3 kiló mínusz 7 nap alatt

Savtalanító rizs-krumpli diéta

Nyerd vissza sav-bázis egyensúlyodat, így a túlsúly mellett a rossz közérzettel is leszámolhatsz!

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

Az emberi test sav-bázis rendszere akkor optimális, ha az anyagcsere-folyamatok képesek kompenzálni a savak túlsúlyát, vagyis elegendő lúgos táplálék jut a szervezetbe. Ám, ha az egyensúly felborul, avagy a savak felé billen a mérleg, a túlsúly kialakulása mellett egyéb káros hatásokkal is számolhatsz.

Az elsavasodás mértékét rendkívül megnövelik a cukortartalmú vagy tartósítószerekkel kezelt ételek, illetve a savas kémhatású élelmiszerek fogyasztása, kiváltképp, ha az étrendedben ezek szerepelnek túlnyomórészt, és elnyomják a bázisképző tápanyagok arányát. A felborult sav-bázis egyensúly leterheli a szervezetet, így apránként felborítja egészséges folyamatait. Mivel a savmennyiség jelenléte során több méreganyag keletkezik, mellyel az anyagcsererendszer már képtelen megbirkózni, felhalmozódik a salakanyag, ami idővel az immunrendszert is megbénítja.

Ezért az általános problémák mellett - mint a tartós fáradtságérzet, a puffadás és egyéb emésztési zavarok, valamint fakó haj- és bőrszín - a súlyos mértékű elsavasodás okozhat csontritkulást, fogszuvasodást, állandó migrént, illetve hajlamosabbá válhatsz az allergiás megbetegedésekre, és csökken az ellenálló-képességed a különféle vírusokkal, fertőzésekkel és rákos elváltozásokkal szemben. Ám mindezt megelőzheted egy hatékony savtalanító diétával, melynek betartásával a kilóid is apadni fognak.

Álomalak és vitalitás, rizzsel és burgonyával

A fogyókúra eredményességéhez természetesen nem mindegy, milyen ételekkel kombinálod a rizst és a burgonyát, de alapösszetételüket tekintve jótékony hatással vannak az egészségedre.

A rizs proteinje az egyik legjobb hypoallergén fehérjeforrás, mert nem tartalmaz sót, és abszolút koleszterinmentes, valamint minimális a zsírkészlete, ezáltal könnyen felhasználja és megemészti a szervezet.

Ugyanakkor komplex szénhidrátjai lassan szívódnak fel, így diétád során elkerülheted a vércukorszint-ingadozást, mert egész nap ellátnak energiával. A rizs proteinje az izomépítés során is értékes, hiszen mind a kilenc esszenciális aminosav jelen van benne. Egyes kutatások során kiderült, hogy összetételük nagyon hasonlít az anyatejben lévő aminosavakéhoz. A barnarizs pedig antioxidánsokban és rostokban gazdag táplálék, mely serkenti az emésztést, valamint méregtelenítő hatású.

15 extra hatékony villámdiéta

Nézegess képeket!

Elolvasom

A burgonya vitaminokkal és ásványi anyagokkal is büszkélkedhet. Ballasztanyagaival sietteti a jóllakottság érzetét, értékes rostjai miatt pedig gyakran alkalmazzák székrekedésre a népi gyógyításban is. Jelentős C-vitamin-tartalmának köszönhetően remek zsírégető, ráadásul a vízhajtásban is jeleskedik, mert sok benne a kálium.

Legfontosabb összetevői közel a héjához helyezkednek el, ezért a héjában főtt krumpli vitaminvesztesége a legalacsonyabb - ám, ha mégis megszabadulnál a külső rétegétől, mindenképp ügyelj a vékony hámozásra. Lehetőleg ne zsírban sütve, szaftos húsokkal együtt vagy chips formájában fogyaszd, mert úgy hizlal.

A diéta alapszabályai

A kúra során felváltva szerepeljen az étrendedben a rizs és a burgonya, melyeket a savtalanító hatás érdekében további lúgosító ételekkel kombinálj. Kerüld a 90 napnál régebben gyártott, tartósított vagy génkezelt élelmiszereket, valamint a szénsavas és alkoholos italok fogyasztását.

Cukor helyett használj természetes, növényi édesítőket, például sztevíát és cikóriát.

