Hány órakor ebédelsz? Ekkora esélyed van az elhízásra
A túl kései ebéd ronthatja a diétád sikerét, illetve túlsúly kialakulásához vezethet.

teszta no eszik
Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

Zöldebb iskolát a gyermekeinknek: csatlakozz egy nagyszerű jótékonysági programhoz! (x)

Mitől olyan jók a kézműves termékek? (x)

beauty and style

Nem mindegy, milyen szögből fényképeznek: több centit lecsalhatsz így a derekadból »

8 frizurabaki, ami 10 évvel bárkit öregebbnek mutat »

Ezek a legdivatosabb állatmintás darabok az üzletekben: 10 ezer forint alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Azzal biztos tisztában vagy, hogy a vacsora időzítése fontos lehet a diétád sikere szempontjából, de arra valószínűleg nem gondolsz, hogy az ebéd időpontja sem lényegtelen.

Ha 15 óra után ebédelsz, nagyobb az elhízás kialakulásának kockázata, illetve, amennyiben fogyókúrázol, lassabban olvadnak le rólad a kilók - derült ki a Daily Mail cikkéből.

15 óra előtt vagy után ebédelsz?

A Brigham és Női Kórház, valamint a Bostoni Egyetem 20 hetes súlycsökkentő program keretében vizsgálta, hogy mekkora szerepe van az ebéd időzítésének a fogyókúra sikerében.

A vizsgálatban 420 túlsúlyos ember vett részt, az alanyokat pedig két csoportba osztották: korai és késői evőkre. A kutatásban részt vevők a napi kalóriaadagjuk 40%-át fogyasztották el az ebéd során. A korai evők 15 óra előtt, míg a késői evők 15 óra után fogyasztották el az ebédjüket.

Korai ebéd - sikeres fogyás

A 20 héten át tartó vizsgálat végén a szakemberek összehasonlították a két csoport eredményét. Azt találták, hogy a 15 óra előtti időpontban ebédelő embereknek több felesleges kilótól sikerült megszabadulniuk, mint azoknak, akik ennél későbbi időpontban fogyasztották el az ebédjüket.

Az előbbi csoport tagjai átlag tíz kilogramm felesleget adtak le, míg a későn ebédelőknek ennél két kilóval kevesebbet sikerült fogyniuk.

A kutatók arra is rámutattak, hogy vizsgálat során a kisebb étkezések időpontja nem játszott szerepet a súlycsökkenés szempontjából. Ugyanakkor megfigyelték, hogy a késői ebédelők kevesebbet ettek reggelire, illetve nagyobb gyakorisággal hagyták ki a nap első étkezését, mint a másik csoport tagjai. Vagyis étkezésük kevésbé volt kiegyensúlyozott - ami értelemszerűen kihatott az anyagcsere-folyamatokra.

Más tényezők?

A kutatók más tényezőket is megvizsgáltak, melyek hatással lehetnek a fogyásra. Így például az alvás időtartamát, a napi kalóriabevitelt, az étvágyszabályozó leptin és a gherin hormonok szintjét a vérben.

A szakemberek nem találtak különbséget az említett tényezők tekintetében a két csoport között. Mindez arra utal, hogy a főétkezés időzítése a fogyás szempontjából lényeges lehet.

Ezt is szeretjük