Karikás szem, fejfájás, száraz bőr
A háttérben egy egyszerű ok
Ha nem iszol elég vizet, szervezeted egészségét is rombolod. Ismerd meg az első tüneteket!

Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Miért imádjuk a karácsonyi pulcsikat? (x) »

7 karácsonyi bőrápoló csomag, amiből érződik a gondoskodás – Nem ciki, ha a fa alá kerülnek »

Lórúgás az anyagcserének: frissítő mentaturmix ínyenceknek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nyáron talán odafigyelsz rá, a maradék három évszakban viszont előfordulhat, hogy megfeledkezel a kellő mennyiségű folyadékbevitelről. Pedig nemcsak a kánikulában kell ügyelned a napközben - a légzés és a test kipárolgása során - elhasznált víz pótlására.

A szervezet optimális működéséhez elengedhetetlen víz hiányára, vagyis az erre figyelmeztető jelekre érdemes odafigyelned, mert hosszútávon az egészségedre is káros lehet, ha nem iszol eleget.

Száraz bőr

A szervezet 70%-a víz, ennek közel 20%-a a bőr külső felületén, az úgynevezett stratum corneumban található. Ez az arány az évek múlásával egyre csökken, de az, hogy milyen ütemben, rajtad - vagyis a bevitt folyadék mennyiségén is - múlik. A belső hidratáltság azért is fontos, mert, ha nem iszol elég vizet, akkor a bőröd kipirosodik, száraz és repedezett lesz. Abban, hogy mennyire és mennyi ideig fiatalos a külsőd, óriási szerepe van a kellő mennyiségű folyadékbevitelnek.

Ám a külsőségeknél is fontosabb szempont a szervezet belső működése. Ha nem viszel be elég folyadékot, akkor nagy valószínűséggel lelassul az anyagcseréd. Ennek következtében a méreganyagoknak több idejük van felszívódni, amit fáradtságot, elhízást és a pajzsmirigy elégtelen működését eredményezheti. Ha következetesen odafigyelsz arra, hogy naponta 2-2,5 liter folyadékot fogyassz, akkor a nyirokrendszered könnyebben kiválasztja a méreganyagokat.

Tudtad?
A Föld felszínének kétharmadát víz borítja, így ez a legnagyobb tömegben előforduló anyag. Mennyisége gyakorlatilag állandó, a becslések szerint körülbelül 1,4 milliárd köbkilométer. Ennek az irdatlan mennyiségnek 97,3%-a sós tengervíz, illetve csak a maradék édesvíz, de ennek többsége jég formájában van jelen a Földön.

Karikás szem

Bár elsődlegesen az alacsony vérnyomásra vagy a kimerültségre figyelmeztetnek a szemed alatt megjelenő táskák és karikák, a bevitt folyadék elégtelen mennyiségéről is árulkodhatnak ezek a nem túl esztétikus bőröndök. Ha eleget alszol, és a vérnyomásoddal sincs problémád, akkor érdemes átgondolnod, hogy mennyi folyadékot fogyasztasz el egy átlagos napon.

Amennyiben a kapott mennyiség meg sem közelíti az ideális két litert, könnyen előfordulhat, hogy a szemed alatti karikákat a vízhiány okozza. Ha nem vagy nagy vízivó, akkor igyekezz mindenhova magaddal vinni egy-egy palack ásványvizet. Amikor dolgozol, mindig legyen előtted egy pohár víz, így kisebb az esély arra, hogy megfeledkezz az ivásról.

Fejfájás, fáradtság

Kívülről nem látszik, ám annál zavaróbb, ha a mindennapokat állandó fejfájás és tompa fáradtság teszi a szokásosnál is nehezebbé. Ezeket a tüneteket a szervezet egészséges és kiegyensúlyozott működéséhez nélkülözhetetlen ásványi anyagok hiánya is okozhatja. Ahhoz, hogy ez az állapot megszűnjön, javasolt csapvíz helyett - vagy mellett - vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag folyadékot fogyasztanod.

A frissen facsart zöldség- és gyümölcslevek segítenek megszüntetni ezt a hiányállapotot. Ez igaz az intenzív fizikai igénybevételre is. Ha sportolás közben csapvizet iszol, akkor az kimossa a szervezetből a már említett ásványi anyagokat, melyeket muszáj pótolni. Éppen ezért sportolás mellé a szakemberek inkább az úgynevezett izotóniás italok fogyasztását javasolják, mert ezekből könnyedén visszanyerheted az elhasznált ásványokat és vitaminokat.

OLVASD EL EZT IS!

mobil no
  • megelőzés
  • a hosszú élet titka

Mit tegyél, ha 100 évig szeretnél élni?

Ezt is szeretjük