Évente 35 ezer beteg gyerek juthat egészséges ételhez a Lidl jóvoltából - Interjú Tőzsér Judit kommunikációs vezetővel
A diszkontlánc évi 78 millió forint értékű adománnyal támogatja a kórházban fekvő gyermekek egészséges étkeztetését, így hozzájárulva a mielőbbi gyógyulásukhoz.

lidl heimpal 2048px 013
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A Lidl Magyarország meghosszabbítja együttműködését, és a korábbi, havi 5 millió forintról havi 6,5 millióra emeli a Heim Pál Gyermekkórháznak biztosított támogatás értékét. A támogatásnak köszönhetően évente átlagosan több mint 35 ezer beteg gyermek egészséges étkeztetéséhez, gyorsabb felépüléséhez járulhatunk hozzá.

A részletekről Tőzsér Juditot, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetőjét kérdeztük. 

- A Lidl Magyarország hosszú évek óta elkötelezettje a rászorulók támogatásának.

- Vállalatunk hosszú évek óta azon dolgozik, hogy az egyik legdinamikusabban fejlődő diszkontláncként a lehetőségeihez képest maximálisan támogassa a hátrányos helyzetű gyermekeket. Emellett célunk, hogy népszerűsítsük, elősegítsük az egészséges táplálkozást.

Fontosnak tartjuk azt is, hogy ne csak az ünnepek közeledtével, hanem egész éven át folytassuk karitatív tevékenységünket, legyen szó élelmiszerről, ruházati termékekről vagy bármilyen egyéb, nem élelmiszer jellegű termékről. Ebben több, a Karitatív Tanácshoz tartozó nonprofit szervezet is segítségünkre van, akiknek köszönhetően az ország egész területét lefedve a leginkább rászorulókhoz jutnak el az adományaink.

- Hogy esett a Heim Pál Gyermekkórházra a választás?

- A Heim Pál Gyermekkórházzal való együttműködés 2019 elején merült fel először, hiszen a gyermekek támogatása mindig is szívügyünk volt. 2019 tavaszán pedig meg is kötöttük a megállapodást azzal a nem titkolt céllal, hogy elősegítsük a kórházban fekvő beteg gyermekek egészséges étkeztetésének fejlesztését, és egyúttal hozzájáruljunk a kisebbek és nagyobbak gyorsabb felépüléséhez.

Az intézmény évente átlagosan több mint 35 ezer beteg gyermeket lát el a fekvőbetegosztályain, mi pedig abban nyújtunk segítséget, hogy havi 5 millió forint értékben - a friss zöldségek és gyümölcsöktől kezdve a friss húsokon át a tejtermékekig - minden árucsoportra kiterjedően biztosítunk élelmiszereket.

Büszkén mondhatom, hogy a támogatás mértékét 2021. július 1-jétől havi 6,5 millió forintra emeljük, vagyis éves szinten 78 millió forint értékben adományozunk, amivel a hazai beszállítókat is segítjük, hiszen a termékek túlnyomó többsége magyar beszállítóinktól származik.

Azt gondolom, hogy ebben a formában ez a támogatás teljesen egyedülálló a hazai piacon.

- Az adomány eljuttatásában is segédkeznek?

- Vállalatunk nem csak az élelmiszereket biztosítja, természetesen a szállításban is segítséget nyújt. Kamionjaink havonta két alkalommal szállítják ki az adományokat.

- Egyeztettek-e dietetikussal, gasztroenterológussal, voltak-e különleges igények?

- Az intézmény ügyel a gyermekek kiegyensúlyozott, egészséges étkeztetésére és az esetleges ételintoleranciára vagy a szükséges diétára is. Éppen ezért az adományok összetételét minden esetben a kórház élelmezési vezetője állítja össze, mi pedig ennek megfelelően szállítjuk ki azokat.

- Milyen alapanyagokból, élelmiszerekből áll össze egy-egy szállítmány?

- Egy-egy szállítmányból a kórház a fő- és a köztes étkezést is meg tudja oldani. Hogy néhány példát említsek: az elmúlt két év során összesen 19 tonna friss zöldség és gyümölcs, 13 tonna friss, kiváló minőségű hús, 6,3 tonna felvágott, 4 tonna sajt és 21 400 liter tej, valamint 18 500 darab bébiétel jutott a gyerekek tányérjára.

Az elmúlt évben friss húsból közel 10 millió, friss zöldség és gyümölcsből 3,9 millió, tejből pedig 2 millió forint értékben kapott a kórház.

A cikk az ajánló után folytatódik

- Biztos vagyok benne, hogy a vállalat kiemelt figyelmet fordít az ünnepekre.

- Így van. Mindig szívszorító, ha egy kisgyermeknek az általa várva várt ünnepet egy kórház falai között kell töltenie. Mi ezt is igyekszünk kicsit könnyebbé tenni, ezért mikulás- és húsvéti csomagokkal lepjük meg őket. Természetesen az élelmezési vezető itt is segítségünkre van, hogy a speciális étkezésre szoruló kicsiknek is mosolyt csalhassunk az arcára.

Az interjú a Femina és a Lidl Magyarország tartalmi együttműködésének keretében valósult meg.

Nyitókép (balról jobbra):

  • Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője
  • Smrcz Ervin, a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány kuratóriumi elnöke
  • Dr. Nagy Anikó, a Heim Pál Gyermekkórház főigazgató főorvosa
  • Palócz Norbert, a Heim Pál Gyermekkórház gazdasági igazgatója

Ezt is szeretjük