A megújult Barbie erősíti a kislányokat: végre, ez is eljött
Hol van már, amikor Barbie egy lehetetlen alkatú babába volt kényszerítve?
Barbara Millicent Roberts, azaz Barbie 1958 óta hódítja meg sorra a kislányok szívét. Ahogy teltek az évtizedek, egyre egyértelműbbé vált, hogy a népszerű játékbaba nem egyszerűen egy játék, de a gyerekek erős befolyásolója is: égető volt, hogy végre bekövetkezzen, ami mára megtörtént.
Rögös volt az út idáig. Barbie nem kapott túl pozitív kritikát az elmúlt évtizedekben. Irreális alkata miatt felelőssé tették a kislányokban kialakuló negatív testképért, túlzott tökéletessége miatt önbizalomhiányukért. Bírálták sztereotip mivolta, naivitása, öltözködése, kizárólagos szőkesége miatt, rosszallták a neki adott foglalkozások egysíkúságát. Barbie, végre, ma már több módon is építi a kislányok magabiztosságát és lelkivilágát. A játékban nagyszerűen kiaknázható útra leltek hozzájuk.
Hogyan segíti ma Barbie a kislányokat?
Barbie vlogja
Napjaink nagy divatjából, a vlogolásból Barbie sem maradhat ki. Épp olyan videonaplót vezet, mint egy valódi ember, tanácsokkal, szépségtippekkel, bolondozással, olykor ismeretterjesztő jelleggel. A kislányok imádják, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy a vlognak több mint ötmillió feliratkozója van a YouTube-on.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Merj nagyot álmodni!
Sajnos még a 21. században is számos foglalkozást vélnek inkább férfiaknak, mint nőknek valónak, és furcsán néznek, ha egy nő helyezkedik el azokban. A Mattel 2015-ös kampánya roppant szükséges volt: kétperces videójukban fontos üzenetet közvetítettek a rajongással szeretett Barbie babán keresztül.
Egyetemi tanárként, állatorvosként, fociedzőként szerepelnek a kislányok, miközben rejtett kamerával rögzítik a felnőttek reakcióját. Végül azt a kislányt, aki tanárként állt az egyetemisták elé, gyerekszobájában látjuk. Valójában a babájával játszatta a tanár szerepét.
Barbie már olyan, mint mindenki
A megújult Barbie a kislányok magukról alkotott képét is jó irányba igyekszik terelni. Az irreális alkat és az alapvető szőke haj, kék szem kombináció sokakat sokáig felháborított, de hosszú évtizedek után, 2016-ban a Mattel piacra dobta új babasorozatát.
Ebbe alacsonytól a magasig, vékonytól a dundibb alkatúig 22 különböző szemszínnel, 24 eltérő hajszínnel és stílussal kerültek be babák. A sorozat célja megmutatni, hogy az emberi sokféleség természetes. Látván ezt, a gyártó reményei szerint a gyerekek könnyebben elfogadhatják saját, egyedi adottságaikat. Az új babák nem taszították le a trónról a klasszikus, szőke Barbie-kat, de már az is nagy lépés, hogy megjelentek a piacon, a gyártó szerint egészen nagy sikert aratva a vásárlók körében.
Több olyan kezdeményezés is volt már, mely egy sokkal emberibb, Barbie-hoz hasonló babát kívánt a kislányok kezébe adni. Ilyen volt Nickolay Lamm termetében is emberibb babája, Lammily, felragasztható pattanásokkal, narancsbőrrel, anyajegyekkel.
Legyártották a reális Barbie-t: pattanásos, striás, és nem is betegesen sovány
Nézegess képeket!
Elolvasom