Karikás szem, fejfájás, száraz bőr
A háttérben egy egyszerű ok
Ha nem iszol elég vizet, szervezeted egészségét is rombolod. Ismerd meg az első tüneteket!

Ez is érdekelhet

Hőségben is tökéletes választás az ország legjobb játszóparkja! (x)

Kszi, Simon – Mindenkinek jár egy első szerelem (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

Vastag a combjuk és narancsbőrös a fenekük, de irtó dögösek fürdőruhában »

3 nyári ruhakatasztrófa, amire eddig te sem tudtad a megoldást »

Johnny Depp 19 éves lánya gyönyörű modell - Bombázó az új címlapfotón »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nyáron talán odafigyelsz rá, a maradék három évszakban viszont előfordulhat, hogy megfeledkezel a kellő mennyiségű folyadékbevitelről. Pedig nemcsak a kánikulában kell ügyelned a napközben - a légzés és a test kipárolgása során - elhasznált víz pótlására.

A szervezet optimális működéséhez elengedhetetlen víz hiányára, vagyis az erre figyelmeztető jelekre érdemes odafigyelned, mert hosszútávon az egészségedre is káros lehet, ha nem iszol eleget.

Száraz bőr

A szervezet 70%-a víz, ennek közel 20%-a a bőr külső felületén, az úgynevezett stratum corneumban található. Ez az arány az évek múlásával egyre csökken, de az, hogy milyen ütemben, rajtad - vagyis a bevitt folyadék mennyiségén is - múlik. A belső hidratáltság azért is fontos, mert, ha nem iszol elég vizet, akkor a bőröd kipirosodik, száraz és repedezett lesz. Abban, hogy mennyire és mennyi ideig fiatalos a külsőd, óriási szerepe van a kellő mennyiségű folyadékbevitelnek.

Ám a külsőségeknél is fontosabb szempont a szervezet belső működése. Ha nem viszel be elég folyadékot, akkor nagy valószínűséggel lelassul az anyagcseréd. Ennek következtében a méreganyagoknak több idejük van felszívódni, amit fáradtságot, elhízást és a pajzsmirigy elégtelen működését eredményezheti. Ha következetesen odafigyelsz arra, hogy naponta 2-2,5 liter folyadékot fogyassz, akkor a nyirokrendszered könnyebben kiválasztja a méreganyagokat.

Tudtad?
A Föld felszínének kétharmadát víz borítja, így ez a legnagyobb tömegben előforduló anyag. Mennyisége gyakorlatilag állandó, a becslések szerint körülbelül 1,4 milliárd köbkilométer. Ennek az irdatlan mennyiségnek 97,3%-a sós tengervíz, illetve csak a maradék édesvíz, de ennek többsége jég formájában van jelen a Földön.

Karikás szem

Bár elsődlegesen az alacsony vérnyomásra vagy a kimerültségre figyelmeztetnek a szemed alatt megjelenő táskák és karikák, a bevitt folyadék elégtelen mennyiségéről is árulkodhatnak ezek a nem túl esztétikus bőröndök. Ha eleget alszol, és a vérnyomásoddal sincs problémád, akkor érdemes átgondolnod, hogy mennyi folyadékot fogyasztasz el egy átlagos napon.

Amennyiben a kapott mennyiség meg sem közelíti az ideális két litert, könnyen előfordulhat, hogy a szemed alatti karikákat a vízhiány okozza. Ha nem vagy nagy vízivó, akkor igyekezz mindenhova magaddal vinni egy-egy palack ásványvizet. Amikor dolgozol, mindig legyen előtted egy pohár víz, így kisebb az esély arra, hogy megfeledkezz az ivásról.

Fejfájás, fáradtság

Kívülről nem látszik, ám annál zavaróbb, ha a mindennapokat állandó fejfájás és tompa fáradtság teszi a szokásosnál is nehezebbé. Ezeket a tüneteket a szervezet egészséges és kiegyensúlyozott működéséhez nélkülözhetetlen ásványi anyagok hiánya is okozhatja. Ahhoz, hogy ez az állapot megszűnjön, javasolt csapvíz helyett - vagy mellett - vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag folyadékot fogyasztanod.

A frissen facsart zöldség- és gyümölcslevek segítenek megszüntetni ezt a hiányállapotot. Ez igaz az intenzív fizikai igénybevételre is. Ha sportolás közben csapvizet iszol, akkor az kimossa a szervezetből a már említett ásványi anyagokat, melyeket muszáj pótolni. Éppen ezért sportolás mellé a szakemberek inkább az úgynevezett izotóniás italok fogyasztását javasolják, mert ezekből könnyedén visszanyerheted az elhasznált ásványokat és vitaminokat.

OLVASD EL EZT IS!

mobil no
  • megelőzés
  • a hosszú élet titka

Mit tegyél, ha 100 évig szeretnél élni?

Ezt is szeretjük