Íme, a tökéletes irodai székek hátfájósoknak!
A szakértő szerint
Bemutatunk öt remek ülőalkalmatosságot, melyek közül bátran választhatsz!

Ez is érdekelhet

Családi üdülőparadicsom, ahol a kicsik és a nagyok is jól érzik magukat (x)

Hogyan hasznosul pontosan a kalcium? Ez a vitamin elengedhetetlen hozzá (x)

Sztárokkal teli luxushajó indul Szegeden: igazi álomvilágba csöppenhetsz (x)

Ez a mézes csoki újrafogalmazza a csokoládét: édesség helyett próbáld ki ezt! (x)

Megújul a városligeti Gyermeknap: új helyszínek és programok várnak (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

Hamarosan újra DM gyermeknap a Vasúttörténeti Parkban: Ezt a bulit nem érdemes kihagyni! (x)

beauty and style

Ultranőies nyári frizurák selyemkendővel: ha így kötöd a hajadba, feldobja az öltözéked »

A 32 éves modell olyan, mint egy Barbie baba: Rosie Huntington-Whiteley-ról már megint tökéletes fotók készültek »

A bikininél is nőiesebbek: divatos, egyrészes fürdőruhák, melyekben nem maradsz észrevétlen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ülés során komoly terhelés éri a gerincet, ezért lényeges, hogy megfelelő széken dolgozz. Fontos az ülőfelület magassága és dőlésszöge: a térd és a csípő derékszöget zárjon be, és 15 fokos dőlésszöggel lejtsen előre. Erre azért van szükség, hogy a medence előrebillentett helyzetbe kerüljön, a derék pedig homorúvá váljon.

Cikkünkből megismerhetsz öt kiváló irodai széket, illetve kiegészítő alkalmatosságot, melyeket kifejezetten hátfájósoknak ajánl dr. Erbszt András gerincsebész, gerincspecialista, ortopéd szakorvos.

Miért megterhelő a gerinc számára az ülés?

Optimális szék sajnos nincs, mert az ülés nem tesz jót a gerincnek. Az utolsó két ágyéki szegmentumban ülés közben jelentősen megnő a porckorongon belüli nyomás, ráadásul nem egyenletesen, hanem az amúgy is túlterhelt elülső falon.

Az ülés túlságosan tehermentesíti és gyengíti az ágyéki gerinc stabilizálásában fontos szerepet játszó mély hátizmokat. Az egész napos ülőmunka megrövidíti a csípőhajlító izmokat, ezért idővel nehezebben egyenesedsz ki. Végül pedig az ülőmunka rendellenes helyzetbe kényszeríti a csípőízületet.

Íme, a tökéletes irodai székek hátfájósoknak!

A legjobb szék az, amelyből óránként felkelsz legalább öt percre, és kinyújtózol, tornázol egy kicsit. Ezenkívül fontos, hogy irodai széked állandó mozgást biztosítson az ágyéki gerincszakasznak, így csökkenti a porckorongon belüli nyomást. Az is lényeges, hogy tartsa feszesen a mély hátizmokat, valamint csökkentse a csípőhajlító izmok megrövidülését. Végül pedig tegye lehetővé, hogy a csípőízület enyhén nyitott állapotba kerüljön.

Lényeges továbbá, hogy az asztal magassága éppen olyan legyen, hogy az alkart kényelmesen megtámaszthasd rajta. A képernyő legyen szemmagasságában. Ez azért fontos, mert a laza ülés közben a fej előrehajtott helyzete miatt a nyak megtörik. Az álladat told előre.

A gerinc ívét követő szék

Bár meglehetősen drágák, itthon is elérhetőek az ergonómiailag kialakított, a gerinc ívét követő székek. Általában arra figyelj a szék vásárlásakor, hogy a derék meg legyen támasztva, a háttámla egyenes legyen, és a lapocka alsó csücskéig érjen.

Térdeplőszék

A számítógépes munka közben a támla nélküli térdeplőszék is sokat segít a gerinc tehermentesítésében. A speciálisan kialakított széken a hagyományostól eltérő, szokatlan, de igen kényelmes pozícióban lehet ülni. A térdeplőszéket nem akkor használod helyesen, ha egyenes derékkal ülsz rajta, bár időnként ez az ülésmód is hasznos - hiszen erősíti a hátizmokat. Elhelyezkedés után támaszd meg az alkart az íróasztalon, így érhető el a helyes tehermegosztás. Ülés közben nemcsak az ágyéki gerinc terhelődik, hanem a súly megoszlik a térd, az alkar és a derék között. A szék hátránya, hogy csak az használhatja rendszeresen, akinek nem fáj a térde.

Fitball

Valójában gerinctornaeszköz, innen került az ülőalkalmatosságok közé. Előnye, hogy megosztja a terhelést az alsó végtag és a derék között. Erősíti a mély hátizmokat, és az ülő pozíció könnyen változtatható, így nem alakul ki monoton terhelés a porckorongokon. Hátránya, hogy munkahelyi környezetben nehéz használni, instabil, ezért munka közben csak korlátozottan alkalmazható.

Nyeregszék

A porckorongbetegségben szenvedőknek és derékfájós betegeknek mindig gyenge a mély hátizomzata. Ez a nyereg formájú szék állandóan tónusban tartja ezt az izomcsoportot. Változtatható a magassága, így különböző tevékenységekre is használható. Mobilis, kicsi a helyigénye. Hátránya, hogy egy idő után fárasztó a használata.

Dynair ülőpárna

Ha munkád során hosszú ideig szoktál ülni, próbáld ki a székre helyezhető, levegővel telt korongot, az úgy nevezett dynair ülőpárnát. Az eszköz ülés közben dinamikusan dolgoztatja a hát izmait, ezért nem fog könnyen elfáradni a derekad.

Cikkünk megírásában Dr. Erbszt András Gerinc fájdalom nélkül című könyve segített.

Mi okozza a tüneteket? Mikor kell orvoshoz fordulni? Mi történik a CT-, az MR-, az izotópvizsgálat során? Hogyan csillapítható a fájdalom? Elkerülhető az operáció? Mire számíts a műtét után? Milyen sportot válassz? E hiánypótló kötet közérthető módon veszi sorra a leggyakoribb panaszokat, ismerteti eredetüket és a lehetséges kezelési módokat. Dr. Erbszt András széles körű orvosi tapasztalatának, közérthető stílusának és életszerű példáinak köszönhetően megbirkózhatsz a gerincproblémákkal.

Kiadja az Alexandra Kiadó.
Ára: 2975 forint.
A könyvet itt rendelheted meg.

OLVASD EL EZT IS!

orvos gerinc
  • tünet
  • tünetek és betegségek

Hol fáj a hátad?

Ezt is szeretjük