minden típusának száma csökken, a vérkép pedig abnormálisan nagy vörösvértesteket mutat. Ez a vérszegénység nemcsak neked kellemetlen a fáradékonyság miatt, de gátat vet a magzat fejlődésének is. Egy felnőtt napi folsavigénye 400 mg, azonban, ha babát szeretnél, ez már nem lesz elég: a terhesség alatt napi 800-1000 mg-ra lehet szükséged.

Bár a szervezet mérsékelt folsavhiánya legtöbbször tünetmentes, a terhességi vérszegénység, a vetélés és a magzatnál fellépő fejlődési rendellenességek kialakulásának veszélyét mindenképpen növeli.

Hogyan vedd magadhoz?

Ha terhes vagy, fogyassz naponta 800 mg folsavat. Ezt a mennyiséget feltétlenül vidd be szervezetedbe, mivel a picinek a fogantatás pillanatától szüksége van rá. A folsav étkezéstől függetlenül, a nap bármely szakában szedhető, de, ha csak folsavból álló készítményt fogyasztasz, akkor mellé még napi 1000 mg B12-vitamin bevitele is ajánlott, mivel a folsav elfedheti ennek hiánytüneteit. Bár nagy mennyiségben tartalmaznak folsavat a zöldségek, különösen a spenót, a fejes saláta és hüvelyesek, a legjobb, ha vitaminkészítmény formájában jutsz hozzá a vitaminhoz.

Ezt az a vizsgálat is alátámasztja, melynek során az alanyok egy csoportja folsavkészítmények vagy folsavval dúsított élelmiszerek formájában kapta meg napi 400 mg-os folsavadagját, és ennek következtében szervezetük folsavszintje jelentősen megnövekedett.

A másik csoport viszont csak olyan élelmiszereket vehetett magához, melyek természetes módon tartalmaztak folsavat, az ő esetükben azonban nem volt tapasztalható jelentős változás.

Cikkünk az 1001 otthoni gyógyír című könyv alapján készült.

Ezt is szeretjük