7 extra hatékony vízhajtó tipp
Így fogyj diéta nélkül!
A vizesedés és a méreganyagok felszaporodása is felelőssé tehető a plusz kilók kialakulásáért, így elsőként ezek ellen érdemes tenned.

Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

Milyen típusú a hajad? Ez a fajta hajgumi illik hozzá a legjobban »

Kate Moss húga is gyönyörű: a 20 éves Lottie-ról különleges képek készültek »

Ezt a hajfestést bárki kipróbálhatja: ha nem tetszik, pár mozdulattal eltüntethető »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha nem rendelkezel drasztikus túlsúllyal, viszont úgy érzed, az utóbbi időben kigömbölyödtél itt-ott - például közelebbi viszonyba kerültél az úszógumival, popsidra és combodra pedig észrevétlenül kúszott fel a narancsbőr -, könnyen lehet, hogy csupán a felesleges folyadék és a felszaporodott méreganyagok okozzák a problémát.

Az apró, mégis rendkívül zavaró felesleg legvalószínűbb oka tested vízvisszatartása, amit azonban néhány egyszerűbb praktikával is megszüntethetsz. A következőknél jobbat aligha találhatsz.

Válaszd az ásványvizet!

Sokan a vízfogyasztás csökkentésében látják a probléma megoldását, ami azonban még súlyosabbá teszi a helyzetet, hiszen a szervezet épp azért tartja vissza a vizet, mert nem kap megfelelő utánpótlást. Így a napi 2-2,5 liter folyadék elfogyasztása az első és legfontosabb lépés. Nem mindegy azonban, mit iszol, a különféle ízletes, de rendkívül sok cukrot tartalmazó gyümölcslevekben és üdítőkben található adalékanyagok például még jobban megnehezítik veséid működését, a bennük lévő méreganyagok pedig akadálytalanul felszívódnak szervezetedben.

Sokkal könnyebb megelőzni a méreganyagok lerakódását, mint eltávolítani őket, ezért is ajánlott a szénsavmentes ásványvíz fogyasztása. Az ásványvizek vásárlásakor azonban mindig figyelj a víz oldott ásványianyag-tartalmára: a magas ásványianyag-tartalmúakat inkább csak kúraszerűen fogyaszd.

Kávé helyett tea

Ha szeretnél megszabadulni a vizesedésedtől, búcsúzz el a reggeli kávé illatától, hiszen a sokak kedvencének számító feketében található koffein az egyik legfőbb bűnös e téren. Bár a koffein vízhajtó hatású szerként él a köztudatban, túl erős, az ezáltal kialakult vízhiány miatt pedig tested visszatartja a folyadékot.

A rendszeres kávéfogyasztás mindemellett a narancsbőr kialakulásában is kiemelkedő szerepet játszik. Ha nem tudsz szabadulni napi koffeinszükségletedtől, helyettesítsd kávédat zöld teával.

A zöld tea is élénkítő hatású: jóval kisebb mennyiségben tartalmaz koffeint, ugyanakkor hatása tovább tart, sőt, a benne található tein tovább frissíti testedet.

Iktass be napi fél óra mozgást!

A testmozgás elengedhetetlen szervezeted vízháztartásának normalizálásához. Ints tehát búcsút a mozgásszegény életmódnak, és járulj hozzá napi 30 perc edzéssel egészséged megőrzéséhez. A mozgás nemcsak anyagcserédet pörgeti fel, de hatására izzadni kezdesz, minek köszönhetően megszabadulsz a felesleges víztől.

Fontos azonban, hogy mozgás közben mindig igyál, ezzel ugyanis már torna közben felgyorsíthatod anyagcserédet, nem beszélve arról, hogy a folyadékot is pótolni kell. A vizesedés elkerülése érdekében szintén fontos, hogy, ha hosszan ülőmunkát végzel, néhány óránként nyújtózkodj, és mozgasd meg végtagjaidat.

Fogyassz fehérjedús ételeket!

A fehérjében szegény táplálkozás is okozhat vizesedést, ezért állítsd úgy össze étrendedet, hogy mindennap egyél sovány húsokat vagy halféléket. A fehérje felpörgeti anyagcserédet, így fogyókúrád is sikeresebb lehet.

A húsok elkészítése során kerüld a fűszersók és ételízesítők használatát, ugyanis ezek is vizesedést eredményezhetnek.

Csökkentsd a cukorfogyasztást!

Bár a cukros ételeknek köszönhetően rövid ideig csodásan érzed magad, utóhatásuk annál kényelmetlenebb. A cukor molekulái saját súlyuk többszörösének megfelelő vízmennyiséget kötnek meg, ami testsúlynövekedéshez vezet. A szénhidrátban túlságosan is gazdag ételek és italok csupán terhet jelentenek testednek, ezért a finomított lisztes pékárukat, tésztákat és süteményeket, valamint a csokoládét, a kólát és az üdítőitalokat tedd tiltólistára.

Kevesebb sót!

A só nátriumtartalma lelassítja veséid működését, ezáltal vizesedés léphet fel. Ezért igyekezz minél kevesebb sót fogyasztani, illetve próbáld megkedvelni az ételek természetes ízét. Az ajánlott napi nátriummennyiség 1000-2000 mg, amit már akár egy kávéskanálnyi sóval is túlléphetsz. A mirelit, illetve instant termékek is rengeteg sót tartalmaznak, ezért lehetőleg válaszd a frissen elkészíthető ételeket.

Egyél minél több vízhajtó zöldséget és gyümölcsöt!

A lédús zöldségek és gyümölcsök kitisztítják vesédet, és felgyorsítják működését, a bennük található víz emellett átmossa sejtjeidet, és eltávolítja testedből a káros salakanyagokat.

A napi ötszöri étkezés mindegyikéhez fogyassz zöldséget vagy gyümölcsöt - kiváló vízhajtó hatással rendelkezik például a görögdinnye és a sárgadinnye. A természetes vízhajtóként funkcionáló zöldségek közül pedig kiemelendő a spárga, az articsóka, a vízi torma, a cékla, a sárgarépa, a retek, a paradicsom, az uborka, a salátalevél és a petrezselyem.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Ezt is szeretjük