Mi az, amitől 10 év múlva is ugyanennyinek fogsz kinézni?
Nem kerül semmibe
A rendszeres mozgás nem csak a zsírt égeti le a testedről.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

beauty and style

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

Gyors smink, amire hétfő reggel is lesz időd: eltünteti a hétvége nyomait »

Kiszáradt a kezed? Egy házi pakolás, ami segít, mielőtt kisebesedne »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Érthető, ha a legtöbb ember szeretné magát fiatalon tartani, de nem biztos, hogy azokhoz az eszközökhöz nyúl, amelyekhez kellene, illetve amelyekből a legtöbbet profitálhatja.

Egy kutatás szerint a legtöbbet az aktív életmód számít, vagyis a sportolás, ami rendszeres és intenzív. Ez fiatalon tartja a testet és a szellemet, nem mellesleg pedig a bőrt is.

Edzéssel a ráncok ellen

Dr. Mark Tarnopolsky a McMaster Egyetemen végzett kísérleteket először patkányokkal. Két csoportra osztotta őket, az egyikben három hónapos koruktól hetente háromszor 45 percet futottak egy kis kerékben. Ez megegyezik azzal, mintha egy ember 20 éves korától hetente háromszor egy órát intenzíven futna.

Nyolc hónap után a mozgásszegény életmódot folytató patkányok lassúak voltak, haldokoltak, őszültek, aktív társaik viszont sokkal jobb formában voltak: a szőrük színe ugyanolyan maradt, szaporodni sokkal tovább tudtak, sejtjeik egészségesebbek voltak, és egy év után még mindegyik életben volt.

Az egyetem végzett egy tanulmányt emberekkel is, aktív és nem sportoló embereket kerestek, nőket és férfiakat vegyesen. A vizsgálat során olyan bőrfelületen végeztek kísérleteket, ami a napsugárzásnak nem nagyon volt kitéve. Arra jutottak, hogy a hetente legalább háromszor sportolók bőre 40 éves koruk felett is olyan volt, mint a 20 és 30 éveseké.

A két kísérlet alátámasztja, hogy a rendszeresen, hosszú éveken át végzett mozgás fiatalon tartja a testet, beleértve a bőrt is, a formás alakról már nem is beszélve.

Az öregedés első jelei

Nem biztos, hogy pánikba kell esni a legelső szarkalábak felbukkanásától, de a következőkre érdemes már odafigyelni.

Blog.hu ajánló