Karcsúsító, szívvédő diéta
Egészségügyi problémák ellen
Az elhízás legfőbb veszélye, hogy cukorbetegséghez, illetve súlyos érrendszeri problémákhoz vezethet.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Ennél szebb nászutas célpont kevés van: luxusélmény, de megfizethető úti cél Dubaj »

Kétszer dúsabb frizurát kapsz, ha így használod a hajvasalót »

Lassítja a ráncok képződését, de ennél többet is tud a kollagén: szakértő mondja el, miért hatékony »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy egészséges, gyulladásgátló diétával nemcsak karcsúbb leszel, de lényeges mértékben javíthatod érrendszered állapotát, szabályozhatod vércukorszintedet, és megóvhatod szívedet. Kövesd az Amerikai Kardiológiai Szakmai Kollégium által kidolgozott étrendet, és még megelőzheted a bajt!

Veszélyben az egészséged!

A kalóriadús, de táplálékban szegény étrend gyakran vezet az élettani határokon túlmutató étkezés utáni vércukorszinthez és vérzsírértékekhez.

Ez az állapot azonnal oxidációs stresszhez vezet, mely közvetlenül emeli az étkezések utáni vércukorszintedet, valamint vérzsírértékedet. Ezáltal átmenetileg emelkedik szervezetedben a szabadgyökök szintje is, ami számos más káros hatás mellett további plakkok lerakódását okozza az erekben. Az orvosok szerint az étkezés utáni anyagcserezavar egyenes út a szív- és érrendszeri betegségekhez, még akkor is, ha nem növeli tovább a kockázatot cukorbetegség.

Mit tehetsz?

Az étrendi változások az anyagcserezavar drámai és azonnali javulásához vezethetnek. A glukóz- és trigliceridszintek, valamint a gyulladás megfékezésére a kardiológusok egy olyan étrendet dolgoztak ki, mely magas rosttartalmú, növényi alapú ételekből áll, elsősorban zöldségekből, gyümölcsökből, teljes kiőrlésű gabonából, főzelékfélékből és magvakból. Fontos továbbá, hogy minél kevesebb feldolgozott, és mesterséges adalékanyagokkal dúsított ételt egyél. Az anyagcserezavart enyhíti továbbá a sovány fehérjék, az ecet, a halolaj, a tea és a fahéj fogyasztása is. Mindemellett további kedvező hatás várható a kalória-megszorítástól, a fogyástól, a testmozgástól és még a kis mennyiségű alkohol – például vörösbor - fogyasztásától is.

Ha a következő tanácsokat megfogadod, jópár kilót veszíthetsz, de ami még fontosabb, drasztikusan csökkentheted a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát, és megteszed az első lépést az egészséges életmód felé.

Jótanácsok

  • Fogyassz magas rosttartalmú, alacsony glikémiás indexű szénhidrátokat, például zöldségeket, gyümölcsöket, teljes őrlésű gabonákat, főzelékféléket, magvakat.
  • Mindhárom főétkezésed tartalmazzon sovány húsokat.
  • Naponta legfeljebb egy marék növényi magvat fogyassz, és kombináld zöldséggel, gabonafélékkel, gyümölccsel.
  • Fogyassz naponta ecettel vagy olívaolajjal ízesített salátát zöld leveles zöldségekből.
  • Kerüld a sokszorosan feldolgozott ételeket és italokat, különös tekintettel a magas cukor-, fruktóz-, finomliszt- vagy transzzsírsav-tartalmú készítményekre.
  • Az étkezéseknél kerüld a nagymennyiségű ételadagokat.
  • Ha elérted a normál testsúlyodat, próbáld meg megtartani: a csípőkörfogat legfeljebb a testmagasságod fele lehet.
  • Mozogj naponta legalább harminc percet, legalább közepes intenzitással.
  • Fogyassz el esténként a vacsora mellé egy deci vörösbort.

A szakértők állítják, hogy a kísérleti és epidemiológiai adatok is arra utalnak, hogy a fent felsorolt szempontok szerint felépülő diétás sémák csökkentik a szervezet gyulladását, valamint a szív- és érrendszeri kockázatot. A fenti, gyulladásgátló diéta mind az elsődleges, mind a másodlagos megelőzésben alkalmazható.

Cikkünk az InforMed magazin írása alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

pita
  • diétakörkép
  • villámdiéták

4 intenzív, de könnyű villámdiéta

Ezt is szeretjük