Ezért nem bírod végigcsinálni a diétákat!
4 lelki ok a háttérben
Ha már megvan a profi módszer, miért buksz bele mégis? A diétakudarcok oka tudat alatt lapul.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Erre jó egy melltartó és egy ragasztópisztoly: 3 szuper ötletet mutatunk »

Esküvői dekorációk fenyőággal - Télies és romantikus »

Tökéletes frizura körkefe nélkül: dús és fényes lesz így a haj »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy diéta alatt minden káros szenvedélyed a szőnyeg alá kerül, és esélyt kapsz, hogy újraértelmezd az étkezéshez való viszonyodat. Az akaraterő és az elszántság alapvető kellékek, de még mellettük is csődbe juthat a nagy terv.

Ahogy a gyarapodó kilók mögött lapulhatnak lelki gubancok, úgy az akaratlanul felrúgott diétaszabályokhoz is talán mélyre temetett pszichés zűrök vezetnek. Ismerd meg a sikertelen fogyókúrák leggyakoribb lelki okait!

Fegyelem helyett fanatizmus

Minden diétás programnak vannak jellemző alapregulái, amelyek valamilyen formában mégiscsak megvonások. Egyes kúráknál bizonyos ételcsoportok kerülnek tiltólistára, míg máshol a mennyiséget kell komolyan korlátozni vagy kalóriaértéket számlálni.

Vagyis egy, a korábbitól gyökeresen eltérő étkezési rendszert kell bevezetned, aminek a megszokása csak ritkán zökkenőmentes, így fizikai és lelki síkon is keserves lehet az alkalmazkodás. Ilyenkor megnyugtat a tudat, hogy a kemény időszak egyszer véget ér, csak ideig-óráig kell erősnek lenned.

Ez eleinte igazi doppingszerként hat, a gyors és drasztikus eredmény érdekében ledöntesz minden akadályt, sőt, egyéni kajamegvonós rekordokat állítasz.

A tudatos önkontroll azonban egy idő után meggyengül, amikor becsúszik egy-egy süti vagy chips, és úgy érzed, oda az egész fáradozás.

Aznap már habzsolsz minden mindegy alapon, majd a következő reggel jöhet megint a zellerszár és a répalé.

Az ördögi körnek csak akkor lesz vége, ha felismered a saját korlátaidat, elfogadod a saját hibáidat, illetve valamivel lazább, a diéta szabályainak még megfelelő, de követhető étrendt állítasz össze.

Zavaros énkép

Amíg extrém pálcikalányokat ragasztasz motivációként a hűtődre, addig hiába vársz a mínusz 20 kilós sikerre, a diétából csak a kínszenvedést fogod érzékelni. Nem a karcsúság a lehetetlen kategória, csak nem mindegy, milyen szándék lebeg a szemed előtt, és miért.

Ha ideálnak kiáltod ki a szélsőséges soványságot, miközben alkatod szerint nem kellene 60 kiló alá fogynod, betegre koplalhatod magad, amíg bírja a szervezeted, de valószínűbb, hogy idő előtt feladod a fogyási tervet, mert a célt lassan megvalósíthatatlannak fogod érezni.

Valós eredményt inkább akkor produkálhatsz, ha a saját természetes formáidhoz igazítod az álomkilók számát. Így folyamatosan követheted a fogyatkozó centiket, mert reális céloknál az agy is könnyebben besegít a munkába: ha elhiszed, hogy kivitelezhető a terv, a siker is garantált lesz.

Az elhízás leggyakoribb okai

Szeretnél még többet megtudni arról, mi állhat a túlsúly hátterében? Nézd meg videónkat, és ismerd meg szakértőnk véleményét!

Büntetés, jutalmazás

Ha az étkezés éveken át központi szerepet játszott az életedben, nem könnyű újraprogramozni a szokásaidat. Különösen bonyolítja a helyzetet, ha megszoktad, hogy egy-egy munkahelyi vagy magánéleti sikert kalóriaorgiával jutalmazol.

Mondjuk gyerekkorodban csoki járt az ötösért, később már dupla fagyikelyhet ért egy keményebb munkanap. Amikor belép a képbe a fogyókúra, minden átértékelődik: szereted a finom falatokat, de képes vagy lemondani róluk a vékonyabb combokért cserébe.

A kövérség büntetése az ételmegvonás, ha pedig jól teljesítesz, leadod a felesleget, a diéta végét jól megérdemelt pecsenyés vacsorával ünnepeled.

Az evéssel feltankolod a szervezeted, ami mellesleg lehet élvezetes, de értelmetlen és káros jutalmazásként kezelni, arra léteznek sokkal jobb módszerek.

Éhes vagy szomorú?

Az egyik legtöbbet emlegetett elhízással kapcsolatos lelki tényező az érzelmi evés vigasztaló típusa. Még ha nagy lendülettel is csapsz bele a diétába, az érzelmi hullámvölgyek idején kényszeresen tömöd magadba az üres kalóriás nassokat.

A keserűség, a magány vagy a harag is kiválthatja a hirtelen rád törő farkaséhséget, ami persze csak látszatra a szervezet üzenete.

A valóságban a gyomor már csordultig van, de megállni talán még nehezebb, mint ellenállni. Fontos, hogy képes légy megkülönböztetni a valódi éhséget a gyanús rohamoktól, és ne azért egyél, hogy kárpótold magad. Ha kiegyensúlyozott lesz az ételhez való viszonyod, nem kell aggódnod a jojó miatt.

OLVASD EL EZT IS!

lany sutivel
  • túlsúly lelki okai
  • elhízás okai

Az elhízás 2 meglepő oka

ok
  • túlsúly lelki okai
  • elhízás okai

A túlsúly 8 legkomolyabb oka

huto
  • túlsúly lelki okai
  • elhízás okai

Az elhízás 3 meglepő oka

Blog.hu ajánló