Hiába okos a telefon, ha bután használják: iskolában tanítanák, hogy kell kezelni
Az NMHH elnöke szerint az okoseszközök használatára fel kell készíteni a diákokat.
Az okoseszközök akkor igazán hasznosak, ha okos emberek használják ezeket, okos dolgokra: ehhez arra van szükség, hogy a fiatalok már tanulmányaik során elsajátítsák ezek használatát - hangsúlyozta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság - NMHH - elnöke a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem - BME - médiaműhelyének csütörtöki átadóján.
Karas Monika megjegyezte, a hatóság támogatásával korábban négy vidéki és öt fővárosi egyetemen hoztak létre ilyen központot, ahol a diákok olyan minőségi és naprakész tudást szerezhetnek, mellyel kielégíthetik a nagy reklámügynökségek, filmstúdiók, médiumok igényeit. Mint mondta, az online eszközök mindennapjaink szerves részévé váltak, gyakran meghatározzák, miként vélekedünk a világról, és az egyetemeken is mind népszerűbbek azok a szakirányú képzések, melyek az okoseszközökkel, a hírközlés egy egészen új területével foglalkoznak.
Karas Monika a mintegy 13 millió forintból megvalósult fejlesztéssel kapcsolatban hangsúlyozta: cél, hogy érdemben hozzá tudjunk járulni a jövő szakembergárdájának képzéséhez, hiszen a főként technikafüggő szakokon létkérdés, hogy a diákok naprakész tudást szerezve lépést tudjanak tartani a fejlődéssel.

Lehet-e boldog, aki intelligens? - A tudás hatása a lelki egészségre
Kepes András író, újságíró a Femina Klub júniusi előadásán arra keresi a választ, hogyan találhatunk boldogságot egy folyamatosan változó, kihívásokkal teli világban. Hogyan formálhatjuk úgy az életünket, hogy az ne csak sikeres, de valóban örömteli is legyen?
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2025. június 5. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Józsa János, az intézmény rektora az eseményen azt emelte ki: a most átadott műhely tovább emeli kiválósági képzőhelyük oktatási színvonalát, ez a képességek mellett az elméleti és a gyakorlati tudás fejlesztésére is összpontosít, utóbbi megszerzésének egyik fontos eszköze pedig a műhelymunka. Alapfilozófiájukként említette, hogy mindig is együttműködésre törekedtek az egyetemen kívüli világgal, legyen szó kormányzati, nem kormányzati szervekről vagy a gazdasági élet szereplőiről.