A 3 leghatékonyabb zsírégető zöldség
Béltisztító, zsírgyilkos rostok
Óriási szükséged van a zöldségekre. Fogyj és méregteleníts a legjobbakkal!

Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Krisztofer már szalad (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Újból fehér lesz a ruha besárgult hónalja, ha ezt használod rá: csak a konyháig kell menni érte »

Mélyen hidratálják a bőrt és csökkentik a ráncokat: ceramidok nélkül nincs szép bőr »

Szuper egyszerű félkonty sietős napokra: 5 perc alatt elkészülsz vele »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Karfiol

A karfiol a keresztesvirágúak családjába tartozó zöldségféle. Közeli rokonságban áll a káposztával, a kelbimbóval, a kelkáposztával és a brokkolival. Feltehetően Kínából származik, onnan került át a Közel-Keletre, majd Spanyolországba. A 16. században tűnt fel Olaszországban.

Elsősorban Európában lett népszerű. A karfiol energiatartalma rendkívül alacsony, ugyanakkor magas telítő-értékkel párosul. Tehát nem kell ahhoz sokat enned belőle, hogy jóllakj tőle. Energiaszegény étrendben és - elenyésző szénhidráttartalma miatt - cukorbetegeknek kedvező táplálék. A benne levő rostanyag jelentős C-vitamin-tartalma, salaktalanító, emésztésserkentő hatása és - a többi káposztaféléhez hasonlóan - bizonyos kéntartalmú összetevők jelenléte miatt védelmet nyújthat egyes rákbetegségek, elsősorban a bélrák kialakulásával szemben.

Karfiol chilimorzsában

Hozzávalók: egy közepes nagyságú karfiol, egy liter zöldségleves, egy csokor petrezselyem, egy-két kisebb chilipaprika, három szelet pirított kenyér, 4 dkg parmezán sajt, 6 dkg margarin, só.

A karfiolt tisztítsd meg, és rózsáira szedve a zöldséglevesben főzd 8 percig félkeményre, majd csepegtesd le. A petrezselymet és a chilit vágd apróra, a pirítóst morzsold szét, és keverd össze a reszelt sajttal. A petrezselymet és a chilit keverd bele az olvasztott margarinba, és sózd meg. A karfiolt tedd kivajazott, tűzálló formába, és önts alá egy kevés zöldséglevest. A sajtos morzsát vegyítsd el a petrezselymes keverékkel, és szórd meg vele a karfiolt. Sütőben 200 °C-on 15 percig süsd, míg a morzsa aranybarna nem lesz. Újburgonyával vagy burgonyapürével tálald.

Karalábé

A karalábé kétségtelenül közép-európai zöldségféle. Akkor a legértékesebb, amikor friss, és gumója kisebb. Tartalmazza mindazokat a fontos anyagokat, melyekre szervezetednek egészséges működése fenntartása érdekében szüksége van.

Gazdag ballasztanyagokban és C-vitaminban. Tartalmaz még szénhidrátot, fehérjét, zsírt. Sok benne a kálium, ezen kívül kalcium, vas, foszfor, magnézium, jód, A-, B1-, B2-vitamin és niacin is található benne. Só- és kalóriaszegény zöldségféle. Gyógyhatását a vitaminoknak és ásványi anyagoknak köszönheti. Hurutoldó hatású, emellett kiváló gyógyír bőrproblémák, tüdőpanaszok esetén is. A benne lévő enzimek komoly mértékben elősegítik az emésztést, bő rosttartalmának köszönhetően szinte kimossa a bélrendszerből a salakanyagokat. A karalábé leve a jótékony vitaminok és ásványi anyagok miatt erős antibakteriális hatással bír, így folyamatosan hajtja ki a fertőző baktériumokat.

Karalábésaláta

Hozzávalók: két karalábé, két piros alma, két evőkanál citromlé, egy csomag retek, nyolc evőkanál tejszín, só, fehérbors, csipet cukor, fél csokor kapor, egy szál citromfű, esetleg almagerezdek a tálaláshoz.

A karalábét gyaluld le. Az almák magházát vedd ki, és szintén reszeld le, majd rögtön locsold meg citromlével. A retket vékonyan szeleteld fel. A tejszínt keverd el négy evőkanál vízzel. Sóval, fehérborssal és cukorral fűszerezd. A zöldségeket keverd el a tejszínes mártással, majd add hozzá a citromfüvet és a kaprot. Kis tálkában kínáld. Tálaláskor tehetsz mellé almaszeleteket.

Borsó

A borsó az egyik legősibb kultúrnövényünk, melyet már időszámításunk előtt hatezer évvel is termesztettek. A zöldborsó magnéziumban és kalciumban gazdag.

Gyógyhatása szerteágazó. Orvosolja az érrendszeri betegségeket, normalizálja a vérnyomást, A-vitamin-tartalma elősegíti a gyulladásos betegségek gyógyítását. Kiváló fogyókúrás szer, rendszeresen fogyasztva serkenti az emésztést, és segíti a méreganyagok távozását. Gyógyhatása akkor a legintenzívebb, ha nyersen fogyasztod.

Bazsalikomos zöldborsóleves

Hozzávalók: 1,8 kg zöldborsó, egy közepes fej vöröshagyma, egy gerezd fokhagyma, három evőkanál olaj, két evőkanál zöldségleves, 12 nagyon vékony szelet bagett, két evőkanál vaj, egy csokor bazsalikom, egy deci tejszín, só, fehérbors, csipet barnacukor, szerecsendió.

Tisztítsd meg a zöldborsót. A kockákra vágott vöröshagymát és fokhagymát egy evőkanál olajon párold üvegesre. Tedd bele a zöldborsót, és rövid ideig pirítsd. Öntsd fel egy liter vízzel, és forrald fel. Keverd bele a zöldséglevest, és lefedve 12 percig főzd. Közben a serpenyőben hevíts fel két evőkanál olajat, és a kenyérszeletek mindkét oldalát pirítsd benne aranybarnára. Négy evőkanál borsót vegyél ki a levesből, és tedd félre a tálaláshoz. A megmosott bazsalikomot tépkedd le, néhány levelet tegyél félre, a többit aprítsd fel, és add a leveshez. A tejszín felét is tedd a levesbe, majd turmixold át. Még egyszer forrald fel, majd ízesítsd sóval, borssal, barnacukorral és szerecsendióval.

Cikkünk az InforMed Magazin cikke alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Ezt is szeretjük