A hajhullás okai nőknél: akár a szoros copf is okozhatja
A hajszálak fokozott hullása mögött állhatnak hormonális problémák, de rosszul megválasztott frizura is.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A gyakori hajfestés és egyéb kémiai hatások, hajvasalás, sütögetés nem tesz jól a haj szerkezetének, hatására károsodhat, hullásnak indulhat a haj.

Ezeken kívül azonban számos más ok is állhat a női hajhullás hátterében - akár egy olyan hétköznapi dolog is, mint az egészségtelen hajviselet.

A női hajhullás okai

Hajhullásról napi több mint száz hajszál elvesztése fölött beszélünk. Bár a legtöbb hajhullás átmeneti, fontos, hogy utánajárj az okoknak, hiszen így gyorsabban búcsút inthetsz a problémának.

Stressz

Gyakran okoz hajhullást valamilyen nem várt traumatikus esemény - például gyász vagy az állás elvesztése. Emellett a mindennapos otthoni vagy munkahelyi feszültség is kiválthat idővel hajhullást. Amennyiben tudod, hogy pontosan mi az a stresszforrás, amely összefüggésben állhat a hajhullással, érdemes kineziológus vagy pszichológus segítségét kérned.

Hormonális eredet

Hormonális okok is nagy valószínűséggel húzódhatnak meg a hajhullás mögött. Kiválthatja pajzsmirigy-alulműködés, a terhesség során bekövetkező, illetve a menopauzát kísérő hormonális változás. Ha tehát úgy érzed, nincs a hajhullás mögött semmilyen lelki eredetű probléma, érdemes bejelentkezned egy hormonvizsgálatra.

Túl szoros copf a hajhullás mögött

Az is előfordulhat azonban, hogy olyan banális ok áll a hajhullás mögött, mint az, hogy hogyan hordod a frizurádat. A túlságosan szoros copf hatására például folyamatosan húzódnak a hajszálak, a hajhagymákat érő negatív fizikai behatás következtében könnyebben hullanak ki a hajszálak. Ezt a típusú hajhullást tractiós alopeciának nevezik, melynek jellemezője, hogy az állandó húzódás eredményeképpen a fejbőr is könnyen kisebesedhet.

Hiánybetegség

Végül a nem kiegyensúlyozott táplálkozás is kiválthat hajhullást. A drasztikus fogyókúráknak gyakori következménye a hajvesztés, de akár vashiányos vérszegénység is okozhatja a bajt. Vegetáriánus étrended folytatók esetében ugyancsak kialakulhat hajhullás, amennyiben a szervezet nem jut hozzá elegendő fehérjéhez.

Hajdúsító tanácsok

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, mi segíthet abban, hogy dúsabbnak tűnjön a hajad.

Az egészséges haj titka

Ha szeretnéd megőrizni hajad egészségét, fontos, hogy minél kevesebb fizikai és kémia sokkhatásnak tedd ki. Bánj óvatosan a hajformázókkal, festéssel, hajvasalóval. Ezen kívül figyelj jobban az étrendedre: fogyassz több cinkben, vasban és biotinban gazdag élelmiszert.

Kiváló cinkforrás a tökmag, a marhahús, a csicseriborsó - ezek a táplálékok fontosak a haj növekedése szempontjából. A vasat legegyszerűbben szárított sárgabarackból, májból, tojásból és teljes kiőrlésű gabonafélékből tudja felvenni a szervezeted. A vas szintén hozzájárul a haj egészséges növekedéséhez, valamint segíthet megakadályozni a hajhullást. Ha biotinban gazdag élelmiszert keresel, az olajos magvak között kell válogatnod. Elsősorban a mandula segít a haj és a körmök egészséges állapotának megőrzésében.

Ezt is szeretjük