Karcsúsító, szívvédő diéta
Egészségügyi problémák ellen
Az elhízás legfőbb veszélye, hogy cukorbetegséghez, illetve súlyos érrendszeri problémákhoz vezethet.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Egy egészséges, gyulladásgátló diétával nemcsak karcsúbb leszel, de lényeges mértékben javíthatod érrendszered állapotát, szabályozhatod vércukorszintedet, és megóvhatod szívedet. Kövesd az Amerikai Kardiológiai Szakmai Kollégium által kidolgozott étrendet, és még megelőzheted a bajt!

Veszélyben az egészséged!

A kalóriadús, de táplálékban szegény étrend gyakran vezet az élettani határokon túlmutató étkezés utáni vércukorszinthez és vérzsírértékekhez.

Ez az állapot azonnal oxidációs stresszhez vezet, mely közvetlenül emeli az étkezések utáni vércukorszintedet, valamint vérzsírértékedet. Ezáltal átmenetileg emelkedik szervezetedben a szabadgyökök szintje is, ami számos más káros hatás mellett további plakkok lerakódását okozza az erekben. Az orvosok szerint az étkezés utáni anyagcserezavar egyenes út a szív- és érrendszeri betegségekhez, még akkor is, ha nem növeli tovább a kockázatot cukorbetegség.

Mit tehetsz?

Az étrendi változások az anyagcserezavar drámai és azonnali javulásához vezethetnek. A glukóz- és trigliceridszintek, valamint a gyulladás megfékezésére a kardiológusok egy olyan étrendet dolgoztak ki, mely magas rosttartalmú, növényi alapú ételekből áll, elsősorban zöldségekből, gyümölcsökből, teljes kiőrlésű gabonából, főzelékfélékből és magvakból. Fontos továbbá, hogy minél kevesebb feldolgozott, és mesterséges adalékanyagokkal dúsított ételt egyél. Az anyagcserezavart enyhíti továbbá a sovány fehérjék, az ecet, a halolaj, a tea és a fahéj fogyasztása is. Mindemellett további kedvező hatás várható a kalória-megszorítástól, a fogyástól, a testmozgástól és még a kis mennyiségű alkohol – például vörösbor - fogyasztásától is.

Ha a következő tanácsokat megfogadod, jópár kilót veszíthetsz, de ami még fontosabb, drasztikusan csökkentheted a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát, és megteszed az első lépést az egészséges életmód felé.

Jótanácsok

  • Fogyassz magas rosttartalmú, alacsony glikémiás indexű szénhidrátokat, például zöldségeket, gyümölcsöket, teljes őrlésű gabonákat, főzelékféléket, magvakat.
  • Mindhárom főétkezésed tartalmazzon sovány húsokat.
  • Naponta legfeljebb egy marék növényi magvat fogyassz, és kombináld zöldséggel, gabonafélékkel, gyümölccsel.
  • Fogyassz naponta ecettel vagy olívaolajjal ízesített salátát zöld leveles zöldségekből.
  • Kerüld a sokszorosan feldolgozott ételeket és italokat, különös tekintettel a magas cukor-, fruktóz-, finomliszt- vagy transzzsírsav-tartalmú készítményekre.
  • Az étkezéseknél kerüld a nagymennyiségű ételadagokat.
  • Ha elérted a normál testsúlyodat, próbáld meg megtartani: a csípőkörfogat legfeljebb a testmagasságod fele lehet.
  • Mozogj naponta legalább harminc percet, legalább közepes intenzitással.
  • Fogyassz el esténként a vacsora mellé egy deci vörösbort.

A szakértők állítják, hogy a kísérleti és epidemiológiai adatok is arra utalnak, hogy a fent felsorolt szempontok szerint felépülő diétás sémák csökkentik a szervezet gyulladását, valamint a szív- és érrendszeri kockázatot. A fenti, gyulladásgátló diéta mind az elsődleges, mind a másodlagos megelőzésben alkalmazható.

Mentesen főzni könnyű!

Mentes Anyu legújabb könyvében nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy összeállítsa a mentes étkezések 50 legjobb receptjét. Korábbi könyveivel együtt, összesen 162 recepttel örvendezteti meg a különleges étrendet követő olvasóit.

A könyveket kedvezményes áron ide kattintva, kizárólag online lehet megvásárolni.

Promóció

Cikkünk az InforMed magazin írása alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

pita
  • diétakörkép
  • villámdiéták

4 intenzív, de könnyű villámdiéta

Ezt is szeretjük