10 kiló mínusz orvosi diétával! Dr. Weil gyulladáscsökkentő étrendje
Dr. Weil szerint érdemes hanyagolni a tejtermékeket, ha fogyni akarsz.

lapos has meroszalag
Ez is érdekelhet

3 ok, hogy miért legyen úti célod Hajdúszoboszló (x)

Családi programajánló: irány a Tereza, irány Mexikó! (x)

Márciustól még több kedvezmény vár: csak a PIN-kódod kell hozzá (x)

Fedezd fel a gőzállomást, mellyel a vasalás gyorsabb, mint valaha! (x)

beauty and style

5 nőies frizura, aminek nem árt a tavaszi eső: egy kis víz nem tesz kárt bennük »

Jön a tavasz legvidámabb trendje: így viseld a színes harisnyát »

Ezt a frizurát készítsd el, ha nem tudsz szépen fonni: egyszerű, mégis jól mutat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szervezetben kialakuló gyulladások olyan krónikus egészségügyi problémákhoz vezethetnek, mint a szívbetegség, a rák vagy az allergia.

Ha szeretnéd ezeket a betegségeket elkerülni, valamint szívesen megszabadulnál tíz kiló feleslegtől, próbáld ki dr. Andrew Weil diétáját.

gyulladáscsökkentő diétája

Vannak bizonyos élelmiszerek, melyek nehezítik az emésztést, allergiás reakciót válthatnak ki és feleslegesen terhelik a szervezetet. Ezeket a gyulladáskeltő táplálékokat dr. Weil szerint egészséged és a sikeres fogyás érdekében érdemes kiiktatnod az étrendből.

Ha követni szeretnéd a diétát, nem javasolt a vörös húsok, a tejtermékek, a finomított szénhidrátok - cukor, fehér liszt - fogyasztása. Mivel azonban a tejtermékek kiiktatásával szervezeted komoly kalciumforrástól esik el, lényeges, hogy pótold ezt: fogyassz több szardíniát, leveles zöldséget, brokkolit.

Amennyiben a hizlaló, gyulladáscsökkentő táplálékokat kiiktatod az étrendből, könnyedén elérheted a diétás szakemberek által egészségesnek tartott heti egy kiló mínuszt. Ha pedig tartod a tempót, nyárra tíz kilóval könnyebb lehetsz.

Így állítsd össze az étrendet!

Szénhidrátok tegyék ki a bevitt energiamennyiség 50-60%-át. Természetesen kerüld a finomított szénhidrátokat - ne fogyassz fehér lisztet és kristálycukrot -, helyettük összetett szénhidrátok, teljes kiőrlésű gabonák kerüljenek a tányérodra. Az étrended kalóriatartalmának 30%-a álljon zsírokból. A telített zsírok helyett a hangsúly a telítetlen és többszörösen telítetlen zsírokon legyen. Fogyassz omega-3 zsírsavakban gazdag halakat, diót - és más olajos magvakat.

Kalóriabeviteled 10-20%-át tegyék ki a fehérjeforrások. Ügyelj arra, hogy több növényi és kevesebb állati fehérjét fogyassz. Az egyik legjobb növényi fehérjeforrásként a hüvelyesek szolgálnak, melyektöbb szempontból is segítik a fogyókúrát.

Gyulladáscsökkentő kiegészítők és sport

Érdemes olyan táplálékkiegészítőket is beiktatnod az étrendedbe, melyek gyulladáscsökkentő hatással bírnak. Ilyen a C- és E-vitamin, a szelén, illetve a halolaj. Ezen kívül fontos, hogy ne feledkezz meg a rendszeres mozgásról se: heti legalább három-négy alkalommal sportolj valamit. Mindegy, hogy kerékpározol, úszol, futsz, konditerembe jársz vagy jógázol, a lényeg, hogy szívesen csináld.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy adag zabkása reszelt almával, lenmaggal, dióval, fahéjjal.
Tízórai: egy marék sózatlan kesudió, egy narancs.
Ebéd: egy tányér zöldborsófőzelék - önmagával sűrítve - szójafasírttal.
Uzsonna: egy adag gyümölcssaláta.
Vacsora: egy kis adag teljes kiőrlésű spagetti, paradicsomszósszal, egy pohár vörösbor.

2. nap

Reggeli: rántotta két tojásból, shiitake gombával.
Tízórai: egy marék dió, egy alma.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell párolt zöldkörettel.
Uzsonna: pár szem korpás keksz, egy banán.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós tonhalkonzervvel.

3. nap

Reggeli: egy adag gyümölcssaláta.
Tízórai: egy marék mandula, egy körte.
Ebéd: egy adag teljes kiőrlésű tészta a tenger gyümölcseivel.
Uzsonna: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós csicseriborsókrémmel.
Vacsora: egy kis tányér lencsefőzelék - önmagával sűrítve.

Ezt is szeretjük