3 dolog, amit nem hagyhatsz ki a diétádból
Ha fogyókúrázol, létfontosságú, hogy ügyelj szervezeted vitaminszükségletére. A következő ételeket ne hagyd ki!

Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

A magyaros csipkével is lehet újat mutatni: elbűvölő esküvői ruhák 2020-ra, magyar tervezőtől »

Ez a minta még a kockásat is lekörözi idén: a legdivatosabb pöttyös darabok, árakkal »

Tippek gyors körömnövekedéshez: nincs többé repedezés és letörés »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mivel a fogyókúra sokaknak csupán a kilók villámgyors lefaragásáról szól, gyakran előfordul, hogy egy monoton és egyoldalú diétás étrend hatására létfontosságú vitaminokat és tápanyagokat vonnak meg szervezetüktől, melynek nem egy esetben súlyos anyagcserezavar vagy komolyabb hiánybetegség lehet a következménye.

Hogy ezt elkerüld, emellett a diéta hatékonyságát se csökkentsd, érdemes olyan ételeket, zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztani, melyek anélkül biztosítják szervezeted építőelemeit és a működéséhez szükséges energiát, hogy mindezzel hizlalnának. A következő három vitaminbombát ne hagyd ki étrendedből!

Alma

Az alma az egyik legértékesebb gyümölcsünk, különösen az őszi és téli, vitamin- és napfényhiányos hónapokban, amikor is immunrendszerednek minden eddiginél nagyobb szüksége van az erősítésre. Egészségvédő hatása mellett azonban a fogyókúra során is hasznos lehet a kerek, zamatos gyümölcs. Magas rost-, pontosabban pektintartalma az egyik legismertebb tulajdonsága, mely elősegíti az emésztőrendszer egészséges működését. Az almában található C-vitamin erősíti az immunrendszert, emellett serkenti a noradrenalin termelését is, ami segít eltávolítani a sejtekből a felesleges zsírt.

A rendszeres almafogyasztással mindezeken túl is jelentős mennyiségű vitamint - B1-, A-vitamin -, ásványi anyagot - kálium, kis mennyiségben kalcium, magnézium, foszfor -, valamint vizet juttathatsz szervezetedbe. A gyümölcs kalóriában szegény - 100 grammonként mindössze 31-58 kalóriát tartalmaz -, mégis gyorsan laktat. Segít kiüríteni szervezetedből az ólmot, a higanyt és az egyéb mérgező nehézfémeket.

Ha finomra reszeled, csökkenti az egyes kúrák során előforduló kellemetlen hasmenést. Mindemellett arról se feledkezz meg, hogy a vitaminok és antioxidánsok főként a héjban, illetve a héj alatt találhatóak meg, ezért a legjobb, ha nem hámozva fogyasztod.

Méz

A szorgos méhek ajándéka a természet egyik legértékesebb tápláléka. Állítólag az egyiptomiak úgy hitték, hogy a mézcseppek a Napisten földre hulló könnyei, de később Homérosz is az istenek ajándékának tartotta. Számodra is adott a lehetőség, hogy élj vele!

Érdemes is, hiszen a méz 190-féle tápanyagot tartalmaz, 19-féle aminosavat - melyek nélkülözhetetlenek szervezeted fehérjéinek felépítéséhez -, 33 különböző ásványi anyagot, 11-féle vitamint, valamint enzimeket. Mindezeknek köszönhetően sokkal többet nyújt, mint az egyes multivitaminok. Szőlő- és gyümölcscukor-tartalma könnyen és gyorsan felszívódik szervezetedben, így anélkül ad energiát, illetve édes ízt az ételeknek, hogy néhány úszógumival is gazdagítana.

Szerves savai javítják az emésztést, továbbá fontos lehet, hogy az édes nedű izmaidat is táplálja. Fontos azonban ügyelned a mértékletességre - négy-öt teáskanálnál többet ne fogyassz naponta -, mivel a méz nagyobb mennyiségben étvágyfokozó hatással rendelkezik.

Csírák

A növényi csírák fogyasztása csak az utóbbi évtizedekben hódította meg ismét a világot, holott az apró csodák emberi szervezetre gyakorolt pozitív hatása már ősidők óta ismert. A kicsírázott magvak rendkívül egészséges és tápláló, élő élelmiszerek. Tartalmaznak keményítőt, fehérjét, vitaminokat - A-, B-, C-, D-, E-, K-vitamint -, ásványi sókat és nyomelemeket - kalcium, magnézium, foszfor, nátrium, mangán, lítium, szelén -, valamint enzimeket, melyek megfelelő mennyisége nélkülözhetetlen egészséged megőrzésének szempontjából. Születésünkkor ugyanis mindnyájan kellő enzimmennyiséggel rendelkezünk, azonban a helytelen életmód, az egyoldalú táplálkozás és a betegségek óriási mennyiséget felemésztenek, így idővel megbomlik a szervezet egyensúlya.

A magvakban igazi csoda játszódik le csírázáskor: a bennük található enzimek felszaporodnak, C-vitamin-tartalmuk akár 27-szeresére, karotin-tartalmuk kétórányi csírázás után mintegy 200%-kal, B-vitamin-tartalmuk 50%-kal, E-vitamin-tartalmuk pedig akár 120%-kal is megnőhet.

Több kalóriát tartalmaznak, mint a hús, mégsem hizlalnak, mivel nem található bennük zsír és koleszterin, ráadásul 100%-ban emészthetőek. Rostokban gazdagok, ezzel is segítik az emésztés megfelelő működését.

Sokféle csíra kapható, szervezeted pedig bármelyik fogyasztását meghálálja, azonban fogyókúrád kiegészítőjeként a legjobbak a tökmagcsíra és a napraforgócsíra, melyek tisztítanak és méregtelenítenek, megelőzik az elhízást, bónuszként pedig bőrödet is szépítik.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Ezt is szeretjük