Mi az, amitől 10 év múlva is ugyanennyinek fogsz kinézni?
Nem kerül semmibe
A rendszeres mozgás nem csak a zsírt égeti le a testedről.

Nyereményjáték

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

összesen 6 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

A szaúdi hercegnő simán lenyomja Katalint - A stílusa egészen kifinomult »

Növeszted a hajad? Ilyen átmeneti frizurát vágass magadnak! »

Minden idők leghülyébb sminktrendjei, amiket ne próbálj ki soha az életben »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Érthető, ha a legtöbb ember szeretné magát fiatalon tartani, de nem biztos, hogy azokhoz az eszközökhöz nyúl, amelyekhez kellene, illetve amelyekből a legtöbbet profitálhatja.

Egy kutatás szerint a legtöbbet az aktív életmód számít, vagyis a sportolás, ami rendszeres és intenzív. Ez fiatalon tartja a testet és a szellemet, nem mellesleg pedig a bőrt is.

Edzéssel a ráncok ellen

Dr. Mark Tarnopolsky a McMaster Egyetemen végzett kísérleteket először patkányokkal. Két csoportra osztotta őket, az egyikben három hónapos koruktól hetente háromszor 45 percet futottak egy kis kerékben. Ez megegyezik azzal, mintha egy ember 20 éves korától hetente háromszor egy órát intenzíven futna.

Nyolc hónap után a mozgásszegény életmódot folytató patkányok lassúak voltak, haldokoltak, őszültek, aktív társaik viszont sokkal jobb formában voltak: a szőrük színe ugyanolyan maradt, szaporodni sokkal tovább tudtak, sejtjeik egészségesebbek voltak, és egy év után még mindegyik életben volt.

Az egyetem végzett egy tanulmányt emberekkel is, aktív és nem sportoló embereket kerestek, nőket és férfiakat vegyesen. A vizsgálat során olyan bőrfelületen végeztek kísérleteket, ami a napsugárzásnak nem nagyon volt kitéve. Arra jutottak, hogy a hetente legalább háromszor sportolók bőre 40 éves koruk felett is olyan volt, mint a 20 és 30 éveseké.

A két kísérlet alátámasztja, hogy a rendszeresen, hosszú éveken át végzett mozgás fiatalon tartja a testet, beleértve a bőrt is, a formás alakról már nem is beszélve.

Az öregedés első jelei

Nem biztos, hogy pánikba kell esni a legelső szarkalábak felbukkanásától, de a következőkre érdemes már odafigyelni.

Blog.hu ajánló