A 3 legerősebb zsírégető, salaktalanító finomság októberben
Edd őket frissen!
A körte vagy a füge segít, hogy hatékonyabb legyen a fogyókúrád.

Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Arcszérum kávézaccból és avokádómagból? Újrahasznosítás már a szépségápolásban is »

Mellélőtt szettjével a gyönyörű színésznő: mi történt Chloë Moretz stílusérzékével? »

A magyaros csipkével is lehet újat mutatni: elbűvölő esküvői ruhák 2020-ra, magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az őszi gyümölcsök segítségével megszabadulhatsz pár kiló feleslegtől, serkentheted az anyagcserédet, valamint feltöltheted szervezeted vitaminraktárait - így nem ér majd felkészületlenül az influenzaszezon sem.

Az alábbi októberi gyümölcsök fogyasztásával elkerülheted, hogy a nyár múltával felszaladjanak rád a kilók.

Körte - magas rosttartalommal

A körte ideális diétás gyümölcs, hiszen legfőbb táplálkozástani értéke magas rosttartalma. Ennek köszönhetően - kellő folyadékfogyasztás mellett - serkenti az anyagcserét, felgyorsítja a salakanyagok távozását a szervezetből. További előnye, hogy lassan felszívódó fruktózt tartalmaz, így cukorbetegek is fogyaszthatják.

A körte azonban vitaminokban viszonylag szegény - ezért monodiétát ne építs rá -, ám ásványi anyagai közül a káliumot érdemes megemlíteni. A vegyület vízhajtó hatása bizonyos fokig ellensúlyozza a félkész ételek, illetve a só túlzott fogyasztásából adódó fokozott nátriumbevitelt, aminek egyik következménye a hasi hízás.

Anyagcsere-pörgető szilva

A szilváról a népgyógyászat már évszázadok óta tudja, hogy kiváló természetes emésztésserkentő.

Mindegy, hogy lekvár, aszalt gyümölcs vagy szilvalé formában fogyasztod, a benne lévő természetes cukor, szorbitol enyhe hashajtóként hat a szervezetedre.

Októberben azonban érdemes friss gyümölcs formájában fogyasztanod - hiszen még megteheted. A szilva kék színét a benne lévő antocianinoknak köszönheti: ezek az antioxidáns vegyületek bizonyos fokú védelmet biztosítanak a rákkal, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedésekkel szemben. Magas oldhatatlanrost-tartalmának köszönhetően pedig ugyancsak segíti az anyagcsere folyamatokat.

Rostban gazdag füge

A füge mind oldható, mind nem oldható rostban gazdag - az aszalt füge több mint két gramm élelmi rostot tartalmaz. Ennek köszönhetően segít a székrekedéses panaszok csökkentésében. Napi pár szem füge fogyasztásával serkentheted az emésztésedet, illetve támogathatod a fogyókúrádat. Ahhoz, hogy a nem oldható rostok valóban megszabadítsák emésztőrendszeredet a salakanyagoktól, legalább napi két-két és fél liter folyadékot is meg kell innod - lehetőleg víz formájában.

A füge ásványianyag-tartalma meglehetősen magas: jelentős mennyiségű kálium van benne, melynek köszönhetően apadnak majd a hasi tájékon jelentkező pluszcentik. De vas-, magnézium- és kalciumtartalma sem elhanyagolható - ezek mindegyike szükséges a zsírégető folyamatok beindulásához.

Ezt is szeretjük