Puffadás, idegbaj, sírós hangulat
A pms 9 hatásos ellenszere
Ne törődj bele a menzeszt megelőző kellemetlen tünetekbe! Küzd le őket természetesen!

Ez is érdekelhet

Tavaszindító Vásárlási Maraton! (x)

5 tipp, hogy hogyan lendítsd fel a szépségszalonod forgalmát! (x)

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

Bettina fejlődése végre beindult (x)

beauty and style

Szabályozza a faggyútermelést és kitisztítja a pórusokat: a varázsmogyoró víz eltünteti a pattanásokat »

Még sikkesebb a blézer, ha így viseled: most mindenki ezért a trendért rajong »

Füstös cicaszem a szezon csúcstrendje: így készítsd el a sztárok kedvenc sminkjét »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A menstruáció előtti feszültség, vagyis a premenstruációs szindróma - PMS - egyes feltételezések szerint a húsz és ötven év közötti nők egyharmadát, de akár a felét is érinti. A kellemetlen tünetek a hormonszint ingadozásából adódnak. Akad olyan nő, akinek az ösztrogénszintje felszökik, amitől szorongó és túlérzékeny lesz. Másoknak a progeszteronszintje emelkedik a kelleténél magasabbra, és ettől levertté és kimerültté válik.

Számtalan tudományos kutatás foglalkozott már azzal, hogy miként is enyhíthetőek a premenstruációs szindróma rendkívül kellemetlen tünetei. Most ezekből szedtünk össze egy csokorra valót.

A leggyakoribb tünetek

  • Puffadás.
  • Feszültség.
  • Pattanások.
  • Mellfeszülés.
  • Hangulatingadozás.
  • Fejfájás, rossz közérzet.

Vitaminok és ásványi anyagok

B6-vitamin

A B6-vitamin és a PMS kapcsolatának vizsgálatakor kiderült, hogy, ha a vegyületből több jut a szervezetbe, az enyhítheti az olyan tüneteket, mint a hangulatingadozás, a vízvisszatartás, a mell érzékenysége vagy a haspuffadás. Gazdag B6-vitamin-forrás a szója, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a halételek, illetve a banán.

A- és D-vitamin

E két vitamin együttesen, az ajánlott adagban szedve egészségesebbé teheti a bőröd. A szervezetbe jutva megakadályozhatják a pattanások kialakulását. Fogyassz sok májat, sajtot, sárgarépát - ezek bőven tartalmaznak A-vitamint -, és ne feledkezz meg a D-vitaminok biztos forrásairól sem: a tojásról, a halról, a húsról és a gombáról.

C-vitamin

A C-vitamin antioxidánsként szerepet játszik a stressz hatásainak csökkentésében, így enyhíti a feszültséget. Az aszkorbinsav segíthet a vérzés kezdete előtt gyakoribbá váló allergiás reakcióik kiküszöbölésében is. Fogyassz sok citrusfélét, zöldpaprikát.

E-vitamin

Szintén hatékony antioxidáns, védi a sejteket a szabadgyökök támadásával szemben. Hatással van a hormonháztartás működésére, így csillapítja a PMS-szel járó emlőérzékenységet, a szorongást és a depressziót. Legbiztosabb forrásai a növényi olajok, a diófélék és a spenót.

Kalcium és magnézium

A két ásványi anyag együttes hatása segít a PMS ellen vívott harcban. A kalcium kivédi a menstruációt megelőző görcsöket és fájdalmat, a magnézium pedig segíti a kalcium felszívódását. Fogyassz sok tejterméket, hogy elegendő kalciumhoz jusson a szervezeted, és ne feledkezz meg az ásványvízről, a halételekről, a spenótról, a hüvelyes zöldségekről - melyek bővelkednek magnéziumban.
 

További hasznos tippek

Korlátozd a sóbevitelt!

Menstruációd kezdete előtt hét-tíz napon át tarts sószegény diétát, ezzel megelőzheted a vízvisszatartást. Ne fogyassz gyárilag előállított készételeket, kínai ételeket, konzervleveseket és készen kapható salátaönteteket!

Koffeint csak mértékkel!

A menstruációt megelőző héten csak kis mennyiségben fogyassz kávét, teát és egyéb, koffeintartalmú italokat, élelmiszereket. Ezek ugyanis fokozzák az emlőérzékenységet, a szorongást és ingerlékenységet. Ha nem tudsz lemondani a kávéról, fogyassz koffeinmenteset.

Egy kis aktivitás

A nem túl kimerítő testmozgás javítja a vérkeringést, ellazítja az izmokat, és csökkenti a vízvisszatartást. Ráadásul a testmozgás fokozza az agyban az endorfinok termelődését. A természetes úton termelődő anyagok hatására jobb lesz a közérzeted.

Stresszoldás

A PMS-ben érintett nők különösen érzékenyek a környezeti stresszhatásokra. Vedd körül magad nyugtató színekkel, és hallgass halk zenét. Ettől nemcsak a menstruációt megelőző időszakban, de a hónap többi napján is megnyugszol.

Kényeztesd magad egy otthoni gyógyfürdő élményével, mely tetőtől talpig ellazítja izmaidat. A meleg fürdővízbe tégy pár csepp kamillát - mely kimondottan nyugtató hatású -, de próbálkozhatsz a levendulával is, hiszen oldja a görcsöket.

Cikkünk a Szakorvosi tanácsadó - Házi gyógymódok című könyv alapján készült.

Ebben a rendkívüli könyvben 537 orvos és egészségügyi szakember tanácsa alapján több mint 2300 módszer lelhető fel 138 betegség vagy panasz enyhítésére. Segítségével te is egyszerű, már-már feledésbe merült népi módszerekkel segíthetsz saját egészségügyi panaszaidon, illetve többet tehetsz azért, hogy megelőzd azokat, és megőrizd egészségedet.

Kiadja a Reader's Digest.
Ára 4990 forint.
A könyvet itt rendelheted meg.
Ezt is szeretjük