Friss kutatás! Testsúlyod 10%-át adhatod le egy apró mag segítségével
A zöld kávébab erőteljes fogyasztó hatását támasztotta alá egy külföldi tanulmány.

Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Házi, heggyógyító olajkeverék striák és pattanásfoltok ellen: nyomuk sem marad »

Piszkosul szexi a 49 éves Naomi Campbell és a 22 éves Bella Hadid az új Calvin Klein kampányban: nem látszik a korkülönbség »

20 perces reggeli jóga: tónusos testet, energiát és boldogságot ad »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy új kutatás szerint a zöld kávébab fogyasztása segít abban, hogy gyorsabban olvadjanak le rólad a kilók. A tanulmányt az Amerikai Kémiai Társaság 243. országos találkozóján hozták nyilvánosságra, San Diegóban.

A kísérletet végző Joe Vinson és munkatársai 22 napon keresztül folytatták a vizsgálatot, melynek eredményeként a kísérleti alanyok átlagosan testsúlyuk 10%-át adták le.

Bővebben a kutatásról

A vizsgálatban 16, 22-26 év közötti túlsúlyos, illetve elhízott ember vett részt. A kísérlet során az alanyok minden nap kávékivonatot kaptak: alacsony - 700 mg - vagy nagy dózisban - 1050 mg.

A 22 hét alatt nem változott jelentős mértékben a kalória-, szénhidrát-, zsír- és fehérjebevitelük, illetve a testmozgás gyakorisága sem.

A vizsgálat végére a résztvevők átlagosan testsúlyuk 10%-ától szabadultak meg, illetve a testzsír mennyisége is 16%-os csökkenést mutatott.

Karcsúsító klorogénsav

A kutatást vezető Vinson úgy véli, az eredmény a kávébabban található klorogénsavnak köszönhető, mely a zöld babkávé legfontosabb természetes hatóanyaga.

Bár ez a vegyület megtalálható a hagyományos pörkölt kávéban is, nem akkora mennyiségben, hogy napi pár csésze fekete elfogyasztásával a kutatás eredményéhez hasonló sikereket érhess el. Mivel a kávébabot 240-250 Celsius-fokon pörkölik, ezen a magas hőmérsékleten az anyagcsere serkentő klorogénsav nagy része elbomlik.

Így fogyaszd a zöld kávét!

Hazánkban a zöld kávé fogyasztása nem különösebben elterjedt, de ha a zöld teával barátságban vagy, talán hallottál már róla. Mindkettő lassan, ám hosszabb távra fejti ki élénkítő hatását - ellentétben a feketekávéval.

A zöld kávé fokozza a sejtek mikrokeringését és felpörgeti az anyagcserét. A benne található klorogénsav nem csupán a súlyvesztést segíti elő, de erős antioxidáns tulajdonságának köszönhetően rákellenes és szívvédő hatású is.

Fogyassz napi két csésze zöld kávét, reggel és délben: csökkenteni fogja az étkezés utáni hirtelen vércukorszint emelkedést. Ebből adódóan szervezeted a zsírtartalékokat használja majd, hogy több energiát nyerjen.

Kóstoltad már a zöld kávét?

Ezt is szeretjük