Így pörgesd fel az anyagcseréd!
5+1 biztos módszer
Szeretnéd optimálisan működtetni anyagcseréd, hogy ezáltal a plusz kilóktól is megszabadulhass?

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

7 nyári ruhadarab, amit még nem kell elraknod: kora ősszel is szükséged lesz rájuk »

Házi gyorssegély a kimerült bőrnek és hajnak – Így tüntesd el a nátha nyomait »

New Yorkban is ez lesz a sikk: őszi fazonok magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ahhoz, hogy felgyorsítsd anyagcseréd, elég néhány alapvető szabályra odafigyelned. Először is, fontos, hogy olyan ételeket válassz, melyek nem emelik meg hirtelen vagy túlságosan a vércukorszintet, hiszen ez a folyamat arra készteti a szervezetet, hogy a zsírtartalékokat növelje.

Ha megfelelő az ételválasztásod, akkor nemcsak, hogy ezt a reakciót kerülheted el, de olyan környezetet teremtesz anyagcseréd számára, melyben a hatékony zsírégetést semmi nem akadályozza meg.

Azon kívül azonban, hogy megismered, mely ételekkel veheted fel a harcot a kilókkal szemben, egyéb praktikákat is bevethetsz. A leghatásosabbakat válogattuk össze.

1. Pótold a leghatékonyabb tápanyagokat!

Léteznek olyan tápanyagok, melyek bevitele képes felgyorsítani az anyagcserét. Ilyen a magnézium és a B-vitamin, melyek elengedhetetlenek a megfelelő emésztéshez és szervezeted anyagcsere-működésének egészségéhez, hiányuk esetén tehát nem szabad csodálkoznod, ha megmakacsolják magukat a plusz kilók.

Napi magnéziumszükségletedet banán, zöldségek, tejtermékek, növényi magvak és teljes kiőrlésű gabonák fogyasztásával fedezheted, a B-vitamin-család tagjait pedig a gabonafélékben, a teljes kiőrlésű termékekben és a hüvelyesekben találod meg.

2. Igyál elegendő vizet!

A nem megfelelő vízmennyiség bevitele, illetve a dehidratáció jelentős mértékben lelassítja az anyagcserét. Az atléták teljesítményében már csupán 2%-nyi hiány is erősen érezhető.

Éppen ezért gondoskodnod kell a megfelelő folyadékbevitelről. Igyál meg naponta 2-2,5 liter vizet, ha pedig sportolsz, kemény fizikai mozgást végzel, vagy súlyzós edzést tartasz, ennél is többet.

3. Aludj eleget!

A mély, kielégítő, kellemes alvás segít a felesleges kilók leadásában, hiánya viszont negatívan hat a metabolizmusra. Mindemellett, ha nem alszol eleget, nem marad alacsonyan szervezeted kortizolszintje sem, márpedig ez is felelős a gyűlölt hastáji elhízásért. Ha szeretnéd biztosítani anyagcseréd megfelelő működését, tartsd magad a napi hét-nyolc óra alváshoz.

4. Fogyassz minőségi fehérjét!

A kutatások szerint a fehérjebevitel pozitív hatással van a test hőtermelő képességére, egy hölgyek segítségével végzett kísérlet szerint pedig a magas proteinbevitel erősen stimulálja az anyagcserét. A megfelelő fehérjebevitel emellett segíti az izmok épülését és regenerálódását, ezáltal is elősegítve a zsírégetést. A minőségi fehérjék közé elsősorban a hüvelyes növények, a sovány húsok, a tojás és a zsírszegény tejtermékek tartoznak.

5. Ne feledkezz meg a mozgásról!

Ahhoz, hogy anyagcseréd megfelelően működjön, talán a rendszeres testmozgás a legfontosabb feltétel. Mozogj mindennap 30-45 percet: választhatsz aerob edzéstípusokat is, de akár súlyzóval is formálhatod alakodat.

Ami az anyagcsere felgyorsítását illeti, utóbbi kifejezetten hosszan tartó hatással jár: edzés után, a jól megérdemelt pihenés ideje alatt is folytatódik a pozitív metabolikus hatás, illetve alvás közben is, mikor izomzatod regenerálódik.

Plusz tipp
A szakértők szerint a zöld tea rendszeres fogyasztása az egyik leghatékonyabb és legegyszerűbb módszer az anyagcsere felgyorsítására. Fogyassz el mindennap két csészével, és nemcsak a formás alakról gondoskodhatsz, de a rákos megbetegedések kialakulását is megelőzheted.

Cikkünk a Fitway magazin írása alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

pita
  • diétakörkép
  • villámdiéták

4 intenzív, de könnyű villámdiéta

Ezt is szeretjük