A hízás 4 lelki oka
És 4 megoldási stratégia
A fogyókúra sikere nem csak a testmozgáson és az egészséges táplálkozáson múlik. A látványos eredményért fogadd meg tippjeinket!

Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

Zöldebb iskolát a gyermekeinknek: csatlakozz egy nagyszerű jótékonysági programhoz! (x)

Mitől olyan jók a kézműves termékek? (x)

beauty and style

Nem mindegy, milyen szögből fényképeznek: több centit lecsalhatsz így a derekadból »

8 frizurabaki, ami 10 évvel bárkit öregebbnek mutat »

Ezek a legdivatosabb állatmintás darabok az üzletekben: 10 ezer forint alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Annak, hogy manapság minden harmadik ember súlyproblémákkal küzd, sokkal komolyabb okai is lehetnek, mint a mozgásszegény életmód, illetve a helytelen táplálkozás. A dietetikusok és az étkezési rendellenességekkel foglalkozó szakértők szerint a túlsúly és az elhízás kialakulása szoros összefüggésben áll századunk rohanó életstílusával, a stresszel, illetve a különféle lelki problémákkal.

A kutatók szerint az evés sokak számára egyfajta hiányérzetet pótol, segítségével pedig problémáik elől szeretnének a pillanatnyi élvezetek világába menekülni az érintettek. Így a búfelejtő, úgynevezett „érzelmi evés” képes reflexszerűen egyfajta megnyugvást kiváltani az emberben, ami viszont akár olyan függőségi viszony kialakítására is képes, mint az alkohol vagy a dohányzás.

Nem is beszélve arról, hogy a stressz közvetlenül is befolyásolja a testsúly alakulását: tartós stresszhelyzet hatására a szervezet zsírt raktároz, így teljes mértékben megakadályozva a fogyást.

A megoldást többek közt az jelenti, ha felismered, annak alapján pedig megpróbálod megoldani problémáidat, nem utolsósorban pedig megtanulod leküzdeni, illetve megakadályozni a tartós stressz kialakulását. Tippjeink ebben segítenek!

1. Mérd fel az éhséged!

Lehet, hogy sokakat valóban az éhség visz rá az alkalmi csipegetésre, ám nem egy esetben a nassolnivaló egész másfajta táplálékot pótol. Az evés könnyen válhat unaloműző cselekvéssé, emellett sokan esznek, ha úgy érzik, kreativitásra vagy épp egy energialöketre van szükségük, illetve akkor is, ha valójában csak életkedvvel szeretnének „jóllakni”. Így nagyon fontos, hogy alaposan felmérd, mennyire is vagy éhes, mielőtt a süteményestál után nyúlnál. Ha szükségét érzed néhány falatkának, először igyál meg egy nagy pohár vizet - lehet ugyanis, hogy csak szomjas voltál -, és csak akkor egyél, ha még így is korog a gyomrod.

2. Űzd el az unalmat!

Az unalom a karcsúság egyik legfőbb ellensége - ha az ember lányának épp nincs semmi dolga, egy-egy csomag csokis keksz vagy sós nassolnivaló könnyen válhat esti vagy épp szombat délutáni programmá.

Ha sok a szabadidőd, fontos, hogy olyan elfoglaltságokat találj magadnak, melyek kellőképp lekötnek – például sportolj, kirándulj, tervezz közös programokat barátaiddal. Ha pedig mindenképp otthon töltenéd el szabad óráidat, szerezz be néhány jó filmet vagy könyvet, és kapd elő őket, ha úgy érzed, legszívesebben a hűtő felé vennéd az irányt.

3. Keresd a társaságot!

Mind az unalomra, mind pedig a feszültségre tökéletes orvosságot jelenhet, ha igyekszel minél több időt társaságban tölteni. Az emberi kapcsolatok ugyanis nemcsak kiegyensúlyozottabbá és boldogabbá tesznek, de olyan érzéseket válthatnak ki belőled, melyek hiányát korábban az evéssel igyekeztél pótolni. Fontos tehát, hogy ápold kapcsolataidat – ha épp nincs körülötted senki, hívd fel a legjobb barátodat, egy rég nem látott jó ismerősödet vagy épp rokonodat. Szervezzetek közös programokat - lehetőleg olyat, aminek nincs köze az evéshez -, és beszéljetek ki magatokból minden nyomasztó problémát.

4. Tanulj meg lazítani!

Az „érzelmi evés” egyik legfőbb oka a stressz, amit sajnos igen nehéz elkerülni, azonban sokat tehetsz azért, hogy ne váljon tartós létállapottá.

A stressz hatásainak csökkentésére ugyanis számos módszer létezik, legyen az egy szép őszi séta, egy 20 perces lazító fürdő, egy izgalmas sport, egy kis meditáció, egy jó film vagy kellemes zene. A legfontosabb, hogy egy napod se teljen el úgy, hogy ne szántál volna magadra és nyugalmadra legalább fél órát.

Ha másra nincs is időd, legalább néhány légzőgyakorlatot végezz el – a friss levegő és a mély lélegzetvétel ugyanis már néhány perc alatt képes lelassítani a szívverést, csökkenteni a vérnyomást, megszünteti a feszültséget, illetve felfrissíteni a testet és a szellemet.

OLVASD EL EZT IS!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

pita
  • diétakörkép
  • villámdiéták

4 intenzív, de könnyű villámdiéta

Ezt is szeretjük