Milyen napocskát rajzol a gyermeked? Ezt árulja el a szeretetigényéről

Nézd meg alaposabban, hogy a gyerkőcöd milyen napocskát, mekkorát és hová rajzol a képein!

Dia

	Az elemzés alapjául ezt a rajzot vesszük. A rajz egy tipikus gyerekrajz, ház, fa, léckerítés - bár ebből a rajzból is sok minden következhet, most ezt ne vedd figyelembe, csupán mankó a napábrázolás módjainak bemutatásához.

Az elemzés alapjául ezt a rajzot vesszük. A rajz egy tipikus gyerekrajz, ház, fa, léckerítés - bár ebből a rajzból is sok minden következhet, most ezt ne vedd figyelembe, csupán mankó a napábrázolás módjainak bemutatásához.

Dia

	Először is, nézd meg, hol helyezkedik el a nap a rajzon. Ha jobb oldalon, akkor a gyerek az anya felől érkező szeretetet érzi inkább dominánsnak.

Először is, nézd meg, hol helyezkedik el a nap a rajzon. Ha jobb oldalon, akkor a gyerek az anya felől érkező szeretetet érzi inkább dominánsnak.

Dia

	Ha bal oldalon van a napocska, akkor pedig az apa felől érkező szeretetet érzi inkább dominánsnak.

Ha bal oldalon van a napocska, akkor pedig az apa felől érkező szeretetet érzi inkább dominánsnak.

Dia

	Figyeld meg a napocska méretét! Ha kicsi a napocska, a gyerek kevesli a felé érkező szeretet mennyiségét. Nagyobb a szeretetigénye, mint amennyi kielégítésre kerül. Többet kellene foglalkozni a gyerekkel, többször kell hozzáérni, beszélni hozzá.

Figyeld meg a napocska méretét! Ha kicsi a napocska, a gyerek kevesli a felé érkező szeretet mennyiségét. Nagyobb a szeretetigénye, mint amennyi kielégítésre kerül. Többet kellene foglalkozni a gyerekkel, többször kell hozzáérni, beszélni hozzá.

Dia

 	Ha a nap viszont nagyon nagy, a gyermek azt érzi, a felé áramló szeretet nemhogy kielégíti a szeretetigényét, de rendkívül boldoggá és kiegyensúlyozottá is teszi. Nincs szeretethiánya, úgy érzi, ami felé áramlik, elég, és még annál is több. Ha a napocska arányos a ház méretével, a helyzet ugyanígy pozitív.

Ha a nap viszont nagyon nagy, a gyermek azt érzi, a felé áramló szeretet nemhogy kielégíti a szeretetigényét, de rendkívül boldoggá és kiegyensúlyozottá is teszi. Nincs szeretethiánya, úgy érzi, ami felé áramlik, elég, és még annál is több. Ha a napocska arányos a ház méretével, a helyzet ugyanígy pozitív.

Dia

 	A napocska sugarai is árulkodóak. Nézd meg, milyen hosszúak! Ha a sugarak némelyike rövid, némelyike hosszú, az azt jelenti, a szeretet mennyisége, minősége, amit a gyerek érzékel, ingadozó. Hol erősebb, hol kevésbé erős, és ez rossz neki.

A napocska sugarai is árulkodóak. Nézd meg, milyen hosszúak! Ha a sugarak némelyike rövid, némelyike hosszú, az azt jelenti, a szeretet mennyisége, minősége, amit a gyerek érzékel, ingadozó. Hol erősebb, hol kevésbé erős, és ez rossz neki.

Dia

	Ha a napocska a lap felső csücskébe szorul, és nem látszik teljesen, az félelmet jelez. A gyerek úgymond elbújik, ezt szimbolizálja a nem egészében látszó nap. Valószínűleg a családban olyan helyzet állhat fenn - például válás -, ami megijeszti, és talán azt a félelmet kelti benne, hogy nem fogják már őt úgy szeretni, mint azelőtt.

Ha a napocska a lap felső csücskébe szorul, és nem látszik teljesen, az félelmet jelez. A gyerek úgymond elbújik, ezt szimbolizálja a nem egészében látszó nap. Valószínűleg a családban olyan helyzet állhat fenn - például válás -, ami megijeszti, és talán azt a félelmet kelti benne, hogy nem fogják már őt úgy szeretni, mint azelőtt.

Dia

	A sárga színű napocska arra utal, a gyerek érzelmileg rendben van, ugyanis a sárga a szeretet és a harmónia színe. Ha a napocska más színű, akkor az adott szín az árulkodó. Például a rózsaszín sebezhetőséget, a kék az anyai szeretetet és a békét, a barna a stabilitást, a lila érzelmi támasz keresését jelenti a gyerekrajzokon.

A sárga színű napocska arra utal, a gyerek érzelmileg rendben van, ugyanis a sárga a szeretet és a harmónia színe. Ha a napocska más színű, akkor az adott szín az árulkodó. Például a rózsaszín sebezhetőséget, a kék az anyai szeretetet és a békét, a barna a stabilitást, a lila érzelmi támasz keresését jelenti a gyerekrajzokon.

Ezt is szeretjük
Szerző: Kovács Gabriella
Fotó: