Magyar film nyert Cannes-ban: nézd meg az 1 perces reklámot

Sós Bálint a NANE-nak készítette el a családi erőszak témájában a nem szokványos kisfilmet.

Nyereményjáték

Nyerj luxuskozmetikumokat egy pár Hollóházi Porcelán fülbevalóval!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 2 db játék

Ez is érdekelhet

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

Az iskolakezdési stressz jelei a gyereknél - Így segíthetsz neki csökkenteni a feszültséget

Arany cipő, ezüst szoknya - 3 tipp, hogyan viseld a metálfényű ruhadarabokat

Neked mennyit ér 2 élet? Jótékonysági licit indult Erika és Jázmin megsegítésére!

beauty and style

Sansa Stark különleges feladatot kapott - A színésznő hajkoronáját mindenki irigyli »

Házi ajakbalzsam, amitől nagyon puha lesz a szád - 10 tubusra elegendő mennyiség »

Így viseld a trapéznadrágot 2017-ben az Instagram szerint »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Magyar reklámfilm érdemelte ki a cannes-i Young Director Awards harmadik helyezését.

Sós Bálint reklámfilmje a NANE megbízásából készült, és cseppet sem szokványos szemszögből közelít meg egy kifejezetten kínos témát.

Iróniával az erőszak ellen

A reklámfilm a nők bántalmazására hívja fel a figyelmet, ám a szokásos sokkoló jelenetek helyett itt arra kerül a hangsúly, hogy igenis mindenki felelős azokért tragédiákért, amik nap mint nap megtörténnek Magyarországon is.

A film egy csepp fekete humorral és egy nagy adag iróniával mutatja be azt a színjátékot, amelyet a bántalmazott nők adnak elő, hogy leplezzék sérüléseik valódi okát, és amelyhez mindenki asszisztál, aki úgy tesz, mintha elhinné a teljesen átlátszó történeteket.

Miközben a hatvanas évek Amerikájának háziasszonyait megidéző nőalakok - a kívül tökéletesnek tűnő, de belül elnyomással és kiszolgáltatottsággal teli családok szimbólumai - adják elő történeteiket, a film apró utalásai az egész reklámot hihetetlenül nyomasztóvá teszik.

A hatásvadász jelenetek helyett ezt a film az üzenet révén válik igazán sokkolóvá: a családon belüli erőszak nem valaki más problémája, hanem mindannyiunké, akik hallgatunk, és úgy teszünk, mintha nem vennénk észre semmit.

A film mondandója tiszta és világos: merjük észrevenni és szóvá tenni, ha az erőszak jeleit látjuk, ne vegyünk részt a színjátékban, így talán a bántalmazottak is mernek majd segítséget kérni.

A Háztartási balesetek című videót egyébként érdemes megosztani, mert a legtöbbet nézett Youtube-videó kapja a Young Director Awards közönségdíját, amire Sós Bálintnak is esélye van.

Blog.hu ajánló