5 nap, 3 kiló
Villámgyors, könnyű zsírégetés
A fogyókúra korántsem egyenlő az éhezéssel. Ha gyorsan szeretnél fogyni, de a változatos, tápláló finomságokról sem akarsz lemondani, kövesd étrendünket!

Ez is érdekelhet
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
beauty and style
Top olvasott cikkek
Szeretnél úgy fogyni, hogy közben nem lecsökkented, hanem megnöveled a különleges és ízletes fogások számát? Ha változatos, de könnyű menüket tartalmazó étrendet követsz, ez sem lehetetlen. Próbáld ki öt napos diétánkat, és dobj le 3 kilót!

Mintaétrend

Reggelire minden nap készíts gyümölcssalátát 10-10 dkg szőlőből és almából, egy kiviből és egy pohár joghurtból. Keverj bele két teáskanálnyi vágott mandulát és két teáskanálnyi mézet. Tízóraira és uzsonnára készíts turmixot 3 dl szójatejből, 10 dkg hámozott kígyóuborkából, illetve egy kevés vágott kaporból.

1. nap

Ebéd: uborkás hal.

Locsolj meg citromlével két szelet tengeri halfilét, majd gyengén sózd be, és szórj rá frissen vágott kaprot. Csavard fel, és fogd össze fogvájóval. Párolóban 7-10 perc alatt főzd meg.
Pucolj meg fél kígyóuborkát, kicsit sózd, vegetázd be, önts rá kevés kefirt, és szórd meg vágott kaporral. Ha kívánod, ehetsz mellé egy nagy szem héjában főtt krumplit.

Vacsora: tésztasaláta.

Főzz ki 3 dkg durum-tésztát. Szűrd le, hagyd kihűlni. Vágj nyolcba egy paradicsomot, csíkozz fel 5 dkg sonkát, és keverd el egy evőkanálnyi olajjal és friss citromlével. Forgasd bele a tésztát. Vágj össze fél csomag retket, keverd el kedved szerinti zöldfűszerrel, és körítsd vele a salátát.

2. nap

Ebéd: mazsolás krumplipüré.

Pucolj meg 20 dkg héjában főtt krumplit, és törd össze két teáskanál vajjal. Majd 1,5 dl forró tejjel - vagy szójatejjel - keverd habosra. Adj hozzá egy evőkanálnyi mazsolát. Szórd meg őrölt fahéjjal.

Vacsora: túrós krumpli.

Keverj össze 10 dkg friss túrót fél csomag finomra vágott retekkel és két-három evőkanálnyi tejjel. Díszíts fel egy tányért a retkes túrókrémmel. A tetejére szórj kapribogyót. Ehetsz mellé néhány szem héjában főtt krumplit is.

3. nap

Ebéd: köményes tál.

Vágj csíkokra egy nagyobb édesköményt. Vágj apróbb kockára 10 dkg nyers krumplit. Evőkanálnyi olajon párold meg. Önts alá 1,5 dl zöldséglét. Párold puhára. Tedd át egy tűzálló tálba, és szórj a tetejére két evőkanálnyi reszelt sajtot. Dugd a sütőbe, hogy a sajt megpirulhasson. Az édesköményt helyettesítheted szárzellerrel vagy gumós zellerrel.

Vacsora: szójás saláta.

Forrázz le 10 dkg szójacsírát, csapasd le hideg vízzel, és hagyd lecsepegni. Reszelj le egy sárgarépát, vágj össze egy fej hagymát, karikázz fel egy piros húsú paprikát, kockázz fel 15 dkg héjában főtt krumplit. Keverd az egészet össze egy evőkanálnyi olajjal, ecettel vagy szójaszósszal. Tálald salátalevelekre, és tegyél mellé pár vékony szelet sovány sonkát is.

4. nap

Ebéd: karfiolkrémleves.

Főzz meg 30 dkg karfiolt és 20 dkg kockára vágott krumplit 1/4 liter zöldséglében, majd botmixerrel törd össze. Ízesítsd őrölt szerecsendióval és csipet Cayenne-borssal, tegyél bele két evőkanálnyi reszelt sajtot és vágott snidlinget. Tálaláskor szórj a tetejére egy evőkanálnyi tisztított tökmagot.

Vacsora: avokádósaláta.

Keverj el egy teáskanálnyi olajat, fél teáskanál csípős mustárt, egy evőkanál vizet és egy teáskanál borecetet, majd ízesítsd fekete- vagy Cayenne-borssal. Karikázz fel egy lilahagymát, és vágd kockára egy avokádó húsát. Forgasd össze a hozzávalókat, majd tálald egy salátával körberakott tányérra.

5. nap

Ebéd: gombás tojás.

Vágj össze egy fej új főzőhagymát, és párold meg két teáskanálnyi olajon. Dobj rá 25 dkg szeletelt gombát, és párold még 5 percig. Közben verj fel egy tojást két evőkanálnyi tejjel, majd sózd, borsozd. Ha a gomba lesül a zsírjára, öntsd rá a tojást. Ehetsz hozzá két-három szem héjában főtt krumplit is.

Vacsora: sajtos kivisaláta.

Kedvenc salátádból tépkedj össze fél fejnyit, kockázz fel két kivit és egy szeletke Gouda- vagy trappista sajtot. Keverd össze a hozzávalókat egy evőkanálnyi mazsolával. Készíts rá öntetet - két teáskanálnyi olajat keverj el kevés ecettel vagy friss citromlével és vízzel. Szórj a tetejére citromfű-leveleket.

A salakanyagok távozásához szükséges a folyadék is. Igyál meg naponta nyolc-tíz pohár vizet vagy gyógyteát. Kezdd rögtön felkeléskor - az éhgyomorra elfogyasztott folyadék beindítja a vesék és a gyomor működését. A napi folyadékmennyiségét legjobb elosztani, az ivással ugyanis csökkentheted az éhséget is.

Fontos!
A diéta öt napig tartható. A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

Ha szeretnél további mintaétrendeket megismerni, illetve szívesen olvasnál a fogyókúrával és az egészséges életmóddal kapcsolatos cikkeket, látogass el a Fitt Élet honlapjára! Kattints ide!
Ezt is szeretjük