Tessék, egy újabb érv a kávéfogyasztás mellett! Mire jöttek rá a kutatók?
Amellett, hogy felébreszt, a depresszió kialakulásának esélyét is csökkenti. Erre jöttek rá Bostonban.

Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Krisztofer már szalad (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Újból fehér lesz a ruha besárgult hónalja, ha ezt használod rá: csak a konyháig kell menni érte »

Mélyen hidratálják a bőrt és csökkentik a ráncokat: ceramidok nélkül nincs szép bőr »

Szuper egyszerű félkonty sietős napokra: 5 perc alatt elkészülsz vele »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Talán már el sem tudod képzelni a reggelt egy csésze gőzölgő fekete vagy egy nagy bögre finom tejeskávé nélkül. Míg korábban a szakértők a koffein vérnyomásnövelő hatására hivatkozva sokaknak nem ajánlották a kávét, addig napjainkban egyre több pozitív egészségügyi hatására derül fény. Bátran élvezd a reggeli folyékony ébresztődet, a depresszió kialakulásának esélyét is csökkented vele!

Koffeinfogyasztás, nők és depresszió

Egészségügyi kimutatások szerint a nők körében kétszer olyan gyakori mentális betegség a depresszió, mint a férfiaknál. Ennek oka, hogy a női szervezetben kevesebb olyan fehérje van jelen, amely az idegsejtekbe juttatná a szerotonint. Ez a hormon nem csupán az idegsejtek közötti kapcsolatot biztosítja, de hangulatszabályozó szerepe is van. Épp ezért a szebbik nem esetében fokozott jelentőséggel bír a kávéfogyasztás depressziócsökkentő hatása.

Tíz éven át tartó kutatás

A bostoni Harvard School of Public Health kutatása tíz éven át folyt. 1996 és 2006 között 50 ezer nőt kérdeztek meg koffeinfogyasztási szokásairól. A vizsgálat kezdetekor egyetlen nőnél sem állapítottak meg depressziót, koffeinfogyasztási szokásaikat pedig az évek során kérdőívekkel mérték fel.

2006-ban az 50 ezer nő közül 2607 volt depressziós. A kutatók azt találták, hogy a kávét, teát és egyéb koffeintartalmú italt fogyasztó nők körében kisebb eséllyel alakult ki a mentális betegség. Azoknak a nőknek, akik naponta két-három csésze kávét is megittak, 15%-kal csökkent az esélyük a depresszióra.

Az eredmények ellenére a kutatók szerint mindez nem egyértelmű bizonyíték arra, hogy a koffein csökkenti a depresszió esélyét, de a vizsgálat rámutatott bizonyos összefüggésekre. Ezek birtokában pedig érdemes lehet újabb kutatásokba fogni.

Még mire jó a kávé?

Rákellenes fekete

A jó minőségű kávéban lévő polifenolok olyan antioxidáns hatású vegyületek, melyek védik a szervezetet az oxidatív hatásoktól. Ennek köszönhetően a kávé segíthet a daganatos betegségek megelőzésében.

Szívvédő kávé

Bár a koffein serkentő hatású, a mérsékelt kávéfogyasztás nem tilos a magas vérnyomásban szenvedőknek sem. A szakemberek az Amerikai Szív Társaság 2010-es konferenciáján jelentették be, hogy nem találtak kapcsolatot a szívritmuszavar és a kávéfogyasztás között.

Diabétesz ellen

Egy ausztrál kutatás során arra is fény derült, hogy a rendszeres kávéfogyasztás a cukorbetegség kialakulásával szemben is védelmet nyújthat. A vizsgálatok szerint napi két-három csésze kávé akár 25%-kal is csökkenheti a későbbi diabétesz esélyét. Ez a hatás nem a koffeinnek köszönhető, hanem az antioxidánsoknak.

A minőség nem mindegy!

Természetesen ahhoz, hogy a fent említett pozitív hatásokat kiélvezhesd, nem mindegy, hogy milyen minőségű kávét fogyasztasz. Alapvetően két kávétípusból választhatsz.

Az arabica kávék számítanak jobb minőségűnek, ezek aroma tekintetében is felülmúlják a robusta kávékat. Ám nem elég a 100% arabica feliratot keresned a csomagoláson, érdemes arra is ügyelned, hogy megbízható márkát válassz.

Te mennyi kávét iszol egy nap?

OLVASD EL EZT IS!

kave csesze
  • kávé
  • gyógyító táplálékok

Mennyi kávét iszol egy nap?

Ezt is szeretjük