A folyadékbevitelre is nagyon ügyelj: a lúgosítás szempontjából a szénsavmentes ásványvizek a legalkalmasabbak, de fokozhatod a méregtelenítést salaktalanító hatású gyógyteákkal is. Ételeidet bátran ízesítheted, hiszen a legtöbb fűszer lúgosító hatással bír, ám a sót nélkülöznöd kell a diéta ideje alatt.

A 16 legjobb lúgosító táplálék

Nézegess képeket!

Elolvasom

Mivel a húsok közül egyik sem sorolható a lúgosító táplálékok táblázatába, egy hét erejéig próbáld meg minimálisra csökkenteni, esetleg szójával pótolni a húsfogyasztást, vagy maradj az enyhén savasító édesvízi halak mellett.

Veszélyes ételek

Mielőtt belekezdenél a diétába, fontos tudnod, melyek azok az élelmiszerek, amelyek alakod mellett egészségedet is veszélyeztetik. Videónkból kiderül.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két szelet zellerkrémes Graham-kenyér, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy bögre cukkinis-paradicsomos rizs két szójafasírttal.
Uzsonna: 10 dkg mandula.
Vacsora: egy bögre vöröshagymás burgonyasaláta.

2. nap

Reggeli: egy bögre almás-mazsolás rizs, egy csésze gyermekláncfűtea.
Tízórai: egy grépfrút.
Ebéd: két bögre almás rakott krumpli, vegetáriánusan elkészítve.
Uzsonna: 15 dkg szárított tökmag sózás, tartósítás és pörkölés nélkül.
Vacsora: egy bögre zöldséges rizssaláta.

Fontos!
A diétát egy hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

3. nap

Reggeli: két reszelt alma fahéjjal, citromlével, két puffasztott rizsszelet.
Tízórai: két sárgarépa.
Ebéd: két bögre petrezselymes főtt burgonya, két cukkinifasírt.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: egy bögre rizses lecsó.

4. nap

Reggeli: 10 dkg héjában főtt burgonya karikákra vágva, leöntve snidlinges szójajoghurttal.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: két bögre csicseriborsós barnarizs paradicsommártással.
Uzsonna: egy avokádókrémes puffasztott rizsszelet.
Vacsora: két brokkolifasírt, két héjában főtt burgonya egy bögre vegyes vitaminsalátával.

5. nap

Reggeli: egy bögre ananászos főtt barnarizs, egy bögre zsurlótea.
Tízórai: egy paradicsom.
Ebéd: két bögre céklás rizottó.
Uzsonna: egy alma, 10 dkg szárított tökmag.
Vacsora: egy főtt szójavirsli, egy főtt burgonya, egy bögre tzatziki-saláta szójajoghurttal elkészítve.

6. nap

Reggeli: két szelet spenótkrémes Graham-kenyér néhány szelet paprikával.
Tízórai: 10 dkg mazsola.
Ebéd: 20 dkg héjában főtt burgonya egy bögre friss káposztás babsalátával.
Uzsonna: 10 dkg mandula, egy alma.
Vacsora: egy bögre főtt barnarizs egy bögre tormás céklasalátával.

Lehangoltság? Nyerd vissza az életkedved!

Ha tartósan lehangoltnak, fásultnak, kedvetlennek érezzük magunkat, és nem tudunk úrrá lenni rosszkedvünkön, segít az orbáncfű kivonatát tartalmazó Remotiv extra. Ez a patikában, vény nélkül kapható növényi gyógyszer javítja a hangulatot, fokozza a motivációt és csökkenti az enyhe depresszió további tüneteit.

A Remotiv extra vény nélkül kapható, orbáncfűkivonat-tartalmú gyógyszer.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

Promóció

7. nap

Reggeli: egy főtt szójavirsli egy bögre párolt brokkolival, egy csésze csalántea.
Tízórai: egy félérett banán.
Ebéd: három zöldséges barnarizzsel töltött paprika.
Uzsonna: egy körte.
Vacsora: egy tányér póréhagymás krumplileves.

OLVASD EL EZT IS!

brokkolik
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz a Green-diétával

no zoldseges
  • méregtelenítés
  • zöldségkúra

3 kiló mínusz 1 hét alatt

Ezt is szeretjük