Egy egyszerű, de élvezetes módszer, ha babát akarsz
Nem az, amire gondolsz
Ahhoz, hogy növeld a teherbeesés esélyét, elég lehet finomakat enni.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Nicole Kidman hajszíne az őszi szezon új kedvence: ezt fogják legtöbbször kikeverni a fodrászok »

Ilyen egyszerű elkészíteni Meghan hercegné tökéletes kis kontyát – 5 perc alatt össze lehet dobni »

Nem talált a méretében szexi fehérneműt a plus size blogger, ezért saját kollekcióval állt elő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy, a közelmúltban készített spanyol tanulmány szerint azon a nők körében, akik a mediterrán diétát követik, kevesebb teherbeeséssel kapcsolatos probléma merül fel, mint a hagyományos ételeket fogyasztó társaiknál.

Emellett a mediterrán diétának számos más, igencsak előnyös egészségügyi hatása is van, például a diabétesz és a szívbetegségek rizikójának csökkenése - ráadásul a legkevésbé sem tartozik hozzá a lemondás vagy pláne az önsanyargatás. Ha nem jön a baba, érdemes növelned az esélyeidet ezzel az egyszerű, ám annál élvezetesebb természetes módszerrel.

2100 nőt vizsgáltak

A spanyol kutatók 2100 nőt vontak be a kutatásba - közülük ötszáznak nem sikerült teherbe esnie, 1600-an pedig már legalább egyszer szültek. Valamennyiükkel ugyanazon, a táplálkozásra vonatkozó kérdőívet töltették ki, melyből kiderült, hogy a kísérlet adott résztvevője nyugati vagy latin módon étkezik-e, illetve, ha nem húzható meg egyértelmű határ, melyikhez áll közelebb a kettő közül.

Mint ismeretes, előbbi étrend a vörös húst, finomított lisztből készült termékeket, gyorsételeket, édesített üdítőket és állati eredetű zsírt tartalmazó táplálékokat részesíti előnyben, míg utóbbi bővelkedik a gyümölcsökben, a nyers és hőkezelt - párolt, főtt - zöldségekben, a gabonafélékben és a magvakban, továbbá kiemelt szerepet kapnak benne a tengeri halak és az olívaolaj, melyek az esszenciális zsírsavak legmegbízhatóbb forrásai közé tartoznak. Ugyanakkor a mediterrán diéta nem - vagy csak alig - tartalmaz vörös húst és állati eredetű zsírokat.

Valójában túlzás is diétának nevezni: sokkal inkább egy, a normális életvitelbe minden további nélkül beilleszthető étrendről van szó, amelyet a Földközi-tenger környékén élők mindig is alkalmaztak - a térség éghajlati és földrajzi adottságaira tekintettel nem is lett volna lehetőségük másra.

Ami pedig a kutatást illeti, kiderült: azoknak a nőknek, akik következetesen tartották a mediterrán diétát, csak körülbelül 17%-a számolt be a fogantatással kapcsolatos nehézségekről, míg azok körében, akik csak többé-kevésbé tették magukévá ezt a táplálkozási módot, a hasonló gondokkal küszködők aránya 26%-ra nőtt.

Hogyan segít a mediterrán diéta?

Hogy pontosan miként függ össze a mediterrán étrend és a fogantatás, egyelőre a szakértők számára sem teljesen világos. Tény, hogy a mediterrán étrend csökkenti az inzulinrezisztencia kialakulásának valószínűségét. Az inzulinrezisztencia pedig az első lépés lehet a 2-es típusú diabétesz felé, ami egyebek mellett azért sem kívánatos, mert már számos korábbi kutatás talált összefüggést a cukorbaj ezen típusa és az egyik gyakori meddőségi ok, a polycisztás ovárium szindróma között. A latin konyha követésével tehát ez a rizikófaktor jó eséllyel kiiktatható.

Mindazonáltal a mediterrán diéta által előnyben részesített ételek nagy része jelentős mennyiségben tartalmaz B6-vitamint, amely már önmagában is megkönnyítheti a teherbeesést. Az esszenciális zsírsavak pedig jótékony hatással vannak az ovulációra, elősegítve a megtermékenyülést, sőt, a terhesség megtartásához és a baba fejlődéséhez is hozzájárulnak.

A szakértők körében akadnak szkeptikusok is - szerintük a fenti kutatás megfigyelésen alapul, eredményeit nem támasztják alá klinikai vizsgálatok, ennek fényében pedig korai lenne kijelenteni azt, hogy mediterrán diéta növeli a teherbeesés valószínűségét. Mivel azonban ez az étkezési forma egészséges, ráadásul könnyen tartható és örömteli, ha nem akar jönni a baba, érdemes ily módon is egy esélyt adnod a sorsnak.

Ezt is szeretjük